Isnin, 9 September 2019

Tidur Terus Lagi Bagus..!


Apabila si tido diberikan jawatan..!
Buka buka mata...naik tarif air..!

Kadar baru tarif air bagi semua negeri kemungkinan diumumkan hujung tahun ini.
Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Dr Xavier Jayakumar berkata bagaimanapun perkara itu akan dibawa kepada Jemaah Menteri terlebih dahulu untuk dibincangkan.
"Setelah Jemaah Menteri bersetuju dengan kadar baru ini baru saya akan umumkan kenaikan bagi setiap negeri, kemungkinan pada hujung tahun ini, tetapi saya tidak boleh janji apa-apa," katanya kepada pemberita selepas majlis pelepasan Larian Keamanan 2019 di Dataran Pantai Morib di Banting, Selangor.
Ini yang pengundi PH mahukan rupanya..!
kak kah kah..Tahniah..kah kah kah

Siapa yang lencun?

Lu Fikir La Sendiri!!!


23 ulasan:

  1. Sebarang kenaikkan xkn bebankan rakyatt..ini alasan yg diguna bn sewaktu perintah dulu dn sekarang akn berkumandang lagii..apapun tunggu dn lihat apa benar ada kenaikkn..baru boleh sembur..πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸŒπŸŒπŸ†

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, boleh sembur taik kat muka kau.

      Padam
  2. kerajaan sekarang dah tak cukup duit..
    nak selenggara air pun tak cukup duit..
    nak bagi bantuan kepada B40 pun tak cukup duit..
    nak byr pencen pun tak cukup duit..
    nak wujudkan jawatan baru dlm perkhidmatan awam pun tak cukup duit..


    bukan aku cakap, Atok yg cakap.

    Dulu BN ok ajer,
    bantu rakyat
    gaji perkhidmatan awam naik
    pencen naik
    byk bantuan untuk rakyat
    hutang berkurang jika banding dgn KDNK
    belanjaawan defisit berkurang setiap tahun
    aset2 kerajaan bertambah


    sekarang tiba2 kata tak cukup duit..

    Itulah pasal bodoh sangat mansuh GST
    bagi tax free 3 bulan tahun lepas

    ekonomi tak berkembang
    pelabur lari

    saham menjunam
    aset dijual
    hutang bertambah
    deficit belanjawan meningkat
    Bantuan rakyat dikurang/dimansuh
    kos meningkat

    aduii....PH ni kerajaan yg GAGAL dan menghancurkan negara..

    Indonesia, Thailand dan Vietnam sedang menjadi negara yg akan meninggalkan Malaysia dibelakang

    Sedih bila negera diberi kepada org BODOH
    Yg tahu menipu/fitnah untuk menang PRU tapi tak tahu nak mentadbir



    BalasPadam
  3. WALAWEY NANG BUTINANG KUI BUTIKUI
    MANA ADA BOIKOT SITU ADA LANGAU
    KEMPEN BUY MUSLIM FIRST MME BAGUI..
    MACAI TEELOMPAT SELUPA KERA MAK KAU

    Guan Eng, mana ada boikot? Saya sudah tanya Pas dan UMNO kata Presiden MIC

    KUALA LUMPUR – “Tidak timbul langsung soal boikot barangan bukan Islam seperti yang di dakwa oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

    “Malah saya sebagai Presiden MIC telah menyoal Pas dan UMNO dalam dua mesyuarat berasingan baru-baru ini tentang perkara itu dan dalam perjumpaan dengan kepimpinan MIC dan Pas, saya lontarkan kebimbangan ini, saya diberitahu oleh mereka tidak ada langsung isu boikot sebaliknya hanya mempromosi barangan muslim serta mencungkil bakat usahawan muda,” kata Tan Sri SA Vickneswaran.

    Menurutnya, ketika perjumpaan dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga bersaksikan dengan MCA, jawapan beliau pula pihaknya sentiasa menyokong usahawan bumiputera sejak dahulu lagi tetapi isu memboikot produk bukan Islam tidak benar sama sekali.

    #BUYMUSLIMFIRST

    BalasPadam
  4. Anak Beranak Kutty Kayo Rayo....Al Maklum...melayu paling rajin di dunia...

    BalasPadam
  5. Didalam negara rakyat secara berjemaah dikencing secara bersiri oleh Pakatan Hancing,
    Diluar negara rakyat (penyokong bolasepak) secara berjemaah dilontar dengan botol berisi air kencing distadium gelora Bung Karno!
    Malang sungguh nasib rakyat dimana2 KENA KENCING!!!

