Selasa, 17 September 2019

GPS Tak Yakin PH..!


Kenyataan ni dibuat sehari sebelum 16 September, dimana para pemimpin PH datang bertandang ke Kuching bagi meraikan sambutan hari Malaysia..steady Abang Joe..!
Semalam, Pengerusi GPS Abang Johari Tun Openg berkata gabungan mereka lebih suka bergerak sendiri daripada menyertai mana-mana parti politik dari Semenanjung Malaysia.
Abang Johari, yang juga Ketua Menteri Sarawak, dipetik Bernama sebagai berkata bahawa mereka kini memberi tumpuan kepada pembangunan negeri itu dan mahu memberi manfaat kembali kepada rakyat.
"Kami lebih suka sendiri. Sekiranya kita menjaga rumah kita dengan baik, ramai orang akan datang untuk melabur, " katanya seperti dilapor Bernama.
Memang dia respond isu perpaduan umno pas tapi bila cakap nak lone ranger maknanya menolak kerajaan pusat ler..huhu
Sementara itu..
PAS lebih percayakan Gabungan Parti Sarawak (GPS) untuk membawa perubahan di negeri itu berbanding Pakatan Harapan (PH), kata Presidennya Abdul Hadi Awang.
"Terserah kepada parti politik di Sarawak sendiri yang mengetahui keadaan masyarakat, perubahan politik Sarawak terserah kepada orang Sarawak.
"Dalam hal ini kita lebih percaya kepada GPS berbanding PH yang sudah diberi kuasa dalam masa setahun tetapi tidak mengikut manifesto dijanjikan," kata Abdul Hadi pada sidang media di Sarawak hari ini.
Sidang media berkenaan disiarkan di laman sosial Facebooknya.
Presiden PAS berada di Sarawak bagi menghadiri majlis Sambutan Hari Malaysia anjuran parti itu, hari ini.
Menjawab soalan wartawan sekiranya PAS bersedia untuk bekerjasama dengan GPS, Abdul Hadi Awang berkata: "Ya, kita sedia (kerjasama) dengan sesiapa saja."
'Bukan nak halau Cina tapi jangan bolot'
Dalam pada itu, Abdul Hadi meminta orang Cina di Sarawak supaya menolak DAP yang disifatkan sebagai parti yang ekstrem.
"Kita harap orang Cina pilih parti Cina yang tidak ekstrem, bukan DAP, termasuk juga bumiputera memilih parti bukan PH," katanya lagi.
Sementara itu dalam perutusan sempena Hari Malaysia, anggota parlimen Marang itu melahirkan kebimbangan sekiranya Sarawak dan Sabah dikuasai oleh DAP yang tinggal di bandar saja.
"Kalau penduduk bumiputera, Melayu, Iban, Kadazan, Dusun, Orang Asal bumiputera berpecah, DAP boleh menguasai negeri dan kekayaan. 
"Oleh sebab itu, orang bumiputera, Orang Asal dan orang Melayu mesti bersatu. 
"Bukan bermakna kita hendak menghalau orang Cina, tetapi biar mereka faham supaya memerintah dengan adil dan tidak membolot kekayaan sehingga melupakan Orang Asal," katanya.
Abdul Hadi selanjutnya berkata penduduk asal Sarawak dan Sabah perlu mempertahankan kedudukan kuasa politik orang Islam dan Orang Asal supaya di negeri terbabit bagi menjamin keadilan serta kesejahteraan.
Yang penting dan utama ialah tolak DAPig..!
Faham!
Lu Fikir La Sendiri..!

30 ulasan:

  1. Madey dlm perjumpaan dgn Bersatu serawak menyeru orang serawak pilih parti yg sama dgn kerajaan pusat....Abang Jo mahu sendirian....serawak ada rezab 22 billion yg tak perlukan bantuan pusat...abang jo tak berapa setuju dgn madey....

    Madey nak serawak kerana balak masih banyak diserawak untuk kroni dan anak branak dia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa Taib mahmud ketua menteri serawak Mukeriz boboi dapat balak 1000 hektar.... Berape bijik lori balak dan kilang papan mukeriz ada?..aLasan mukeriz untuk tolong kawan tapi surat kelulusan balak atas nama syarikat milik mukeriz...

      Berape ribu hektar lagi mekeriz akan dapat balak jika PH perintah serawak?....kabel optik 21.6 billion daddy kasi..

      Madey dan kroni berpisah tiada

      Jadi elok serawak diperintah oleh parti serawak yg bukan PH...

      Padam
  2. Madey kena ikut cakap DAP kwrana madey jadi pm atas belas ihsan DAP...kalo berkeras DAP holeh gulingkan madey...kerusi Bersatu ciput...ahli pon ciput...

    Jawi dah ghaib...zakir naik DAP kunci mulut....madey tak boleh buat apa2...

    PH perintah serawak bermakna DAP pon perintah serawak...adekah orang serawak mahu DAP perintah serawak?...

    BalasPadam
  3. GPS bukan tak yakin dengan PH..GPS tak yakin dengan madey... Pemimpin2 GPS sudah masak dan kenal sabgat putarbelit madey selama 22 tahun dulu...

    Manipesto PH madey berani tipu...orang serawak pon madey boleh tipu jika PH perintah serawak...

    BalasPadam
  4. Tun Razak Exchange bakal bergegar lagi?

    SESUDAH SUBUH


    Azmar sudah tamat kontrak
    dan tidak disambung?
    KONGLOMERAT kerajaan Tun Razak Exchange (TRX) yang menjadi pertikaian hangat kerana kewujudannya dikatakan tidak mengikut proses penubuhan dan matlamat jelas bakal bergegar lagi sekiranya ura-ura didengar ini benar, yakni CEO TRX akan bertukar tangan kepada bukan Melayu.

    CEO TRX kini adalah Azmar Talib yang akan tamat kontrak dan tidak akan disambung. Khabarnya tempat beliau itu akan diganti dengan COO TRX sekarang Tan Hwa Min?

    Sekiranya ini berlaku sudah pasti TRX akan mengilangi apakah yang berlaku di Same Darby baru-baru ini apabila CEOnya daripada orang Melayu bertukar kepada bukan Melayu.

    Apa yang dipersoalkan juga gaji CEO bukan Melayu dilantik itu katanya tinggi mencecah RM265,000 sebulan berbanding dengan gaji dan elaun CEO Melayu sebelum ini hanya RM160,000 sebulan.

    BalasPadam
  5. Bolehkah SPR Beri Jaminan Bahawa Pemilik MyKad Secara Tidak Sah Tiada Dalam Senarai Pengundi Berdaftar

    Baru-baru ini, atas cadangan MP Pakatan Harapan, satu rang undang-undang untuk membolehkan semua rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas akan didaftarkan secara automatik ke dalam pengkalan data maklumat pengundi berdaftar Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia @ SPR (BACA DI SINI)...

    Secara dasarnya, rang undang-undang yang telah diluluskan ini dengan mendapat undian 100% dari ahli parlimen baik dari kerajaan atau pembangkang merupakan satu cadangan yang baik...

    Dari aliran sokongan semasa anak muda kepada pembangkang, rang undang-undang yang baru ini memberikan kelebihan kepada pembangkang...

    Timbul persoalan pada admin, pasti pihak kerajaan menyedari perkara ini tapi mengapa mereka masih tetap mahu mencadangkan supaya rang undang-undang ini dibentangkan, dibahas dan diluluskan...

    Persoalan yang timbul akhirnya terjawab bila terbongkar kegiatan besar-besara untuk 'mewarganegarakan' rakyat asing, sama ada mengikut cara yang sah tetapi melalui jalan pintu belakang dan juga mengikut cara yang tidak sah...

    Portal ini pernah mendedahkan desakan pemimpin DAP kepada Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin, supaya meluluskan permohonan kewarganegaraan oleh warganegara asing (BACA DI SINI)...

    Dalam 'kunjungan' beberapa pemimpin DAP ke Kementerian Dalam Negeri @ KDN, mereka menuntut agar 50,000 permohonan kewarganegaraan diluluskan dengan segera...

    Beberapa hari selepas itu, Muhyiddin mengumumkan, sebanyak 200,000 lagi permohonan kewarganegaraan akan dipertimbangkan dan diluluskan oleh KDN...

    Ini bermakna, 250,000 permohonan kewarganegaraan akan diluluskan, itu secara sah...

    Baru-baru ini pula, New Malaysian Post melaporkan tentang sindiket haram menjual MyKad yang sah kepada warganegara asing (BACA DI SINI)...

    Selain dari beberapa orang rakyat Malaysia berketurunan Cina, turut terlibat dalam sindiket ini ialah Timbalan Pengarah JPN, Datuk Lai Chin Wah sendiri...

    Dalam soalsiasat yang dilakukan, terbongkar bukan hanya 8 MyKad yang telah dijual tetapi lebih 1,000 MyKad telah di jual...

    Lebih mengejutkan, jumlah itu direkodkan hanya bagi tempoh Januari hingga Mei tahun 2019 dan tidak bagi tahun sebelumnya...

    Begitulah gambaran pengkhianat pegawai JPN dalam negara ini

    BalasPadam
  6. Khairulryezal osman17 September 2019 10:38 PG

    Hadi lahanat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi.jangan.lah.kau.ambil.tahu.bn.nak.kawin.pas.apa.pasal.kau.sbok.sangat.kau.jaga.lah.lah.laki.kau.dap.tu.

      Padam
    2. Madey tipu melayu...madey lah lahanat...

