Sabtu, 10 Jun 2023

Zaman U-Turn..!

 

Dunia akhir zaman ni memang semuanya boleh berlaku. Jadi apalah sangat dengan keputusan kerajaan yang flip flop tetiba mengembalikan semula subsidi telur dan ayam yang sebelum ini di mansuhkan. 

Dalam satu kenyataan hari ini, kerajaan mengumumkan keputusan tidak meneruskan subsidi bagi dua bahan asas yang dibuat sebelum ini terbatal dan pemberian subsidi akan diteruskan.

“Setelah mengambil kira sema aspek termasuk memastikan industri ayam dan telur kekal mampan dan kebajikan rakyat terus terbela, YAB Perdana Menteri telah bersetuju dengan cadangan KPKM dan KPDN (Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup) supaya pemberian subsidi dan kawalan harga ayam dan telur diteruskan mulai 1 Julai 2023. sumber

Jika dilihat minggu ini, peristiwa u-turn yang paling besar apabila Pengerusi Tetap UMNO di dalam dewan Merdeka mengumumkan bahawa Anwar yang di zalimi oleh atok dengan menggunakan mahkamah dengan pendakwaan demi pendakwaan dan terbuang sejak 25 tahun yang lalu kini telah kembali semula di dalam PAU. Semua di dalam dewan di minta berdiri memberikan tepukan kepada Aljub di atas kehadiran beliau.

Baik lah itu hak dia, cuma rakyat terbanyak semua nya nak tanya kepada ameno, apakah selama ini ahli ameno begitu bodoh dan tolol dengan menerima sahaja apa yang titahkan oleh pemimpin mereka? (seperti sekarang ini?).

Apakah ahli ameno pada waktu itu menang pilihanraya menjadi kerajaan juga bersetuju bahawa kemuliaan dan kebebasan mahkamah tidak pernah wujud? Apakah ahli ameno semuanya mengakui bahawa selama ini pemimpin ameno lah yang mempergunakan mahkamah bagi tujuan politik?

Jika begitu, apakah ahli ameno bersetuju mengakui bahawa mereka semua merupakan pembohong, penipu dan kaki kaki wayang yang dengan sengaja memanjangkan fitnah kepada rakyat atas isu anal jubor dan salah guna kuasa yang telah berlaku? Apakah budak budak muda dalam ameno hari ni juga dengan jelas mengatakan bahawa atok dan nenek mereka, juga mak bapak mereka yang mewariskan perjuangan kepada mereka adalah penipu tulen yang berjaya meyakinkan kepada mereka bahawa hanya pemimpin dan ahli ameno yang boleh dan mampu melakonkan watak antagornis demi survival politik sonsang mereka?


Kalau itu lah sahaja nilai dan roh perjuangan ameno sejak dulu, kini dan selamanya apalah yang boleh di nantikan oleh generasi pewaris yang mahukan pemimpin dan ahli serta arah tuju perjuangan parti yang benar benar suci, telus bersandar kepada ABaTa seperti mana asal penubuhan parti ini bermula?

Patut lah kenapa Allah hukum parti dan ahli ameno dengan kekalahan demi kekalahan di dalam PRU dan PRN yang lalu, dan tidak mustahil hukuman itu akan terus berlaku dalam PRN yang akan datang.

Malangnya ialah ameno itu lambang melayu, maka yang rosak secara total ialah melayu. Melayu itu asasnya Islam tentu terpalit rosaknya kepada kesucian agama. Tak heran ianya telah pun di mulakan apabila penarikan balik cabaran@appeal isu Kalimah di mahkamah.

Jadi apa lagi yang boleh di harapkan oleh Islam dan Bangsa Melayu kepada UMNO? Jika yang berbaki tinggal di dalam nya hanya terdiri dari mereka yang mengutamakan diri dan kepentingan peribadi yang hanya tahu menjaga puak dan golongan mereka semata.

Perjuangan bukan lagi atas nama Agama, Bangsa & Negara tetapi perjuangan sudah beralih kepada pangkat, kedudukan, wang ringgit dan juga imbuhan..!

Apa pilihan orang melayu yang ada?                                                            Nak salahkan semua kepada DAPig ke???                                                       Lu Fikir La Sendiri..!


4 ulasan:

  1. Bila barua DAP@LeeKwanYew mula mencari Melayu' dan buat pusingan U turn semula makna nya apa..!?

    Mana mana pemimpin yang rapat dengan Tun Mahathir pasti melingkup... Stay away from Toxic Tun Mahathir Mohamad. No Boboi No Pejwang

    Mahathir telah buat segala-galanya untuk bunuh Najib dan maklum bahawa ianya kuasa Peguam Negara Tommy Thomas untuk mengenakan seberapa dakwaan yang dia mahu terhadap Najib.

    – Mahathir telah pecat Ketua Hakim Negara.

