Sabtu, 17 Jun 2023

YB Senator KJ Bakal Masuk Kabinet..?

 


Sejak pertemuan Aljub bersama dengan pakar ekonomi yang terlihat sama kelibat KJ di dalam pertemuan tersebut riuh alam buana akan kembalinya KJ di arus perdana pentadbiran negara.

Semua boleh meneka akan keadaan Anwar yang sekarang ini berada di hujung tanduk, Aljub perlu menarik sokongan politik lebih kuat dan lebih rancak lagi. Siri pertemuan Anwar bersama rakyat hanya di lihat siri tong kosong. Lebih kepada majlis formal PM bersama rakyat. Impak sokongan? ilekk..! Anwar risau kerana hasil sokongan rakyat di dalam PRN akan datang adalah cerminan jatuh bangun, berdiri dan tersungkurnya Aljub sebagai Perdana Menteri. Aljub perlu mengambil tindakan terdesak dan tersedak.


Walaupun ameno berjaya di tunggang dengan upaya anak muridnya memijak maruah dan harga diri perjuangan parti orang melayu itu, Aljub tahu bahawa tepuk sorak dan hingar bingai pau gagal menambah undi. Sorak sorai tidak menggamit pengundi dalam prn nanti. PAU hanya lambang tersungkurnya perjuangan bangsa di golok gadai dan sekadar berkokok di dalam reban mereka sendiri. Sokongan jauh batas dari ubi.

Lebih teruk dari itu apabila ameno berjaya di jadikan biro melayu di dalam parti DApig. Lebih parah lagi apabila ianya berjaya melonjak penolakan undi dan sokongan melayu kepada UMNO/BN di dalam PRN akan datang. Ianya manifestasi penolakan undi melayu yang besar kepada Aljub dan kerajaan PH dengan sendiri akan melemahkan daya tahan kerajaan Anwar apabila Parlimen bersidang Ogos nanti.

Aljub perlu buat sesuatu. Aljub perlukan ubat baru..! Rafizi sudah menjadi tempoyak. Mentimun pun sedap melanyak..! Zahid, ameno dan BN hanya ranting bukannya dahan. Aljub perlu rangkaian dahan baru.


Jom makan makan..!
Siapa? Lu Fikir La Sendiri..!

4 ulasan:

  1. Tinggalkan Tun Mahathir Mohamad klu nak menang..!!

    PN kalau nak menang PRN June 2023 kali ini sila tinggalkan dan lupakan Tun Mahathir Mohamad..

    Mana mana pemimpin Dan Pakatan yang rapatkan diri dengan Tun Mahathir Mohamad pasti melingkup

    Pada pemimpin PN sila tinggalkan Tun Mahathir Mohamad Boboi Dan PejWang....Period

    Ini legasi nak menumpang nyawa Dan talian hayat bukan untuk Melayu' Dan Islam

    Pulau Batu Putih baru orang tua bodoh tu bagi kat anak Lee Kwan Yew atas desakan berkawan dengan DAP dimana abang besar DAP ialah PAP di Singapura sana

    Tun Sila Berambosss Dari PN...!!

    BalasPadam
  2. Barua VS Barua...makin meletoppp panazzzs

    Barua barua Melayu bertuankan Doli Yang Mahanat Molia DAP@LeeKwanYew sudah mola berantakan, berbunuhan menjelang PRN June 2023. Makin panazzzss, makin hottt, makin meletoppp..

    Anwar dakwa anak beranak Mahathir dapat kontrak RM214.2 juta. Link bawah ni haah..!!

    https://www.thecoverage.my/4030/court-defence-statement-anwar-revealed-tun-m-wealth-scandal-worth-billions-rm2-billion-to-perwaja-rm-2-billion-to-mirzan-rm214-2-million-to-opcom

    Mahathir adalah perdana menteri ketika kontrak itu diberikan.

