Rabu, 9 Mei 2012

Rilex Jap...Pilih Setiausaha Dengan Beza Mulut..!


Rilex Jap..lari dari kebiasaan ! bukan pulak biasa lari..!

Setelah serangkai ujian dan test, akhirnya terpilihlah 5 orang wanita cantik untuk merebutkan 1 posisi sebagai sekretari di sebuah perusahaan. Si Bos bingung memilih mana dari kelima wanita tersebut, kerana semuanya memiliki kelayakan yang baik.
Akhirnya si Bos pun melakukan bersuamuka dengan ke 5 calon setiausaha nya tersebut.

Bos: “Ok, kamu semua telah berhasil melalui serangkaian ujian dan test yang berat. Sekarang adalah ujian terakhir. Sayangnya saya hanya akan memilih 1 diantara kalian untuk menempati posisi sebagai setiausaha saya di perusahaan ini, dengan gaji yang besar”

Si Bos menghela nafas sebentar, “cantik-cantik semuanya,” kata si Bos.

“Ok, Sekarang, saya memerlukan 1 jawaban terbaik dan logik dari kalian.Pertanyaannya: Wanita memiliki 2 mulut! Iaitu mulut atas, dan mulut bawah, apakah perbezaan dari kedua mulut tersebut?” Tanya si Bos akhirnya.

Kelima wanita cantik tadi berfikir sejenak, dan inilah jawaban mereka :

Wanita-1: “yang 1 vertikal, dan 1 lagi horizontal, Encik..”“Hem… sangat baik, kamu memiliki pandangan sosiologis yang bagus.” ujar si Bos sambil tersenyum puas.

Wanita 2: “yang 1 berbulu, dan 1 lagi tidak, Encik..”“mengesankan, kamu realistik.” kata si Bos dengan mengangguk.

Wanita 3: “yang 1 boleh bicara, 1 lagi tidak boleh bicara Encik”“Cukup bagus, kamu mengedepankan aspek komunikatif, hal penting bagi seorang setiausaha.”

Wanita 4: “yang 1 ada gigi, 1 lagi lompong Encik”Boss: hahahaha… kamu orang yang sangat humori..

Wanita yang ke-5 bingung, kerana semua jawaban yang terlintas difikirannya sudah di sebutkan oleh yang lain. Tiba-tiba dia menemukan idea. Sambil tersenyum manja, wanita ke 5 menjawab :“Mulut yang 1 dipakai sendiri…. mulut yang lain dipakai sama… Bosss” (sambil tersipu malu)

Si Bos tersentak terkejut, dan langsung berdiri. Kata si Bos : “YAA….!! KAMU SAYA TERIMA!”

Read more: di borakkosong.com disini


wakakaka...

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan: