Khamis, 6 Mei 2010

PRK Sibu! Selepas PAS & PKR...Kini Giliran DAPig...


Selepas PRK Bagan Pinang yang menyaksikan kuda tunggangan PAS tewas tersembam ke bumi dek hentakan Tan Sri Isa Samad, mengambil giliran selepas itu PKR dengan peminum arak tegar berkuda Zaid Penderhaka pula tertonggeng mabuk dalam PRK Hulu Selangor 2 minggu yang lalu.

Kini tiba masa DAPig melalui bakal calonnya Pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng bakal dikebumikan di Sibu dalam PRK yang akan berlangsung pada 16 haribulan Mei ini. DAPig sebenarnya mengalami masaalah calon! Pemilihan ADUN DAP ini menjelaskan lagi bahawa DAPig sebenarnya ketandusan pemimpin di Sarawak terutama di kawasan Sibu.

Desas desus dikalangan kuda belang parti DAPig juga mengatakan bahawa mereka mahukan calun tempatan yang lain yang boleh diketengahkan selain Wong. Diberitakan bahawa DAPig kawasan Sibu juga ada menghantar beberapa nama namun telah 'dipotong' oleh Wong.

Walaupun begitu nampaknya duit yang telah mula dilonggokkan di Sibu yang dibawa dari Pulau Pinang dan Selangor telah menyebabkan isu ini diam dan terpadam. Bagi DAPig mereka perlu memenangkan calon mereka kerana mahu membuktikan kepada rakan Pakatan Haram PAS dan PKR bahawa mereka tetap unggul dan masih mendapat sokongan terutama pengundi cina sekaligus mahu membuktikan bahawa dalam PR merekalah yang sebenarnya berkuasa.

Hari ini DAPig jelas membawa isu perkauman yang tebal dan merbahaya kepada pengundi Sibu untuk mengekalkan kuasa cina! Dengan berlapik menghentam UMNO yang selama ini meletakkan orang cina sebagai Citizen Class 2, DAPig sebenarnya sedang membakar semangat benci dan marah orang cina kepada bangsa melayu yang selama ini mengemudi nakhoda kuasa di Pusat mahu pun di Sarawak...

Tanggungjawab ini tentunya tergalas di bahu pemimpin BN terutama pemimpin-pemimpin komponen berbangsa cina untuk menarik sokongan pengundi cina kepada BN. Pemimpin muda komponen BN perlu memerah otak dan tenaga untuk mempastikan pengundi cina dibawah umur 40 tahun sedar, yakin dan rela untuk memenangkan calon BN Robert Lau Hui Yew.

Tak kira lah nanti berapa penjuru pun yang bertanding kerana diberitakan adanya calon Bebas yang akan bertanding. Yang penting kemenangan calon BN! Kemenangan BN dalam PRK Sibu akan memberikan momentum kepada PR negeri yang bakal berlangsung bila-bila masa selepas ini, ini secara langsung berjaya mengkebumikan pakatan haram di Sarawak dan di seluruh negara secara beransur...ansur...

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan