Khamis, 19 September 2019

Anwar Bakal PM Paling Lama Dalam Dunia..!


Ini namanya kemaruk kuasa..!

Anwar jangka beliau dilantik PM tahun depan

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menjangkakan proses pengambilalihan jawatan Perdana Menteri daripada penyandangnya, Tun Dr Mahathir Mohamad akan direalisasikan sekitar Mei tahun depan.

Memetik laporan agensi berita antarabangsa Bloomberg, Anwar berkata, terdapat satu perjanjian pengambilalihan jawatan Perdana Menteri dibuat sebelum ini.

Anwar mendakwa, menerusi perjanjian itu, Dr Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) akan meletak jawatan pada waktu bersesuaian.

Bagaimanapun, Anwar berkata, beliau tidak terlalu memikirkan tarikh khusus berhubung pengambilalihan jawatan tersebut.

"Terdapat perjanjian mengatakan (proses penyerahan jawatan) akan dibuat dalam bulan dinyatakan (Mei 2020), namun saya tidak rasa saya perlu terlalu memikirkan tarikh tepat.

"Sama ada proses pengambilalihan jawatan Perdana Menteri akan berlaku dua tahun selepas Dr Mahathir memegangnya, sudah terdapat perjanjian menyatakan beliau (Dr Mahathir) akan meletak jawatan pada waktu bersesuaian," katanya dalam satu temuramah bersama Bloomberg.

Anwar dalam sesi temuramah itu turut menyangkal dakwaan bahawa selain beliau, Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang juga anak Dr Mahathir bakal dipertimbangkan untuk dilantik sebagai Perdana Menteri.

Menurutnya, tiada sebarang isyarat ditunjukkan mana-mana parti dalam PH yang cuba mempromosi atau melobi nama lain.

"Keadaan ini tidak menghalang individu-individu tertentu yang bercita-cita besar untuk mencuba dengan pelbagai kaedah.

"Bagi saya, kaedah sebegini adalah tidak relevan. Sama ada kaedah itu sudah dibincangkan atau diberi pengesahan, jawapan saya adalah tidak boleh," katanya.

Terjun la nuar dengan labu labunya
Biarkan..!

Lu Fikir La Sendiri..!


45 ulasan:

  1. Non bila jadi PM tahun depan 2020 (tak lama lagi), bende pertama yang dia nak buat adalah siasat Kutty dan keluarganya, siasat semula kes2 bail out syarikat anak2nya dimasa lampau, kekayaan luar biasa anak2 Kutty. Kemudian dia nak siasat kroni2 Kutty seperti Daim, nenek Pidah dan taukeh2 Cina disekeliling Kutty!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ....dan DrM akan mati dlm penjara barulah dendam berbalas

      Padam
  2. ini semua poyoo...!!!

    BalasPadam
  3. The last samurai? Pengamal homo, ada hati nak jadi PM!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takkan ko aje yg ade hati nak jadi pm...

      Padam
    2. Pengamal homo hanye fitnah..

      Padam
    3. Selak balik buku mahkamah, air maninya ada pada anggota badan Saiful! Chemist sahkan ianya tulin, bukan DNA berok!

      Kalau tak percaya tanya hakim!

      Padam
  4. astagfirullah
    Anwar bebas tak pernah kacau org pun.
    Dia banyak buat program bangunkan PD

    BalasPadam
  5. Bakal PM ke 8 Aljub pooojaan hati KD Jon Doe Pomen Bawah Tanah Kriss Berayon Budak Suman

    Dolu

    Hari ini ke Putar Jaya esok minyak turun...!!

    Dolu-dolu

    Beri saya masa 2 minggu..!! 2 Minggu masalah Kg Buah Pala selesai... kikiki .. yer mme selesai segala buah pala pun x nnpk lagi.. kikikiki..!!

    Sekarang...!!

    MA63: Anwar Saya jamin masalah akan selesai bila jadi PM... lu fikir la sindri...!!!


    #buymuslimfirst

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engko penipu mcm najib......anwar janji minyak turun masa pru13 tapi ko kepala taik yg tolak...ko kuat sokong madey dan najib kepala prompak...sekarang nak ungkit plak tunjuk bodoo....

      kkikik.