    Anwar Ibrahim membangkitkan isu pemberian kontrak gentian optik RM214.2 juta yang diberikan kepada syarikat yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri dan menteri kewangan Dr Mahathir Mohamad dalam pembelaan terhadap saman fitnah terhadapnya.

    https://mykmu.net/2023/06/15/anwar-dakwa-anak-beranak-mahathir-dapat-kontrak-rm214-2-juta/

    Presiden PKR itu mendakwa anak sulung Mahathir, Mirzan menjadi pengarah Opcom Cables dari 1994 hingga 2021, anak kedua Mokhzani menjadi pengarah dari 2009 hingga 2019, anak ketiganya, Mukhriz menjadi pengarah dari 1994 hingga 2019, dan isteri Mukhriz, Norzieta Zakaria menjadi pengarah dari 1995 hingga 2021.

    https://m.malaysiakini.com/news/668733

    Mahathir menyaman Anwar berhubung dakwaan dia mengumpul kekayaan peribadi ketika menjadi perdana menteri.

    PRN bulan June 2023 ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

    Mana mana barua Melayu' DAP@LeeKwanYew yg melingkup nanti boleh dihanyutkan ke Pulau Batu Putih yang barua baru saja diserahkan pada anak Lee Kwan Yew...

    Lawan barua lawan, nang butinang kui butikui , batuapi kasi lawan , barua lawan lah sampai mampuih..!!

    #hapusbarualeekwanyeelingkupSingaura

    BalasPadam
  3. Lawak super kiasu super nepotisme mantan warga Singapura yang menghina Malaysia.

    https://vt.tiktok.com/ZSLr1dnf1/ wow walk of Shame kikiki

    Street of hollywood

    https://vt.tiktok.com/ZSLMoWvbN/

    https://vt.tiktok.com/ZSLMoH3oS/ hey Joe re u hokeyy..!!

    Pernah kah kamu ingat suatu masa lalu pemimpin ini pernah jadi pojaan pemimpin Barat terutama Amerika Syarikat..!? Video link..

    https://youtu.be/h3Jltd-lQjU

    Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Life Super Great in USA..!!

    Link how life super great in USA

    https://vt.tiktok.com/ZSLjbwDT7/

    Terkini wanita kelahiran dari negara super nepotisme Singapura, Jocelyn Chia yang menghina Malaysia menerusi lawak jenaka dalam sebuah persembahan komedi berdiri baru-baru ini tidak lagi memegang status kewarganegaraan negara itu.

    https://vt.tiktok.com/ZSLMRHQMu/

    Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Superb Great USA..!!

    https://vt.tiktok.com/ZSLjgd1Va/

    Saksikan sampai habis..

    https://youtu.be/C4gD7GAdM-U

    USA is great ... Yes long live Biden..!!

    Pelawak kelahiran Singapura yang memperlekehkan Malaysia dalam satu persembahan komediri bertajuk 'Singapore vs Malaysia' yang diadakan di New York, Amerika Syarikat, baru-baru ini.

    https://youtu.be/GRwbRVBpyb0.

    Make USA great again.. wow yes USA is great

    Masa 'Bossku' jadi PM Malahsia ada menerima surat daripada presiden Georgetown University yang melampirkan dua pucuk surat iaitu daripada Setiausaha Negara Amerika John Kerry dan penasihat keselamatan Amerika Susan Rice bertanyakan persoalan yang sama.

    https://youtu.be/Jb1LXtoIdBA.

    Truly America Long live Joe Biden..!!

    Persoalan yang ada kaitan dengan gambaran solah-olahnya Anwar dalam penjara tidak langsung diberikan sebarang layanan yang sepatutnya, terutama dari segi pemberian rawatan dan perubatan yang sepatutnya diberikan.

    https://youtu.be/4difVNrssNk.

    Good job USA.. good job well done USA..!!

    https://youtu.be/5S943965QQE

    "Ini termasuklah keputusan oleh Jabatan Penjara untuk membenarkan kumpulan pakar perubatan dari Universiti Georgetown, Amerika Syarikat, datang ke Malaysia bagi menjalankan rawatan dan melakukan sebarang prosedur operasi terhadap sakit yang dialami oleh Anwar," katanya pada sidang akhbar dengan wartawan Malaysia di sini.

    https://youtu.be/DA8z5zwJ4GA.

