Ahad, 9 Mei 2010

Pergi Jahanam Dengan Zaid!!!


Saya Sedia Mengadap Sultan Selangor - Zaid

Oleh IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

PETALING JAYA: Ketua Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim sedia mengadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi memperjelaskan isu yang mendakwanya menghina baginda melalui laman blog baru-baru ini.

Menurutnya, beliau sedia mengadap Sultan Sharafuddin sekiranya diperkenankan baginda.

“Saya sentiasa taat dan hormat pemimpin tertinggi termasuk Sultan Selangor. Tiada niat untuk menghina sesiapa, saya sekadar membuat tafsiran tentang undang-undang negara.

“Saya juga bukan mahu mencabar sesiapa, tetapi sekadar mahu mendapatkan kesahihan undang-undang itu serta penjelasan mengenainya,” katanya pada sidang media di kediamannya di sini, semalam.

Komen

Rasanya cukup dah isu Zaid ni...laporan polis dah dibuat dan sekarang kita tunggu pihak polis menjalankan siasatan dan selepas itu kita tunggu pulak pihak AG sama ada nak dakwa atau tidak! Ini kerana setakat ini ratusan laporan polis yang dibuat kepada sesiapa yang didakwa menghina Institusi Raja-Raja masih tiada lagi pendakwaan dibuat!

AG agaknya merassakan bahawa isu yang menyentuh Raja Raja Melayu yang dianggap Sensitif oleh Baangsa Melayu, yang mewarisi tanah Melayu ini bukan isu penting! Isu ini mungkin dikepala hotak pejabat AG hanya isu politik! So apa lah sangat kan....

Tapi kalau melayu yang dilihat salah! melayu yang bawa kepala lembu! melayu yang didakwa nak bakar gereja...cepat-cepat pejabat AG Peguam Negara ambil tindakan! sebab? sebab nak jaga sensitiviti kaum! nak jaga keharmonian!

Zaid peminum arak tegar berkuda ni pun dah kalah! dah tak laku! sekarang mencari isu untuk menjaja dirinya agar dilihat penting dan relevan! Zaid sedang menunggang sultan Selangor sebenarnya untuk mengelakkan dirinya tenggelam didalam kemabokan kekalahan tempohari! tinggal kan baruah ni! jangan peduli lagi dengan baruah pengkhianat dan penderhaka ini! kerana apa pun yang kita sebut dan tegakkan bagi Zaid ianya tetap tak betul dan salah! sebab? sebab dia mabok beb!!! dah la mabok sebok berjudi pulak, jadi ada dia peduli!!!

Sendiri Mau Ingat!!!

3 ulasan:

  1. Inilah lawyer yg paling bodoh. Sekarang dah jadi keldai(boneka) kepada DAP.

    Institusi raja pun nak dipertikaikan. DAP takut nak pertikai, so dia suruh mamat ni jadi tukang karut...

    Apa yg Sultan Selangor mahu ialah Masjid jangan dijadikan medan politik (maksud tuanku politik kepartian)...Tuanku tak mahu masjid dijadikan medan perpecahan orang melayu dan islam. Takut nanti ada masjid UMNO dan masjid PAS. Takut nanti ada 2 imam dalam satu masjid dan macam-macam lagi.

    Berpolitik dalam masjid boleh tapi bukan politik kepartian. Si Wali selipar cuba nak bodohkan orang dengan mmengatakan rasulullah juga mengunakan masjid untuk berpolitik..( cara politik rasulullah sama ke dengan cara berpolitik PAS??? Rasulullah berpolitik di masjid utk menjadikan orang islam bersatu dan kuat. PAS pulak berpolitik dalam masjid dengan menghina, membuat fitnah dan macam macam lagi yg memecahbelahkan orang islam. So, sama ke politik rasullulah dengan PAS?)

    Tak payahlah nak cakap pasal undang-undanglah..

    Disebabkan oleh seorang wali seklipar tak dapat nak buat ceramah politik di selangor, habis semua titah sultan nak dipertikaikan..
    Padahal, semua arahan tu telah di kelurkan sejak dulu lagi. Cuma masa PRK Hulu selangor dulu, Sultan hanya mengingatkan semula aje.

    Lu ingat, lu are the best lawyer ka?? Bodoh la lu...

    BalasPadam
  2. Kerja Pakatan Haram ni kalau dah buat kesalahan mereka akan minta maaf tak kira kesalahan yg besar atau kechil mereka tak tahu ke kalau menghina sultan bermakna Zaid todi menghina org melayu juga bermakna Zaid todi kena minta maaf dengan org melayu seluruh malaysia kerana Sultan ada lah lambang org melayu di tanah melayu ini jangan siapa siapa engkar titah bagida sultan tapi Zaid todi cuba nak mencari kemarahan org melayu tapi org melayu tidak terikut ikut cara Zaid todi berpolitik kerana politik Zaid todi dan Pakatan haram ada busuk macam bangkai.

    BalasPadam
  3. salam hormat bro

    zaid "saya juga orang melayu" bukan aje kurang ajar dengan sultan tapi keseluruhan bangsa melayu tu sendiri

    harap membotol manjang...tapi otak tepu!

    ekekek

    BalasPadam