Rabu, 12 Disember 2012

Nik Aziz Mula Berjinak Jinak Sebelum Digugurkan Jawatan Menteri Besar..!


Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju menikahkan penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex dengan dengan gadis pilihannya, Nur Eilunie Natasha Nazri pada 28 Disember ini. Persetujuan berkenaan dimaklumkan kepada keluarga Nur Eilunie ataupun lebih mesra dengan panggilan Leuniey menerusi surat dari Pejabat Menteri Besar Kelantan kepada, Nazri.

Menurut surat bertarikh 10 Disember yang ditandatangani Setiausaha Sulit Kanan Menteri Besar, Rushdee Abdullah itu, majlis akad nikah akan berlangsung di rumah keluarga Leuniey di Pasir Pekan, kira-kira jam 10 pagi.

Bagus la kalau dah mula nak bertukar kerja...jawatan MB pun nampaknya dah semakin pudar..cuma mak bapak Leuniey pun kena ajak Nik Najis beristighfar dan mengucap sama. Mak bapak pengantin pun kena soal juru nikah ni hal ehwal hukum agama. Terutama hukum hakam berumah tangga!

Soal isteri jaga suami..soal suami yang terlalu ikut cakap isteri hingga tutup jalan yang digunakan oleh rakyat! soal harta isteri yang melimpah ruah! soal menjaga kepentingan menantu pun jangan tertinggal ditanya! 

Jangan lupa suruh baca niat mandi junub dan baca sepotong dua ayat quran..bukan apa takut jurunikah dah lupa sebab dah lama tinggal kerjaya..

errr..bukan tak percaya tapi cuma curiga...jawab nya jika ditanya..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. jadi tok naib pulak dah....

    BalasPadam
  2. La....sepatutnya bapa perempuan tu yg akad nikah...."apek..aku nikah kan kamu dgn anak aku, minah di hadapan 2 saksi dgn mas kawin sebanyak 50 rial tunaiii......"...nik aziz bukan wali....waliselipar kok...

    BalasPadam
  3. Umat Nabi:

    Saya khuatir kerana Nik Aziz telah pun menjadi kafir. Oleh kerana Nik Aziz telah menjadi kafir maka pernikahan ini disisi Allah tidak sah. Maka sebenarnya penjaga gol tersebut tidak perlu meminta Nik Aziz untuk menikahkannya.

    Nik Aziz perlu bertaubat dan buat kerja mengajak manusia kepada Allah dan bukan buat kerja mengajak manusia kepada PAS. Mengajak manusia kepada Allah bermaksud iaitu mengajak manusia yang tidak mengaku Allah tuhan dan Muhammad Rasul di ajak untuk mengaku Aku naik saksi tiada tuhan melainkan Allah dan Aku naik saksi Muhammad pesuruh Allah dan yang telah mengucapkan kalimah mulia tetapi ingkar perintah Allah maka di ingatkan mereka tentang maksud kalimah tiada tuhan melainkan Allah dan di ajak mereka kepada kerja menunaikan hak Rukun Islam pertama iaitu kerja mengajak kebaikan dan mencegah mungkar.

    Alasan saya Nik Aziz telah menjadi Kafir adalah Nik Aziz pernah menghina Allah dengan mengatakan Allah samseng dan menghina ayat Allah iaitu Quran dengan mengatakan Quran adalah ayat politik sedangkan Quran adalah ayat Allah dan bukan ayat politik dengan menyamakan solat berjemaah dengan berdemonstrasi dan menghina Nabi Muhammad s.a.w dengan sama dengan mamat-mamat kampung sedangkan Nabi Muhammad s.a.w adalah kekasih Allah yang Allah pelihara sejak dari hari pertama kelahirannnya dan mempunyai berkat sejak hari pertama kelahirannya dan semasa di angkat menjadi Rasul pernah naik ke langit untuk berjumpa secara terus dan melihat Allah dengan mata Nabi Muhammmad s.a.w sendiri yang mana... Malaikat Jibril pun tidak dapat pergi untuk berjumpa dan bersemuka dengan Allah.

    Jika Nik Aziz tidak mahu bertaubat dan masih angkuh dengan kesombongannya maka Allah akan hina dan libatkan Nik Aziz dengan Fitnah yang mana Nik Aziz tidak akan terlepas dengan Fitnah tersebut sebelum Nik Aziz mati!

    BalasPadam