    – Mahathir telah langgar Akta JAC 2009 untuk melantik Ketua Hakim Negara baharu

    – Hakim kes Najib pula digantikan dengan Hakim yang tiada pengalaman jenayah setelah kes bermula. Hakim ini juga telah dibuktikan oleh SPRM mempunyai konflik kepentingan dan telah salah fakta dalam kehakiman bertulisnya terhadap Najib.

    – Mahathir lantik peguam swasta yang pro-PH untuk menjadi Peguam Negara

    – Lalu, Tommy juga telah lantik dua orang peguam pro-PH untuk dijadikan Timbalan Pendakwa Raya kes Najib.

    – Mahathir lantik ahli politik PKR anti-Najib sebagai ketua SPRM

    – Mahathir lantik Ketua Polis Negara yang telahpun bersara sebab dia sangat setia pada Mahathir.

    – Mahathir rampas semua aset-aset Najib dan bekukan akaun-akaun bank Najib supaya Najib kurang kemampuan untuk bela diri.

    – Kerajaan Mahathir juga telah dakwa dua peguam bela Najib dan juga hampir semua ahli-ahli keluarga Najib.

    - Jho Low walaun sudah dikesan di.luar negara tapi PDRM masih lemah Dan tak mampu bawa pulang Jho Low... Wartawan Al Jazeera selamber aje boleh temuramah Jho Low.

    - Sampai sekarang Zety dan keluarga penyamun nya Taufik Ayman bebas, beratus hari cuti sakit masih tidak ditangkap dan diheret ke mahkamah. Nampak terlalu istemewa layanan Taufik Ayman dalam kes ini. Apa jasa Taufik Ayman pada nagara..!?

    - Dengan selamber dan rela hati berikan saja Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew atas desakan DAP.. puii..!!!

    Awas bila barua DAP@LeeKwanYew mula mencari Melayu' , makna nya apa..!?

    Rakyat juga maklum bahawa Najib telahpun dinafikan hak pembelaan pada peringkat mahkamah persekutuan dan telah dimasukkan ke dalam penjara secepat mungkin oleh Maimun

    #NoBoboiNoPejwang

    BalasPadam
  2. Lawak super kiasu yang menghina Malaysia.

    Pernah kah kamu ingat suatu masa lalu pemimpin ini pernah jadi pojaan pemimpin Barat terutama Amerika Syarikat..!?

    Link video (video never lies) bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Super Great USA..!!

    Terkini wanita kelahiran Singapura, Jocelyn Chia yang menghina Malaysia menerusi lawak jenaka dalam sebuah persembahan komedi berdiri baru-baru ini tidak lagi memegang status kewarganegaraan negara itu.

    Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Superb Great USA..!!

    Saksikan sampai habis..

    https://youtu.be/C4gD7GAdM-U

    USA is great ... Yes long live Biden..!!

    Pelawak kelahiran Singapura yang memperlekehkan Malaysia dalam satu persembahan komediri bertajuk 'Singapore vs Malaysia' yang diadakan di New York, Amerika Syarikat, baru-baru ini.

    https://youtu.be/GRwbRVBpyb0.

    Make USA great again.. wow yes USA is great

    Masa 'Bossku' jadi PM Malahsia ada menerima surat daripada presiden Georgetown University yang melampirkan dua pucuk surat iaitu daripada Setiausaha Negara Amerika John Kerry dan penasihat keselamatan Amerika Susan Rice bertanyakan persoalan yang sama.

    https://youtu.be/Jb1LXtoIdBA.

    Truly America Long live Joe Biden..!!

    Persoalan yang ada kaitan dengan gambaran solah-olahnya Anwar dalam penjara tidak langsung diberikan sebarang layanan yang sepatutnya, terutama dari segi pemberian rawatan dan perubatan yang sepatutnya diberikan.

    https://youtu.be/4difVNrssNk.

    Good job USA.. good job well done USA..!!

    "Ini termasuklah keputusan oleh Jabatan Penjara untuk membenarkan kumpulan pakar perubatan dari Universiti Georgetown, Amerika Syarikat, datang ke Malaysia bagi menjalankan rawatan dan melakukan sebarang prosedur operasi terhadap sakit yang dialami oleh Anwar," katanya pada sidang akhbar dengan wartawan Malaysia di sini.

    https://youtu.be/DA8z5zwJ4GA.

    USA is super great..!!

    Gambaran yang diberikan kepada mereka sebelum ini ialah Anwar seolah-olah langsung tidak diberikan sebarang rawatan oleh doktor pakar atau doktor-doktor di Malaysia.

    Wah betul man USA is Great .. super quality of life in the world..!!


    Kikikiki..

    BalasPadam
  3. Alangkah Indah Hidup ini kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya...

    Harap boleh ke udara dalam rancangan Radio klasik FM 87.9 rancangan Mengamit Kenangan..

    Dari dolu lagi masa kecik aku impikan hidup senang dan morden di Kuala Lumpur. Kota metro yg impian menjanjikan kekayaan dan kemewahan penuh dengan gemerlapan.

