Selasa, 10 Disember 2013

Jawapan Kenapa Nik Najis Beriya Membela Syiah…!


Takde siapa pun yang mengatakan tua kutuk murSHITdol hamPAS ni ada kaitan dengan syiah.! Tiada siapa menuding jari kemukanya..! tapi tetiba Nik Najis naik angin membela Syiah..! kenapa? Apakah Nik Najis juga pengikut dan pengamal Syiah? Apakah benar dakwaan yang mengatakan Nik Najis selama ini memang menganut ajaran sesat Syiah?

Kalau tidak, kenapa Nik Najis sebok membela Syiah dengan berkata…

Saya sekadar ingin memberikan respon ringkas sahaja. Jika ciri utama Syiah disebut oleh beliau sebagai menipu, maka nasionalis sekular pun tidak kurang menipu berbanding Syiah.

Justeru, janganlah mendabik dada diri sangat sebagai pembela Islam dengan menghentam Syiah. 
 
Masyarakat sudah bijak untuk menilai bahawa bukannya Syiah yang ingin diserang, tetapi parti lawan yang semakin mendapat sambutan. 


Apa yang tua kutuk ni angin sangat? melihat UMNO menggorak langkah memerangi Stiah dan sebarang ajaran sesat tentu membuatkan jubor tua kutuk, mad sabu dan pengikut Syiah dalam PAS mengemut ngemut seperti dijolok Anwar Aljub ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan membincangkan dengan Kementerian Dalam Negeri (KDN) dakwaan seorang pemimpin PAS terbabit dengan ajaran Syiah.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata perkara itu perlu diteliti sebelum sebarang tindakan diambil.
"Majlis Fatwa Kebangsaaan sudah mengharamkan Syiah, itu di sudut hukum. Di sudut pendakwaan pula kita memerlukan kepada pembuktian, jadi kami akan bincang bersama," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Bulan Zakat Kebangsaan 2013 di sini, Selasa.
Turut hadir Ketua Pengarah Jakim Datuk Othman Mustapha; Ketua Pengarah Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (Jawhar) Datuk Anan C. Mohd; dan Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) Datuk Zainal Abidin Jaafar.
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid dalam ucapan penggulungannya pada Perhimpunan Agung Umno Sabtu lepas mendakwa pemimpin nombor dua PAS terlibat dengan ajaran Syiah dan akan mendedahkan bukti mengenai perkara itu.
Jamil Khir berkata tindakan tetap akan dikenakan ke atas pihak yang terlibat tanpa mengira siapa mereka termasuk ahli politik. "Siapa yang terlibat dengan Syiah, asalkan dia orang Islam di Malaysia, akan diambil tindakan dan boleh didakwa di Mahkamah Syariah," katanya.
Dalam perkembangan lain, Jamil Khir berkata perlembagaan Umno akan dipinda secepat mungkin untuk memasukkan Islam sebagai agama persekutuan yang bertunjangkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.
"Dengan ini, kita akan lebih memperkukuhkan perjuangan Umno itu sendiri," katanya.
Sabtu lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Fasal 3.3 Perlembagaan Umno akan dipinda bagi mengiktiraf Islam sebagai agama Persekutuan dan mentakrifkan Islam sebagai apa yang menjadi pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.
Pada majlis itu seramai 1,500 orang terdiri amil zakat, pegawai agama dan wakil agensi berkaitan menghadiri sambutan sehari itu bertujuan berkongsi pengalaman dalam aspek pengurusan kutipan dan agihan zakat di negara ini. -BERNAMA

3 ulasan:

  1. Pas itu adalah Syiah. Syiah itu adalah Pas. PASal tu la org tua ni tak senang duduk.

    BalasPadam
  2. Celaka org tua ngok Nik Najis tu..
    sudahlah byk perkara dia sesatkan..
    dia lupa kah dia hina Rasulullah?
    Dia bukan nk serang pasal amalan bukan2 semasa Maulidur Rasul pun tp nk serang UMNO.. krn UMNO sokong sambutan Maulid maka Nik Najis Laknatullah ni cpt2 lah buat isu besar sehingga mulut longkang lagi jahatnya tu terus menghina Kerasulan Rasulullah..

    Nik Najis skg dh jatuh populariti.. dn PAS dh merudum teruk dr segi kualiti org pro-Agama.. yg sokong PAS beratmbah ialah Melayu2 NGOK Liberal di bandar2 yg berseluar jeans ketat tp lagak mcm org ilmuan agama.. akhlak pun terok..inilah penyokong2 baru PAS yg kunun Nik Najis ckp 'bertambah'..ya puak setan mcm Ambiga dan Peliwat yg bertambah sokong PAS!

    Jd Nik Najis terpaksa jaga hati Syiah dan mahu pastikan percentage pencacai PAS terus meningkat..jdi sokongan SYIAH mesti dijaga.. janji PAS ramai pencacai!!

    That's all.. PAS Laknatullah!!

    BalasPadam
  3. Selagi si tua tok gur syiah ii tak mati makin banyak fatwa songsang akan muncul...hujah paling famous si tua syiah ni..orang lain kafir kroni masuk syurga..walau pun kroni bangga tayang spender selepas berzina...pas= parti ajaran syiah

    BalasPadam