      Padam
    2. SEbab kepala taik tu lah Bang Non sampai sekarang tak dapat jadi Piem....kihkihkih...

      Padam
    3. Sabat2.. Sudah ada perjanjian...zahid dan lobai hadi blm dijanjikan oleh rakyat....zahid dijanjikan rehat di sungai buluh inn.

      Padam
  6. Doa Anwar, kroni-kroninya dan DAP nak jadikan Anwar PM8, alhamdulillah tak maqbul-maqbul lagi sampai sekarang, kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang mendoakan agar dia tidak akan naik selama-lamanya untuk menjadi Perdana Menteri...

    Ya Allah jangan dimaqbulkan doa Anwar nak jadi Perdana Menteri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana berkat doa kamu penyokng prompak..

      Padam
    2. Rakyat tak perlu politik keluarga MAHATHIR-Anwar-Lim

      Padam
    3. Tak ada duit kerajaan dlm akaun bank mereka

      Padam
    4. Jasa Tun Mahathir Orang Dah Lupa*

      *Zaman PM4 (1981-2003)*
      1. MAMINCO - bangkrap
      2. MAKUWASA - bangkrap
      3. PERWAJA - bangkrap
      4. BMF - bangkrap
      5. BNM - rugi RM31.5 billion
      6. Forex - gagal
      7. Bank Bumi - rugi
      8. BAKUN - rugi
      9. MAS - rugi
      10. ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni
      11. PKFZ - rugi
      12. PUTRA LRT - bangkrap-bailout
      13. STAR LRT - bangkrap-bailout
      14. MONOREL - bangkrap-bailout
      15. BAS INTRAKOTA - bangkrap
      16. SILTERRA - rugi
      17. JARING - gagal
      18. MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
      19. MIMOS - gagal
      20. HICOM - gagal
      21. EAGLE PLANE
      22. IPP - rugikan TNB berbilion
      23. TNB - rugi
      24. PROTON - rugi
      25. FIMA Rantei - gagal
      26. SOGOSHOSHA - gagal
      27. JUDICIARY - dicemar
      28. UMNO - diharamkan
      29. DAYABUMI - gagal
      30. TIME dotCom - rugi
      31. KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
      32. MISC - lingkup
      33. IWK - rugi
      34. DASAR PANDANG KE TIMUR - gagal
      35. PLAZA RAKYAT - terbengkalai
      36. JB WATERFRONT CITY - terbengkalai
      37. KRONISME - berleluasa
      38. HARGA BARANG - naik
      39. ARAK - Mirzan beli kilang arak San Miguel - jatuh maruah dan berdosa besar
      40. RINGGIT - jahanam daripada RM2.20 kepada RM3.80 (vs USD)
      41. SUKAN KOMANWEL - masih ada yang tak dapat payment
      42. EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
      43. PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kepada kroni, dan anak-anak
      44. PENAPIS MINYAK - 22 tahun tiada penapis minyak sendiri terpaksa import dari Singapura
      45. SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dari penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dapat projek juta-juta
      46. MINYAK NAIK - dari 89 sen hingga hampir 3 ringgit masa 1998.
      47. Boboi MB Kedah 2 Kali - bailout
      48. PM4 Bapa Baillout,
      49. Beli 88 pesawat pejuang SKYHAWK, 44 tiba, baki 44 tersadai di USA.

      MR : Ada banyak lagi usaha Tun M berusaha untuk mensejahterakan rakyat dan negara...tanpa mengira wang masuk ke account peribadi.

      https://mindarakyat.blogspot.com/2019/04/jasa-tun-mahathir-orang-tak-tahu.html

      Padam
    5. Tu pasal madey perlu digantikan oleh anwar dgn segera..

      Padam
    6. Banyaknya kerosakan legasi Kutty!

      Non juga apa kurangnya, terima bulat2 nasihat IMF semasa krisis kewangan dengan menaikkan interest rate ketahap tertinggi.

      Padam
    7. Non terima nasihat IMFF kerana nak padamkan kroni madey...hutang tak bayar mintak bank lulus hutang lagi..

      Padam
  7. Anwar jgn terlalu yakin madey yg sudah terkenal u tun pembelit dan penipu akan serahkan jawatan pm tahun depan kerana misi madey nak kayerkan kroni dan anak branak belum tercapai....boboi pon masih bertatih..