    Teringat lagi kakak dan abang aku mentelaah buku sekolah dan home work ditemani satu pelita minyak tanah kongsi ramai ramai buat homework, masa tu api letrik pun tak ada lagi di kampung..

    Cuma berkongsi dan bertemankan radio transistor milik ayah dengar rancangan Mengamit Kenangan Radio RTM dengan lagu lagu yang sesuai dengan topik rancangan itu.

    Teringat lagi kongsi satu pelita tanah bersama abang dan kakak sambil buat kerja sekolah.Masa kecik lagi nak ke KL pun 3 tahun baru sekali jejak kaki ke Kuala Lumpur itu pun nak ke Subang Airport hantar atok aku Tanah Suci Mekah.

    Sekarang dah beso.. ada rumah kereta keluarga dan bolelah dikira berjaya. Begitu jugak dng kakak dan abang saya suma berjaya mak dan ayah tumpang gembira hasil usaha nya berjaya melihat anakcucu berjaya ke menara gading..

    Dolu kampung aku cuma ada satu saja parti iaitu UMNo UMNo dan UMNo. Dah tentu sekali semestinya Perdana Mintri jugak dari UMNo juga..

    Dolu dolu kalau PRU bertanding UMNo letak lah tunggul kayu lawan calon PAS, Bebas seperti Boboi dan DAP percaya lah tunggul kayu itu yang menang..!! Kikikiki ..!!

    ... Sambung bawah ni hah..

    BalasPadam
  4. Sambung bawah ni hah..

    Sejak akhir ini UMNo dah lingkup dan melingkup. Rasa nya lebih helok kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya..!! Deme suma lepas bebas kaya raya dengan wang curi masing masing.. Suma penguasa negara tak berani nak kacau deme..!!

    Jho Low lepas bebas kaya raya berbillion duit 1MDB di sakau bersorak tepuk tangan bersama kaum mata sepet nya tengok pemimpin Melayu' berantakan berbunuhan angkara sekor babi bernama Jho Low.. Jho Low ada super yaht, pesta dng superstar Hollywood Paris Hilton dll.

    Begitu juga dengan keluarga penyamun Zety Taufik Ayman dan anak anak penyamun mereka. Curi duit AMLA Kes 1MDB sebanyak RM700 juta sampai sekarang bebas, lepas boleh ambil cuti sakit beratus hari tapi tidak pada ' Bossku' satu hari cuti sakit pasti kena kecam..!!

    Mana ada PDRM, SPRM AG berani heret Zety Taufik ke mahkamah walaun semua ada depan lobang hidung penguasa. Lain lah Jho Low lesap dengan alasan Cina Merah lah, Cina Biru lah Cina kuning lad dan memacam lagi..!!

    Yang paling kelakar lagi bekas IGP lantikan Tun Mahathir kata Jho Low dah jadi beruang.. tak kan itu pun orang Melayu' terkinja Kinja nak percaya .. mustahil.. ohh .. sungguh mustahil tapi itu lah reality nya suma setan bisu..!!

    Aku tersentak dari lamunan yang aku sekarang sudah ada anak bini dan keluarga tak kan aku nak timpakan nasib anak cucu dan bangsaku seperti apa yang aku rasa masa aku di kampung dolu dolu..!!

    Aarghh PRN Kali ini pasti aku kempen pada anak anak aku yang balik dari menara gading supaya berubah jangan jadi seperti diri aku ya g puluhan tahun ditipu oleh pemimpin acah acah power Melayu' islamik, dalam diam pejuang G25, LGBT, Gay COMANGO, Mesra gereja, dosa peribadi Syiah dan memacam lagi lah.

    Bagi aku cukup lah Kali ini aku Dan mungkin orang Melayu' merasai ditipu Hidup Hidup oleh pemimpin seperti ini sanggup jadi barua DAP@ LeeKwanYew asalkan dapat Dana wang ringgit Dari Kartel Judi, Kartel bapak ayam jackpot.

    Kita harus bangkit Dari sekarang ujudkan kapitalis kapitalis Melayu, Kartel Kartel Dan rangkaian mafia Melayu' bagi menyaingi Kartel mata sepet yang menguasai nagara ini lebih 60 tahun lama nya.

    Enough is enough Melayu' dibodoh bangang kan seperti Jho Low Dan kaumnya sedang bertepok tangan lihat barua barua Melayu' mereka sedang berbunuhan dan bercakaran sekarang ini.

    Sambil itu terdetik dalam hati aku "Seronok juga kalau aku jadi Jho Low dan keluarga penyamun Zety Dan Taufik Ayman walaun pun tak ada jasa pada negara.. penguasa negara tak berani tangkap mereka semua..!! Kikiki..

    Ini lah yang aku akan kempen pada anak anak aku menjelang PRN June 2023 ini dan aku pasti orang Melayu' yang lain akan turut berkempen pada anak cucu mereka kali ini sambil diputarkan lagi lagi Mengamit Kenangan di saluran Radio Klasik 87.9 Mengamit Kenangan.

    BalasPadam