Sabtu, 26 Mei 2012

Gempar!!! Peneroka Bogel Datang Ambil Durian Runtuh..!

Peneroka tegar pembangkang ini bersembang dengan Ismail (kiri) ketika hadir menerima durian runtuh dengan memakai baju mempunyai logo PR pada majlis itu di Dewan Kampung Awah.
Dasar bangsat...nak kata apa lagi? bodoh sombong! bodoh yang memual dan menyesatkan!

Terima kasih atas pemberian durian runtuh ini tetapi kerajaan seharusnya berterima kasih juga kepada pembangkang kerana tanpa kami, kerajaan tidak mungkin berusaha memajukan nasib rakyat.”

Demikian kata seorang peneroka Felda Kampung Awah yang hadir menerima durian runtuh dengan memakai baju korporat putih mempunyai logo PKR, DAP dan Pas pada satu majlis, di sini.

Walaupun bersikap prejudis terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, peneroka berusia 50-an itu tidak sama sekali menyangkal bahawa Najib adalah seorang pemimpin yang prihatin dengan nasib rakyat memandangkan semua ahli keluarga menerima pembahagian durian runtuh itu.

Katanya, Perdana Menteri sendiri memberitahu bahawa durian runtuh itu adalah hak peneroka maka setiap peneroka perlu menerimanya.

“Saya mengambil durian runtuh ini tetapi tidak bermakna saya menyokong kerajaan. Saya tidak sekali–kali akan menukar parti pilihan (Pakatan Rakyat) memandangkan apa yang diperjuangkan pembangkang adalah sesuatu yang benar dan adil.

“Pemberian durian runtuh Felda ini saya anggap rezeki yang tidak boleh ditolak,” katanya ketika ditemui menerima cek durian runtuh fasa pertama bagi ketua keluarga bernilai RM5,000 bersama 466 peneroka lain dari Felda Kampung Awah dan Sungai Nerek, di sini.

Majlis disempurnakan Exco Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Pahang, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak dan Ahli Parlimen Maran, Datuk Ismail Abdul Muttalib.

Kalau pun gagal menggunakan akal yang waras...Manusia juga diberi Allah perasaan malu! tapi kalau dah takde malu...lebih kurang sama dengan binatang ler!

Lu FIkir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Mmg le hak peneroka....tp kalau dh dok bangkang dan saman Felda apa jadah kau ambik duit tu. Dasar muka tembok. Sedap pulak tu kata tak akan sokong kerajaan. Parti dia tu yg hampeh se hampehnya tak sedar. Adil taik lembu mcm otak dia jugak.
    Amat malang jadi seorang yang tak kenang budi dan takde rasa malu.

    BalasPadam
  2. muka dah kena tampal ngan kulit babi..mana tau malu...masuk pulak parti yang memang takde faedah !!! siang malam berceramah politik menghentam kerajaan..takde benda yang dibuatnya menguntungkan rakyat..kalau tak untung kenapa LEMBU ni pergi ambik duit tu???...malas nak cakap dengan puak2 banggang dan tolol ni...tapi ingat...kamu juga kata duit tu HARAM kan???? kalau HARAM buat apa ambik????

    BalasPadam
  3. biasolah, depa orang poketan. sapu semuo yang ado. bilo tak dapek, depa masuk poketan rakyat. hidup poketan!

    slogan depa di selangor " menamatriwayatkan ekonomi selangor!" akhirnyo selangor jadi darul sampah.

    BalasPadam
  4. nak malu apa??? peneroka muka setebal kulit babi ni akan bedal apa saja yg org beri...al maklumla, parti pun parti penternak babi yg suka menyondol dari belakang tapi pakai kopiah...memamng lengkap....ptuihhh!!!

    BalasPadam
  5. dah bodoh..............munafiq lagi......

    BalasPadam
  6. Tengoklah siapa pula Tuan Guru mereka, dah diTarbiyah sifat Tak Bersyukur..Orang macam ni mana ada MALU...

    BalasPadam
  7. tengok la ape parti dia..PAS!!Mna tau bersyukur!!kepala ganti nan kepala taik lagu bagus!!!!,,bangang punya makmum!!

    BalasPadam
  8. Buat malu orang islam je..pakai ketayap atas kepala tapi perangai cam kinzir je..kalau dah menentang apa yang dilakukan oleh kerajaan untuk peneroka tu dan ko salah saorang yang membawa isu ni ke mahkamah..buat pe nak terima duit tu..pegi la minta pada nuar brahi..

    BalasPadam
  9. ai..! kan kata dulu felda dah bankrap tu yang dok pi cekau tu, duit mai mana? dia tak tanya ka?. nampak sangat juak2 syaitan kuning ni jenis muka tempek tahi babi. ketayap atas kepala tu bukan tanda warak..tetapi saja..nak tutup uban supaya tak ingat nak mati. aku kalau tengok puak2 syaitan ni 0.000000001 percent pun rasa nak respect apa lagi nak pangkah eeei..alergik aku.

    BalasPadam
  10. manusia mcmnilah yg dikatakan munafik.

    BalasPadam
  11. klu bkn org felda jgn ckp la bodoh,demo tahu x susah payh kt kt felda jgn padi ckp,buat np bodoh je....

    BalasPadam