    BalasPadam
  8. Anwar sudah layak jadi pm dgn pengalaman dan kepintaranye...tidak timbol kemaruk kuasa...orang yg dengki saja melabelkan demikian..

    Madey perlu digantikan segera kerana telah rosakkan jenama PH..

    Tahun 98 madey fitnah anwar kemudian najib....najib sedang menerima balasanbye akan ke sungai buluh inn...madey sembah anwar mintak tolong singkirkan najib...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar TALAM 2 MUKA!.
      RINGKASKAN CERITA MUNAFIK BESAR!!!

      Padam
    2. Ko lagi besar MUBAFIKNYE..

      Padam
    3. Banyak sangat semburit mana Mahakutty nak suka...hikhikhik!!!

      Padam
    4. Dia semburit jubo ko ker yg kau tahu dia semburit..?..

      Padam
  9. Anwar ganti madey adalah konsessus majlis presiden PH...

    Sesiapa yg nak dilantik sebagai pm nesti mendapat persetujuan majlis presiden PH...madey tak ada kuasa penuh dlm majlis presiden yg bergantung kpd suara majoriti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bang Non Gelojoh!!!

      Padam
    2. Gelojoh kapla bapak ko...hihihi...

      Padam
    3. suka sangat tunggang kuda kepang....mana Matdey nak suka....hikhikhik!!!

      Padam
    4. Tunggang jubo ko ker?...hihihi..

      Padam
  10. Zahid ada 87 kes di mahkamah dan bakal ikut najib ke sungai buluh...lobai Hadi tak arif pasal pentadbiran dan ekonomi...saman SR pon setengah jalan kerana takut kalah saman SR dan terburai rahsia makan duit haram najib...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zahid layak jadi imam di sungai buluh dan hadi jadi pengerusi majlis fatwa ato mudir di sekolah arab.....

      Padam
    2. Betul tu Ijah ...Papa ko memang hebat....jeling...jangan tak jeling!!!..jeling sampai juling....

      Padam
  11. Madey Nuar pura berbaik dan saling bersalam
    Mereka pula sukar melupakan sengketa silam
    Nuar lgi lh ingt, prstwa ke mhkmh usung tilam
    Mta kna tmbuk lbam pas tu humban ke dalam

    Sumber — https://www.milosuam.net/2019/09/ahli-perniagaan-mengaku-bersalah-beri.html#ixzz5zw17e4ER

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang politik berbaik2 dan bermusuhan perkara biasa mcm pas dgn umno jugak..

      Padam
  12. Kalau dapat bedal ostad jon doe kaki temberang penjilat tegar mamak madey dlm blog ni lagi seronok..

    Tapi kaki temberang ni penakut jika tidak dilindongi oleh blogger penjilat madey...

    BalasPadam
  13. Sebagaimana kata The Third Force, Dr Mahathir, the greatest liar Malaysia has ever seen

    November 13, 2018 1:56 am Sazali Yunus
    726
    Shares


    “Jangan fikir Mahathir lebih bersih dari Najib” – Tun Musa Hitam
    Selangor Press

    Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi, pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar. Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut.

    Kata Tun Musa, “Mahathir nak blackmail saya, ‘Kau berhenti kalau tidak aku akan dedahkan aktiviti kau dengan seorang perempuan bawah umor’.

    “Dia berdosa.. biarlah dia berdosa besar, dia punya cerita, punya kotor…” tambah Tun Musa.

    Walau bagaimanapun Tun Musa Hitam terpaksa tunduk dengan tekanan Mahathir kerana dia berpendapat sekiranya dia melawan diktator zalim itu, dia juga akan mengalami kezaliman sebagaimana yang dialami oleh DS Anwar Ibrahim.

    Dengan itu juga Tun Musa Hitam menegaskan, “Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh merasakan dirinya lebih bersih daripada Datuk Seri Mohd Najib Razak.”

    Malah hari ini rakyat melihat bahawa dialah yang lebih ‘lanun’ dan lebih ‘kleptokrat’ daripada tuduhannya ke atas Najib. Datuk Seri Najib ada kekuatannya yang tersendiri, tetapi Najib tidak berjuang sebagaimana seorang diktator.

