Ahad, 9 Mei 2010

PRK Sibu! DAPig Melancarkan Agenda Tipu Rakyat Sibu...


SIBU: DAP hari ini melancarkan manifestonya bagi pilihan raya kecil Parlimen Sibu yang menyentuh beberapa isu antaranya isu pekerjaan di negeri ini.

Calonnya, Wong Ho Leng, yang melancarkan manifesto itu di sini, mendakwa bahawa peluang pekerjaan kepada golongan muda di negeri ini tidak mencukupi sehingga memaksa mereka mendapatkan pekerjaan di tempat lain. Beliau juga menyenaraikan tujuh agenda lain termasuk menyelesaikan masalah banjir yang tidak berkesudahan di Sibu dalam tempoh dua tahun.

Katanya, parti itu akan melabur dalam modal insan dan infrastruktur bagi menjadikan bandar ini sebagai pusat dalam industri perkapalan, kejuruteraan marin dan pelancongan. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng antara yang hadir.

Pilihan raya kecil pada 16 Mei itu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional (BN), Robert Lau Hui Hew, Wong dan calon Bebas, Narawi Haron. - Bernama

Komen

Rasa nak tergelak pun ada bila baca manifesto atau cakap mudahnya ialah agenda bohong DAPig ni kepada pengundi Sibu...

Masaalah banjir apanya? kerajaan BN dah memperuntukan 300 juta untuk mengatasi masaalah banjir...kalau kau menang pun Ho Leng, bukan nya boleh mengadakan duit sebanyak itu...jangan bodoh kan pengundi di Sibu laa..

masaalah peluang kerja? kira DAPig menghina Nik Najis di Kelantan la ni...sebab rakyat kelantan lah yang paling ramai berhijhrah untuk mencari sesuap nasi.. boleh kata disetiap negeri ada rakyat Kelantan... nak tunggu kerja di kelantan? kucing bertanduk laa...

Pendidikan...tak ke kerajaan dah naik taraf Kolej Laila Taib? di Selangor nak bina Universiti pun khalid gagap tak beri...jangan tipu rakyat Sibu laa..

perkapalan, kejuruteraan marin, pelancongan...cuba tanya bangsat lim guan eng tu! apa dia buat di Penang? selain dari halau rakyat dari kampung mereka! dasar komunis tak beri orang melayu berniaga serta nak menyamun duit zakat dan tanah wakaf... ada dia buat kerja lain untuk pembangunan di Penang? Sekali lagi..JANGAN PERBODOHKAN RAKYAT SIBU LAA... RAKYAT SIBU TAK BODOH LA..

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Salam bro, itulah juga manifesto yg mereka bawa ke hulu ke hilir dalam pilihan raya, tapi satu pun tak dilaksanakannya.........penipu hampas puak-puak ni....

    BalasPadam