Jumaat, 7 November 2014

Liwat Anwar Tak Klimaks Lagi..!

PUTRAJAYA: Prosiding rayuan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang masuk hari kelapan hari ini bakal menyaksikan sambungan hujahan balas pasukan pembelaan.

Baki hujahan daripada bekas hakim Mahkamah Tinggi Datuk Seri Gopal Sri Ram yang mengetuai barisan peguam Anwar dijangka bertambah menarik dengan penekanan isu-isu penting dalam kes tersebut.

Semalam, Ketua Hakim Tun Arifin Zakaria memberikan masa sebanyak 15 minit lagi bagi Gopal menghabiskan hujahan, dan ia bakal diikuti sesi hujah balas peguam dakwa, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Prosiding yang berjalan semalam berlangsung dari jam 9.30 pagi dan berakhir pada 7 malam.

Ia merupakan sesi paling lama sejak prosiding ini bermula pada Isnin, 28 Oktober lalu.

Memandangkan banyak isu baharu diketengahkan dalam prosiding ini berbanding di Mahkamah Rayuan sebelum ini, banyak pihak tidak menjangkakan barisan panel lima hakim dapat membuat keputusan segera pada penghujung sesi prosiding petang ini.

Walau bagaimanapun, rata-rata pemerhati bersedia dengan sebarang kejutan walaupun tiada ketetapan atau makluman sah mengenai perkara tersebut.

Berikut adalah perkembangan terkini dalam Bilik Bicara 1, Mahkamah Persekutuan, Putrajaya:

4.00 petang: Gopal dan Shafee malah para peguam dari kedua-dua pihak pendakwa dan pembela dilihat masih berbual serta ketawa sesama sendiri selepas berakhirnya sesi prosiding paling pendek sepanjang kes ini.

3.55 petang: Prosiding ditangguh ke suatu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

3.50 petang: Penghujahan terhenti seketika apabila hakim Tan Sri Suriyadi mengatakan bahawa barisan hakim hanya menerima sehingga Jilid 13 hujahan pendakwa sedangkan Shafee membacakan hujahan dari Jilid 14.

Shafee mahu menyentuh tentang isu Dr Brian McDonald tetapi Hakim Tu Arifin Zakaria mengatakan bahawa mahkamah perlu beralih dari isu tersebut. Gopal berkata, jika itu yang dibangkitkan barisan pendakwa, tiada isu baginya untuk menjawab hujah.

3.45 petang: Gopal mengakhiri hujahnya dan kini giliran peguam dakwa Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah membalas hujah.

Hakim meminta Shafee memberi tumpuan pada isu baharu supaya menjaga masa.

3.40 petang: Isu Anwar yang sering menjaja aspek 'konspirasi' dalam kesnya. Menurut Gopal, tindakan itu boleh diterima dan dimaafkan memandangkan pengalaman yang dihadapi Ketua Pembangkang itu sepanjang hidupnya.

3.35 petang: Gopal kembali menyentuh tentang gambar majlis minum teh yang menjadi isu sebelum ini. Dalam hujah Gopal sebelum ini, ia menceritakan tentang keadaan Saiful yang dilihat 'ceria' selepas kejadian liwat yang dilaporkan.

3.15 petang: Panel hakim tiba di kamar mahkamah. Prosiding dimulakan. Gopal menyambung hujahnya semalam mengenai kredibiliti Dr Osman.


sumber - astroawani.

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. GERAM betul aku! Puak SODOM/LESBI dah berjaya MENJATUHkan NEGARA ISLAM serta undg-undg Syariah, pusaka nenek moyang kita ni - dgn. ung-undg PENIPU si KAPIRDAJAL Barat-Zionis; akibat PENGKHIANATAN si Islam/Melayu-LIBERAL, termasuk puak mamat SODOM/betina LESBI! Inikah yg. mahu diajaq kpd. jenerasi muda Islam kita – dipaksa ke atas seluruh dunia kononnya LGBT itu adalah ‘NORMAL‘?! PI BERAMBOS oi si Islam/Melayu-LIBERAL-BANGSAT! Dan apahal si Pendatang KAPIR dibenarkan mengadili undg-undg SYARIAH -heran betul aku! Lihat di http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/lelaki-berpakaian-wanita-mahkamah-rayuan-tolak-8232-keputusan-mahkamah-tinggi-1.22166 , Lelaki berpakaian wanita: Mahkamah Rayuan tolak 
keputusan Mahkamah Tinggi, 08 November 2014!

    Sedagkan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm , Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam