Ahad, 15 September 2019

Kerajaan Campuran UMNO & PAS..!


Maknanya sudah ada Perlis, Kelantan, Terengganu dan Pahang..!

Setakat ini untuk merampas kembali Melaka, Negeri Sembilan, Perak dan Kedah amat cerah..!

Tidak mustahil pula Johor dan Selangor..!

MB Perlis sambut baik kerajaan campuran Umno-PAS

Perlis menyambut baik kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, yang menyatakan kesediaan parti itu menerima Umno sebagai anggota kerajaan negeri.
Menteri Besar Perlis Azlan Man berkata beliau tidak ada masalah sekiranya Umno dan PAS membentuk kerajaan campuran di negeri itu.
Namun katanya, satu keputusan secara dasar oleh kedua-dua parti di peringkat tertinggi perlu dibuat bagi tujuan tersebut.
"Sebelum ini lagi saya sudah sebut mengenai perkara ini, di Perlis saya kata kita tak ada masalah untuk menjemput PAS menganggotai kerajaan negeri.
"Bagaimanapun buat masa ini kerjasama dengan PAS ini berbentuk taawun (siyasi), jadi kita perlukan satu keputusan di peringkat tertinggi parti.
"Itu hanya satu kenyataan kesediaan oleh presiden PAS, dan kita tidak ada masalah. Namun perlu keputusan dasar apakah langkah berikutnya. Maknanya kerjasama antara kedua-dua parti ini perlu ditingkatkan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini, hari ini.
Semalam, selepas memeterai piagam PAS dan Umno, Abdul Hadi memberitahu PAS mempunyai rancangan untuk memasukkan Umno menjadi sebahagian pentadbiran kerajaan Terengganu dan Kelantan di bawah pemerintahan PAS.
Meskipun merasakan ia masih berada dalam peringkat awal, beliau tidak menolak rancangan tersebut kerana menganggap Umno kini sebahagian daripada keluarga PAS.
"Itu tunggu bila tiba masa... akan lihat kepada perkembangan selanjutnya.
"Memang ada rancangan, itu dalam keluarga kami," katanya.
Sementara itu Azlan berkata, sekiranya cadangan itu bermatlamatkan ke arah pengukuhan dan perpaduan ia satu perkembangan yang baik. 
"Maknanya kita menterjemahkan kerjasama ini bukan sahaja dalam isu-isu tertentu, tetapi juga bersama dalam pentadbiran kerajaan.
"Saya rasa tak ada masalah dan jika itu berlaku saya rasa ia satu perkembangan yang baik. Dan saya amat mengalu-alukan dan menyokongnya," jelas beliau.
Pening pening bubar jer la Parlimen..!
Berani?
Lu Fikir La Sendiri..!

13 ulasan:

  1. Aku dh ckp benda nii gebang jerr lebihh..nk adakn pru awal nk buat apa?..mana nk cari modal?..ingat rakyat nii 24jam berpolitik kerr..dh klh baik munasabah diri..dh lahh kaut untung jual bangla,ada hati nk perintah lagii puak2 jumud nii..prOoTt💨💨dmuka hadi hanatt..💥💦

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau PH tahu mentadbir negara dgn baik...rakyat dibantu, kos sara hidup dikurangkan, janji2 ditepati, hutang tak ditambah sesuka hati, aset negara tak dijual sesuka hati, petronas tak di jarah, hak melayu/IslamRaja2 dilindungi dgn baik, DAP tak lagi memperjuangjan malaysian malaysia...Dah tentu umno dan PAs dan seluruh rakyat tak risau.

      Tapi apa yg berlaku adalah sebaliknya. Ini menyebabkan.org islam melayu bumiputra kena bersatu melalui Piagam Muafakat Nasional yg melibatkan semua kaum dan agama...

      Padam
  2. Khairulryezal osman15 September 2019 5:57 PTG

    “Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

    [Kenyataan PAS ogos 2018].

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat Sabu kata Atok ketua penyamun, bapak perompak negara dan mahafiraun..

      Atok kata LKS dan DAP rasis..

      LKS kata zaman atok memerintah dulu, negara hilang lebih 200 billion

      Anwar kata atok bapak rasuah dan salah guna kuasa. Kayakan kroni dan anak2 dia..

      Skrg semua mereka ni sedang main2 taik sesama mereka sbb dh nyanyuk...

      Malaysia Baru hancur sbb yg memimpin adalah musuh2 yg berbulu ayam dan hanya menunggu masa untuk membaham antara satu sama lain...

      Padam
    2. mat sabu kata anwar shiekh aljuburi.

      Padam
  3. Dua Adun Perak letak jawatan dlm DAP

    Rampasan kuasa dan undi tak percaya di Perak bila bila masa berlaku...

    Ayuh Rampas segera....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. DENGAR CERITA GENG2 mb MASUK UMNO nanti.. Tak tahan dengan serangan bartalu talu DAP..

      Perak jatuh

      Padam
  4. PAGI TADI NI ATOK NAIK MENGKUDA NYA
    KARROT BERI MAKAN MACAI TEPUK TANGAN
    RAKYAT BREAKFAST BISKUT KERING SAJA
    KUDA LAGI BERHARGA ZAMAN ATOK KANN..!



    kikikiki...

    elok atok brli carrot kat krdai muslim lahhhh.. sekali kuda melantak carroy mcm bekalan kenduri tahlil...

    kalau 20 eko hari hari kuda melantak carrot mcm kenduri kahwin...


    #buymuslimfirstyaaatok

    BalasPadam
  5. Perpaduan Nasional sudah di bentuk..

    Perak negeri bakal tumbang bila bila masa.

    2 adun DAP di Perak hilang kepercayaan pada party DAP sudah letak jawatan dalam party.

    Tunggu signal dan jawatan exco akan di berikan pada Adun DAP yg meletakkan jawatan dalam party DAP.

    Usul undi tidak percaya@ramlasan kuasa akan dibuat bila bila masa dari sekarang...!!

    Insyallah selepas Perak ... negeri kelahiran Boboi sebagai MB akan jatuh melalui rampasan kuasa juga.

    Tangkap Mukhriz dan pemimpin Bersatu Kedah.

    Takbir....!!!

    #buymuslimproduk

    BalasPadam
  6. Terbaik....
    PH akan tumbang dgn sendirinya..
    Itulah kuasa Allah...
    Tak perlu nk berdemo..
    Tak perlu nk tidur atas jalan..
    Tak perlu nk bakar / terbalikkan kete

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab tu jalan atok semakin senget.

      Padam
  7. Kedah & Perak akan jatuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ph akan jatoh kelombong taik.

      Padam