Ahad, 9 Mei 2010

PRK Sibu...Khalid Gereja Terus Berdakwah!!!


SIBU, 9 Mei: Calon Pakatan Rakyat dari DAP terpaksa menentang arus dalam pilihan raya kecil Sibu dan mengharapkan keajaiban untuk menang dalam pilihan raya ini.

Ini kerana, mereka terpaksa menentang parti pemerintah yang kuat di negeri Sarawak ini di samping masyarakat Cina yang masih lagi percaya dengan isu seperti negara Islam yang dimainkan oleh BN di negeri ini.

"Jangan terkejut kalau di sini isu negara Islam yang sudah lapok di Semenanjung masih menjadi isu utama di kalangan masyarakat Cina di sini. Jadi peranan penceramah PAS penting untuk menjelaskan isu ini," kata seorang wartawan yang aktif menulis untuk akhbar DAP, Rocket.

Mungkin atas dasar ini, anggota Parlimen PAS dari Shah Alam, Khalid Samad antara tokoh utama yang digunakan DAP untuk berkempen bagi pihak calon mereka.

Khalid hari ini bersama-sama dengan Teresa Kok ke gereja Secret Heart, Sibu untuk menerangkan dasar PAS. Beliau bertemu dengan para penganut Kristian di situ bersama Dr Mariah Mahmud, anggota Parlimen Kota Raja.

"Saya diberitahu, SUPP menggunakan isu PAS adalah parti eksremist di Sibu ini dalam kempen mereka, jadi saya mewakili PAS menerangkan kepada mereka, siapa dan apa perjuangan PAS," kata Khalid kepada Harakahdaily.


"Khalid jadi bintang kan Sibu ini," kata seorang petugas PAS, Wan Johari Wan Omar kepada Harakahdaily.

Komen

Khalid gereja terus melaksanakan kerja dakwahnya kepada penganut gereja...yang peliknya bukan dakwah nak menarik bukan islam menganut agama Islam tapi berdakwah untuk memberitahu bahawa partinya PAS yang sejak dulu menunggang dan memperalatkan agama akan terus menggunakannya untuk berpolitik!

Khalid yang menjadi kuda poney tunggangan DAPig tuhan politiknya akan terus merayu dan menyeru puak gereja untuk beramal dengan kepercayaan mereka selama ini sambil memperlihatkan akan toleransinya PASrael terhadap kafir mutakhir ini.

Tentu Khalid dalam seruannya menjelaskan bahawa Haji Hadi dan Nik Najis serta ramai lagi pemimpin PAS yang selama ini memperjuangkan konsep negara Islam dan hukum hudud sebenarnya sesat dan terpesong dari ajaran gerejanya...

Ajaran Khalid gereja hari ini ialah PAS untuk semua! PAS for All! 1 PASrael! Takebeer! Ini bukan bintang! tapi jelas Binatang!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Suruh sajalah pencacai PAS tu semua bungkus baju balik semenanjung jaga kawasan masing-masing.Janganlah menyebuk. Tak faham-faham ke, yang bertanding tu DAP bukan PKR, bukan PAS jauh sekali PR (Pakatan HaRam). Yang sibuk nak berkempen explain pasal PAS tu ape ke hal....orang sibu patut tolak DAP.sebab DAP dah tak de identiti.

    BalasPadam
  2. kepala otak khalid samad dah sama macam komunis DAP. dia memang bintang tapi dah jadi bintang 3

    wuakakakakaka

    BalasPadam