Selasa, 2 Jun 2015

Azalina Pengerusi Finas..!



KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman dilantik menjadi Pengerusi Finas yang baru bermula pada bulan ini.

Majlis pengumuman itu dibuat oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Shabery Cheek pada Isnin di Pitching Centre Kuala Lumpur.

Satu persidangan tertutup telah berlangsung selama beberapa jam bersama dengan pegawai-pegawai Finas bagi membicangkan hala tuju filem negara serta isu yang berkaitan dengan industri kreatif.

Sebelum ini, Azalina pernah menerbitkan program dokumentari berkisar dengan tokoh kepimpinan negara yang berjudul 1Malaysia Ikon yang disiarkan di TV 1 tahun lalu.

Perlantikan Azalina itu adalah bagi menggantikan penyandang jawatan terdahulu, Datuk Md Afendi Hamdan.

Lu Fikir La Sendiri!!!


5 ulasan:

  1. Apa kelayakan dia?! Tengoklah industri perfileman Melayu yg. dah HANCOQ - asyik-asyik cerita hantu-KARTUN/BODOH, VIP, GANGSTA, CINTA REMAJA memanjang! Lepas tu ramai artis Islam/Melayu yang dah hilang moral mcm. si BETINA-HAMPIR-TELANJANG- dililit-bendera-USKEPARAT!

    Patutnya Kementerian Kesenian dikembalikan untuk berdiri sendiri semula (skrg. ni bawah Kem. Pelancongan tu) dan MENERAJUI Finas ni bersama Majlis/Jabatan/Kem. lain, contohnya Majlis Raja-Raja serta MAIN/JAKIM/IKIM (supaya Islam sbg. Agama Negara sentiasa terpelihara dan untuk melindungi hak dan kedudukan Bumiputera mengikut undg-undg Perlembagaan) sertaKementerian Wanita (supaya wanita tidak diEKSPLOITASI sewenangnya untuk filem/drama/iklan lucah dan keganasan melampau - apalagi yang bertentangan budaya Islam/Timur) !

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu ni SETAN DAPBANGKAI aaahhh! Dasar si BINATANG BUAS!

      Padam
  2. Letak Azalina pengkid pulak lagi hancuss filem dalam tempurung kita.

    BalasPadam
  3. Dan juga Kem. media-LIBERAL ni, yg. sewenangnya membenaqkan siaran-siaran Barat/asing di ASTRO begitu bebas menayangkan budaya LUCAH Barat/Zionis terutamanya babak bercium di mulut serta yang mengEKSPLOITASI secara SEKSUAL wanita/gadis remaja, terutamanya menggunakan bahagian dada atas wanita (kalau cerita tu bagus dan BERKUALITI; tak perlu benda JAHANAM ni semua - bahkan filem Barat/Korea kalau yg. berkualiti pun jarang menggunakan EKSPLOITASI seksual terhadap wanita mcm. ni atau skrip lucah) serta budaya-budaya seks bebas, LGBT, keganasan melampau, pengguguran anak, memmium alkohol/berjudi/mengambil dadah terutamanya marijuana dsbnya! Maka jenerasi muda Islam/Melayu kita makin di"brainwash" minda/pikiran depa seolah semua budaya SYAITAN Barat-Zionis ni adalah 'normal' (biasa - proses normalisasi) dlm. kehidupan harian depa.

    Sebab itu, sampaikan Komander-KEPARAT dari Scotland Yard, yg. si Islam-LIBERAL (atau disyaki PENYAMAQ), sampai MENGGERTAK umat Islam di UK/Barat bahawa kanak-kanak/remaja Islam harus diAWASI (dari umur lima tahun) jika enggan memakai pakaian Barat, bersosial-ala-Barat, benci minum alkohol dsbnya - seolah kanak-kanak ini 'tidak normal' dan bakal menjadi 'radikal'!

    Maka, bayangkanlah betapa ANGKUHnya si Barat/Zionis ni terhadap umat Islam di Barat - namun di NEGARA ISLAM kita ni pun, umat Islam diPAKSA tunduk kpd. budaya Barat-Zionis yg. JAHANAM!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  4. Habis la duit finas pula. Dulu duit kem belia dan sukan. Kemudian duit tourism. Buat kerja tak seberapa, hampeh.

    BalasPadam