      Padam
    3. Rakyat tak perlu politik keluarga MAHATHIR-Anwar-Lim

      Padam
  7. Bkn soal yakin atau tk tapii semua tahu pemimpin2 dari sarawak besarkn tempolok sendiri saja..byk kawasan belom dibangunkn seperti yg dijanjikn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepimpinan MAHATHIR-kafir DAP

      Padam
    2. Orang serawak besarkan tembolok mereka di serawak....asal jangan mamak dari semenanjung sapu....

      Padam
    3. 22 tahun madey pm....madey pon janji nak bangunkan serawak...madey bangunkan kroni bersama taib mahmud...

      Padam
    4. Tuntut janji atok k pptn d hapuskan sbb tu muda Mudi sokong ph kn humban je ph hnjing DAP pig tu dlm longkang

      Padam
    5. Nasib la Najib bangunkan PAN Borneo 1,000++ km free highway. Mampu menjadi catalyst untuk pembangunan memajukan Sabah Sarawak.

      Nak harapkan Kutty sampai kiamat pun belum tentu? Kini yang kaya hanyalah kroni2 DAP dan kroni2 Kutty?

      #BMF!

      Padam
  8. Yg herannya puak2 pemimpin islam mlayu PH ni benci,sinis, kutuk dan mengejek2 sgt org2 muslim yg nak bersatu@ berpadu ni apa hal??..
    setan dah merasok ke sampai antom2 tak tahu nak bezakan yg hak dan yg batil.. jgn lah kerana takut hilang kuasa yg tak semana pon hebatnya tu, kita sanggup bersekontol dgn kafir laknatullah utk menidakkan kewajiban dan suruhan Allah utk kita bersatu.. Bertaubatlah!! Kuasa kamu tu kurniaan dan amanah Allah dan bila2 saja Allah boleh tarik balik... Hebat mana sgt kamu ni wahai pemimpin2 melayu muslim PH.

    BalasPadam
  9. Roket tunggang bunga,PKR tunggang lubang ternganga, pan jadi khadam cina

    BalasPadam
  10. Sebelum pru14 janji akan hapuskan tol & ptptn, lepas pru14 pencen pulak yg nak dihapus ....... dogs & pigs dan taikun2 sebenarnya yg berkuasa, madey lembu kena cucuk hidung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oenerima pencen majoritinye melayu...ada yg tak senang melayu dapat pencen...

      Madey hilangkan wang minyak kerajaan berpuluh billion melalui

      forex
      Bmf
      Perwaja
      maminco
      Proton

      Akibatnye melayu kena bayar tol dan ptptn...

      Dah menang tipu manipestol...
      Nak beli lebuhraya Gamuda yg rugi dgn harga yg tinggi...nak serahkan lebuhraya plus kpd kroni maju holdings...nak buat kereta nasional ke3 nak bantu kroni...

      Padam
    2. Pakatan penipu, Madey cakap belit2

      Padam
  11. Masa berkempen berjanji bermacam2 dan ingin memberi habuan...tp bila dah menang dan belia2 pelajar menuntut janji2 itu mereka menghina dan mengherdik pula belia2 yg menyokong mereka.
    Dasar parti ph penipu dan penindas rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan dasar PH tapi dasar madey yg dah 22 tahun tipu melayu...

      Padam
  12. Ph byk tipu perluang perkerjaan tiada penjawat awam di kecil kan pencen nak dihapuskan adil ke mcm tu spi bila ksmi takyat ditekan tapi ahli politik gaji besar pencen besar kami pula disalah kan perpaduan national juga harapan kami skg menteri kewangsn kena melayu tak boleh dap kerana dap memang anti penjawat awam kita ditipu hidup2

    BalasPadam
  13. Dalam demokrasi mana2 parti berhak untuk membuat kerjasama dengan mana2 parti yang difikirkan perlu atau berlandaskan sunnah untuk menang PRU15.

    Awatnya PAN dengki sangat dengan perpaduan ummah PAS UMNO? Hangpa nak buat perpaduan dengan LBGT hangpa buatla, tak sapa nak dengki dan marah.

    BalasPadam
  14. Awatnya DAP dengki sangat dengan orang Melayu sampai skim pencen pun nak dihapuskan? Inilah dasar apartheid yang sebenarnya! Katakan tidak kepada pembawa dasar2 apartheid yang tidak berguna ini!

    BalasPadam
  15. Bila agaknya pihak polis nak menyiasat PENGHASUT2 yang menghasut untuk membawa Sabah Sarawak keluar dari Malaysia?

    PENGHASUT2 ini perlu disiasat dengan segera!

    BalasPadam
  16. Dulu Aku Tertanya, ape benda la PM online ni.... Skang ni Aku Dah tau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kikiki.. lembab ke lembam...

      kikikiki...

      Padam
  17. Jangan terperangkap dengan bicara simunafik(mahathir)Dari hujung rambut hingga hujung kaki.

    BalasPadam