Sabtu, 17 November 2018

PRK DUN Rantau ~ Apa Nasib UMNO..!


Keputusan DUN Rantau telah di umumkan..! Dato Seri Mohamad Hassan berhasrat untuk mempertahankan kerusi, Presiden UMNO DS Ahmad Zahid pun nampaknya bersetuju...
Rantau, Mohamad Hasan sebagai calon untuk mempertahankan kerusi itu dalam pilihan raya semula yang akan diadakan.
Perkara itu ditegaskan oleh presidennya, Ahmad Zahid Hamidi dengan menyifatkan keputusan mahkamah "sudah dijangkakan".
"Keputusan mahkamah untuk PRK DUN Rantau sudah dijangkakan. 
"Umno akan mencalonkan semula Mohamad Hassan. Jentera BN akan digerakkan sepenuhnya. Biarpun banyak kekangan dan halangan, kerusi Rantau mesti dipertahankan. 
"Demi maruah dan kesinambungan mari Umno/BN perkasa kesatupaduan," katanya melalui kenyataan di Twitter.
Awal hari ini, mahkamah pilihan raya di Seremban memerintahkan kerusi DUN Rantau dikosongkan dan memutuskan kemenangan Mohamad pada pilihan raya umum ke-14 lalu sebagai tidak sah.
Mahkamah mengambil keputusan itu selepas mendapati Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Amino Agus Suyub tidak mengikuti peraturan dalam tindakannya menghalang calon PKR, Dr S Streram masuk ke pusat pencalonan pada 28 April lalu.
Kalau melihat keperibadian Tok Mad rasanya beliau kurang mempunyai masaalah untuk mempertahankan kerusi tersebut, tambahan pula Rembau masih lagi di lihat kawasan selamat untuk UMNO dan Barisan Nasional.
Sebenarnya banyak isu yang berlaku sejak 9 Mei yang lalu, kelemahan di dalam pentadbiran kerajaan PH beserta dengan kegagalan mengawal keruntuhan harga komoditi serta kenaikan harga barang pasti akan menjadi taruhan utama bagi setiap pengundi untuk menghitamkan jari mereka.
Terkini, isu ICERD dan kenyataan yang berbaur keagamaan dan kebangsaan juga menyebabkan ramai orang Islam dan Bumiputera terasa hati. 
Isu manifesto yang bukan kitab suci disamping perbalahan terbuka di kalangan ahli PKR, kelemahan ahli ahli Bersatu untuk membentuk parti yang kuat di N9 juga pastinya memberikan kilauan di hujung terowong bagi BN  mempertahankan kerusi Rantau.
Soalnya apakah itu semua menjadi indikator pengundi? Atau apakah masih ada lagi berbaki perasaan benci merata rata, sayang bertompok tompok yang menyebabkan BN tumbang 6 bulan yang lalu akan terpakai di dalam PRK Rantau kali ini?
Kita tunggu..! Agak agak?
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Harap mat hasan mampos cpt..dia mng pasal sogok org dlm..dh 4 prk ph mng dn rantau akn jadi penamat buat umno sebelom dibubarkn akhir tahun ini..kikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harini berapa ekor makan babi..berapa bnyak org melayu isi borang bersatu?..mahathir kena kencing je dengan bersatu Kelantan!!haha

      Padam
    2. MEMANG BABI BUDAK NI!

      Padam
    3. Sya bukan penyokong mana2 parti, tapi kali ini sy harap UMNO menang di Rantau.

      Padam
    4. PrOt....manusia bodoh la kau ni....hehehe..

      Padam
  2. Mahathir mudah lupa...dahulu dianya ahli umno...mahathir mudah lupa walaupun mamak mengaku melayu...mahathir mudah lupa..dahulu digelar ultra kini akui liberal

    BalasPadam
    Balasan
    1. BIOKANLE DIA....TUA RENTA TAK SEDAU DIRI TU!...ALMAKLUM LE...DIOMONG2 SELALU...MAKIN HAYA LA GAMAKNYE...

      Padam