    Mengakui kebijaksanaan Najib dalam menghadapi serangan bertubi-tubi daripada Mahathir itu, Musa berkata kesempatan untuk diasak dengan lebih teruk akan berlaku jika Najib tunduk pada kehendak Mahathir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey memang jahat..pemfitnah penipu...

      Padam
  14. 2 tahun sudah tak lama, hanya berbaki beberapa bulan saje, Non kini tidak sakit2 lagi, the last samurai dah lama warming-up, having ample time, sudah pun sedia nak hijack! Eiiii seronoknya tengok Kutty kena tendang masuk longkang taik babi!

    BalasPadam
  15. According to novel SHIT, kepala taik tak lama lagi akan terpelanting masuk kedalam kumbahan taik babi! Walaubagaimana pun itu hanyalah prediction penulis novel sahaja...

    BalasPadam
  16. Anwar sedang bersiap untuk rebut jawatan PM, kata penganalisis
    Robin Augustin - September 19, 2019 9:21 AM
    367
    Shares

    Penganalisis percaya Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak lagi akan bertolak ansur tentang tarikh pengambilalihan jawatan perdana menteri daripada Dr Mahathir Mohamad.
    PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik menyuarakan keyakinan bahawa Presiden PKR Anwar Ibrahim sedang mempersiapkan diri untuk merebut jawatan perdana menteri, bukannya menunggu Dr Mahathir Mohamad menyerahkannya kepada beliau.

    Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata, ini tergambar dalam satu temu bual dengan Bloomberg semalam apabila Anwar berkata, beliau menjangka untuk mengambil alih kedudukan itu daripada Mahathir pada 2020.

    Beliau juga berkata, sokongan yang diterima Anwar daripada bekas ketua menteri Sabah, Salleh Keruak dan bekas speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia merupakan petunjuk tentang apakah yang akan berlaku.

    “Garis perebutan itu akan menjadi lebih jelas selepas ini kerana Anwar perlu tahu siapakah penyokong dan musuh sebenar beliau,” katanya kepada FMT.

    Dalam satu perjanjian yang dibuat dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH), Mahathir akan menyerahkan kuasa kepada Anwar pada satu tarikh yang tidak ditetapkan.

    Mahathir beberapa kali berkata beliau akan menunaikan janji itu apabila “negara berada dalam keadaan baik”.

    Azmi Hassan.
    Azmi berkata, presiden PKR itu perlu menunjukkan bahawa beliau mendapat sokongan daripada kebanyakan ahli Parlimen sebelum mengambil langkah menuntut jawatan berkenaan, dan sokongan daripada Salleh dan Pandikar Amin seolah-olah menandakan langkah itu telah bermula.

    Mengambil maklum Anwar menolak kemungkinan adanya pesaing bagi jawatan itu dalam temu bual tersebut, Azmi berkata, ia bertujuan memberikan mesej beliau memang pengganti Mahathir, selain memberitahu kesediaannya untuk menunggu selama dua tahun itu tidak boleh diubah.


    Tempoh dua tahun itu berakhir pada Mei 2020.

    “Saya tidak fikir Anwar akan menerima jawapan yang kabur sekarang setelah beliau menyebut garis masa yang spesifik,” katanya.

    Dalam beberapa minggu ini, Mahathir dikritik oleh pembangkang dan beberapa pihak dalam PH berkaitan beberapa isu, antaranya penjualan aset kerajaan dan keputusannya untuk mempertahankan penceramah warga India Dr Zakir Naik.

    Azmi berkata, perkembangan terbaru ini juga akan memberi tekanan kuat ke atas PH dan berisiko memecahkan gabungan politik itu kepada kem pro-Anwar dan pro-Mahathir.


    James Chin.
    James Chin dari Institut Asia di Universiti Tasmani berkata, beliau percaya Anwar memberi amaran kepada pencabarnya berhubung jawatan perdana menteri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey tak mau serah kena nyahkan laah...populariti madey sedang merudum....hanye lobai pas daja yg sokong madey...

      Bersatu parti ciput...

      Padam
  17. Sedang menikmati bala salah pilih.
    Apa pula bala bakal diharungi tahun
    depan.

    BalasPadam