Isnin, 30 Disember 2013

BOM, Rafizi & Pi Mai Tang Tu..!


Pendedahan bom telah dibuat, Rafizi jambu Anwar juga telah dipanggil oleh pihak Polis dan dah pun di bebaskan setelah disoal siasat..

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dibawa ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi di sini untuk disoal siasat berhubung dakwaan emel yang membincangkan mengenai penempatan bahan letupan di lima kawasan utama di ibu negara selepas perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) pada ambang tahun baru.
Ketika dihubungi The Star, Rafizi berkata, emel itu secara jelas sengaja diada-adakan dan menggesa pihak polis untuk membuat siasatan.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Hadi Ho Abdullah di laman sosial Facebook rasmi PDRM berkata, polis memandang serius terhadap emel itu dan meminta supaya Ahli Parlimen itu disoal siasat.
"Orang ramai dinasihatkan untuk menghormati keamanan dan keselamatan di negara ini ketika meraikan Tahun Baru.
"Setakat ini, terdapat 1,151 laporan polis yang telah dibuat di seluruh negara sebagai bantahan terhadap perhimpunan yang sedang disebarkan dalam talian, yang akan mengancam keselamatan orang ramai," kata Hadi dalam satu kenyataan.
Emel itu didakwa ditulis oleh rakan karib Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Abdul Rahim Ghouse, yang bertajuk C For Chaos (C Untuk Huru-Hara).
Dalam emel berkenaan, penulis itu didakwa kerana mendakwa bahan letupan kecil akan diletakkan di persimpangan lampu isyarat di hadapan Sogo dan Puduraya, bulatan Masjid Negara dan KTM, stesen LRT Masjid Jamek dan stesen Komuter Bank Negara.
Apa yang rakyat terbanyak boleh buat..!!! Baca luahan Helmi Hanfie di agendadaily.disini yang menurutnya semua episod diatas tak ubah seperti dok Pi Mai..Pi Mai..Tang Tu jugak ler…

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Kalau ikutkan list tempat yg nak kena bom dia atas tu, bukan ke tempat tu semua tempat bebudak sewel himpunan haram akan berkumpul ke? Ni mcm nak bunuh kawan sendiri ni... Elok gak ler tu, biar semua bebudak sewel tu takut nak keluar mlm tu, takde la jadi riot... keh keh keh... bijak sungguh

    BalasPadam