Khamis, 15 November 2018

Siakap Senohong Gelama Ikan Duri - Bercakap Bohong Lama Lama Jadi Menteri..!


Ingatkan cerdik sangat la si Menteri ni rupanya bila memegang amanah..! kalut memikul tanggungjawab..!

Khabarnya ramai pentadbir dan kakitangan di UIA berang dengan sikap Mazlee ni. Mazlee pun sebenarnya gagal mendapat kerjasama dari pentadbir dan kakitangan di UIA, itu sebab tanggalkan jawatan Pengerusi tu..!

Itu sebab biar beralas jika bercakap..! Hari ni orang Simpang Renggam tetap kena bayar tol..!

Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik menegaskan segala input yang diterimanya berkaitan isu bayaran semula pinjaman pendidikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan dipertimbangkan namun bergantung kepada keadaan ekonomi negara.

Katanya, ini kerana beliau konsisten dalam memastikan manifesto PH berkaitan pinjaman PTPTN tercapai.

“Insyaallah segala input yang diberikan oleh mana-mana pihak berkaitan isu PTPTN ini akan kita berikan pertimbangan mengikut kepada keadaan ekonomi negara.

“Saya konsisten dengan manifesto PH berkenaan PTPTN dan kita akan usahakan yang sebaik mungkin,” katanya melalui kenyataan di Facebooknya, hari ini.


Konsisten? apa nya? kan manifesto bukan kitab suci..! kan Tun M dah sebut kewangan negara akan mengalami bencana jika laksana manifesto PH dalam PRU yang lalu..!

Kalau dah tak boleh laksana, buat apa janji? kalau janji sesuatu yang pasti tidak boleh dilaksana maknanya menipu la..! Nyanyi la pantun kat atas tu lagi..!

Nak nipu lagi la tu..! Tak gitu?

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Takpa pH dah turunkan had umur megundi kpd 18tahun.. Lg senang nk tipu budak2.. Kikiki

    BalasPadam
  2. Tak payah nak kecoh, dah kalah tu buat cara kalahlah. Bagi orglain yg menang utk teraju negara ni, bn selama ini pun bukan bagus pun. Penyamun yg disokong jadi pemimpin, kalau Ph tak ok? Rakyat bersedia tukar lagi asalkan bukan umno/bn atau parti lebai malang..........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm pakatun haram pun ramai penyangak penyamun besar tapi sbb dpt kuasa semua boleh kowtim..tgh bicara pun boleh gugur kes....penyokong pakatun ni uneducated..bodoh.tu sbb senang kena tipu

      Padam
  3. PH tak tau pulak UMNO tinggalkan hutang dan berbagai kes rasuah peringkat menteri.

    BalasPadam
  4. KuTa, berapa lama nak hidup ditipu PH? Moodys Rating pun tolak cerita PH pasal hutang negara. Dalam pada itu bajet 2019 yg dibentang perlukan negara hutang RM52.7 billion. Apa jadi dengan laungan turunkan hutang negara? Apa jadi dengan tabung hutang negara? Mungkin senasib dengan laungan bayaran PTPTN, hutang peneroka dan lain lain janji kosong. Sedarlah PH banyak dusta. Kembangkanlah pengetahuan sikit.

    BalasPadam