    USA is super great..!!

    Gambaran yang diberikan kepada mereka sebelum ini ialah Anwar seolah-olah langsung tidak diberikan sebarang rawatan oleh doktor pakar atau doktor-doktor di Malaysia.

    Seorang pelawak Amerika Syarikat dengan nama Chrissie Mayr telah tampil mempertahankan rakannya Jocelyn Chia yang kini teruk dikecam oleh rakyat Malaysia. Dalam ciapan yang dimuat naik olehnya, Mayr menganggap jenaka yang dibuat oleh Jocelyn adalah hebat dan tidak perlu meminta maaf. Video again..!!

    https://youtu.be/jRqwpmyciQI

    Wah betul man USA is Great .. super quality of life in the world..!! City of 'Loss Angeless' USA is great life..!!

    https://youtu.be/-vc6CHRrtH8

    Long live Joe....!!

    https://youtu.be/nk1dfuWudaQ

    hey Joe are u okey..!?

    https://vt.tiktok.com/ZSLM82UUx/

    https://vt.tiktok.com/ZSLM8272U/


    Kikikiki...


    BalasPadam
  4. Siapa pihak ke tiga yang mengaut untung Projek Rangkaian 5G. Siapa lagi mesti Kertel mata sepet agen Singapore..!!

    Apabila kerajaan baharu mengambil alih tampuk pemerintahan negara, perkara baik yang seharusnya diteruskan ini telah diubah oleh Kementerian Komunikasi dan Digital (KKD). Menterinya, Fahmi Fadzil telah mengumumkan bahawa SWN yang sedang dilaksanakan ini akan diubah menjadi DWN (Dual Wholesale Network).

    Kementerian Komunikasi dan Digital (KKD). Menterinya, Fahmi Fadzil telah mengumumkan bahawa SWN yang sedang dilaksanakan ini akan diubah menjadi DWN (Dual Wholesale Network). Ini bermakna, selain Digital Nasional Berhad, akan wujud satu lagi kontraktor yang akan menyediakan rangkaian 5G ini, untuk dijual kepada telco secara borong.

    Digital Nasional Berhad (DNB) merupakan sebuah anak syarikat milik penuh Menteri Kewangan (diperbadankan). 50% pasarana infrastructure rangkaian 5G sudah disediakan oleh DNB. Pihak ke tiga hanya mengaut laba Dari usaha DNB atas angin semuanya.

    Kerajaan PMX hari ini meneruskan agenda mereka sebagai Pembangkang dulu. Dalam diam, tindakan KKD sebenarnya sedang dicaturkan pihak ketiga. Sebenarnya dalam situasi ini, kerajaan tidak mendapat manfaat, anak syarikat kerajaan tidak mendapat manfaat, rakyat juga tidak mendapat manfaat. Maka siapakah yang memperoleh manfaat daripada perubahan ini

    DNB tidak mendapat semula pulangan modal, tentunya DNB akan bankrap. Apabila DNB bankrap, Menteri Kewangan (diperbadankan) yang akan menanggung kerugian tersebut sebagai ibu kepada syarikat ini. Rakyat juga tidak dapat menikmati perkhidmatan 5G murah seperti yang dirancang pada asalnya. Hanya syarikat telco sahaja sebenarnya yang akan mengaut keuntungan yang maha besar.

    KKD perlu bertanggungjawab dan menjelaskan perkara ini kepada orang ramai. Kalau sebelum ini PMX ada menyatakan bahawa tidak salah untuk mengambil pendekatan flip-flop asalkan demi kepentingan rakyat, maka ini adalah situasi paling tepat untuk kerajaan menjadi flip-flop dan membatalkan pendekatan DWN, seterusnya meneruskan pendekatan SWN sebelum ini, demi kepentingan semua pihak

    Sebenarnya dalam situasi ini, kerajaan tidak mendapat manfaat, anak syarikat kerajaan tidak mendapat manfaat, rakyat juga tidak mendapat manfaat. Maka siapakah pihak ke tiga yang memperoleh manfaat daripada perubahan ini?

    BalasPadam