    BalasPadam
  6. Pelabur luar bila mereka tengok dan ikuti kes banglo murah LGE, kes mahkamah tak habis, LEPAS BEBAS? lansung depa cabut lari tak mai2 dah! Depa dah tak percaya lagi?

    Satu lagi zaman najib bebas cronyism, tapi bawah Malaysia Baru cronysim menjadi agenda utama.

    Semua PELABUR CABUT LARI, EKONOMI TERUS MERUNDUM....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak apa...Bon Samurai kan ada!!!

      Padam
    2. BH Online Rabu, 12 Jun 2019 -GEORGETOWN: Pulau Pinang mencatatkan pelaburan RM8.8 bilion pada suku pertama tahun ini, sekali gus menjadi penyumbang pelaburan langsung asing (FDI) tertinggi negara setakat ini. Ketua Menteri, Chow Kon Yeow, berkata jumlah pelaburan ini meningkat 768 peratus berbanding jumlah keseluruhan pada tahun lalu iaitu RM5.8 bilion. “Dalam keadaan sektor perdagangan dan industri Amerika Syarikat (AS) yang tidak menentu ekoran perang perdagangan antara AS-China, Pulau Pinang kekal unggul dan terus menjadi pilihan pelabur asing.

      Padam
  7. Hahahihihikahkahkahhhhh..klako plk tgk gelagat cai2 najibby nii..ko tk undi ph tiba2 tuntut janji plk..mentang2lah bodo tuu percuma berebut korang yaa..kikiki..πŸ‡πŸ°πŸ§πŸΎ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ted manoff, bodo(+s) lagi la percuma manakala untuk menuntut ilmu banyak wang masa dan tenaga diperlukan.

      Padam
  8. Himpunan ummah jadi himpunan nasional pula.mca berdehem saja cpt2 tukar tema.dh mcm budak tadika nk berhimpun aku tengok

    BalasPadam
    Balasan
    1. tunfatimah dah anti umno?...sejak Cucu Tahik Sekampit dah kojol tunfatimah merayau merata2...cian tunfatimah...

      Padam
    2. Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

      Padam
    3. UMNO Makhluk Yang Tidak Boleh Dipercayai Lihat YouTube yang diterbitkan pada 13 Jan 2018 https://www.youtube.com/watch?v=6Rx-GwasO1k

      Padam
    4. Begitu juga dengan mahacai parti bunga, kan lebih elok korang fikir, survival parti bunga korang tu dari sebok hal UMNO, elok korang cari plan macam mane nak stabilkan parti korang tu, cuba fikir kalau madeyy mampos, adakah madeyy akan bawa sekali PPBM masuk kedalam liang lahat? aku rasa ya kot, kerana PPBM hidup atas glamour madeyy, nak harap si sembab tu, memang apa tak jadi, nak harap si boboy? lagi la, dalam hidup dia ni, dia harap kat bapak dia je, kalau bapak dia mati? amacam?

      Padam
  9. Menteri ni pernah kata kenaikan tarif tidak akan bebankan rakyat...

    Menteri kabinet madey sama kepala dgn menteri BN...semua suka susahkan rakyat marhaen..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Padan muka kau kena kencing selalu.

      Padam
  10. Himpunan ummah/nasional.
    BN dan PAS akan bangkit.
    PH akan kalah teruk jika ada pru.
    Pru dah dekat.
    Bila atok padam, tak ada yg layak jadi PM..
    Rasanya sblm atok padam, elok dia bubar parlimen segera...

    BalasPadam
  11. JANGAN LUPA BROO SEMUA MINGGU INI
    HIMPUNAN UMAH TERBESAR DI NUSANTARA
    TENGKOLOK TANJAK MEMUTIH KL & PWTC
    AWAS SABOTAJ ATOK RENTA JANGAN LEKA




    #HPU914

    BalasPadam
  12. Dulu BN perintah memang le dah cukup cun
    Tapi..'negara ini nak bankrap'..rakyat diracun
    Kini.. mcm tangan tak sempat lepas mercun
    Sakit yg dpt..badan abis peluh basah lencun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    BalasPadam
  13. Ternyata PH bukan emas tulen.. emas sadur
    Menteri2 ramai sijil palsu dan juga kaki tidur
    Sokongan dari rakyat pun dah makin kendur
    Elok lah lps PRU15 nanti, kalau PH berundur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    BalasPadam
  14. Hidup pakatan BN (UMNO,MCA, MIC, GBSabah/sarawak) / PAS..

    Akan kembali memerintah selepas PRU 15 nanti insya Allah..

    BalasPadam