Isnin, 12 Mei 2014

Siapa Yang Paling Kuat Ketawa..!!! Mad Said Sah Letak Jawatan ~ Terengganu Dapat MB Baru Malam Ni..!


Siapa agaknya manusia yang paling girang kini? ianya berada di Terengganu atau di Kuala Lumpur..!!! Nampaknya usaha cocok mencocok telah berjaya jua akhirnya..! Siapa yang mencocok Najib..! kita bongkar lepas ni..!

Soalnya apakah UMNO dan BN yang hanya berkelebihan 2 kerusi itu bertambah kuat? atau bertambah tenat???

Lu Fikir La Sendiri!!!

KUALA LUMPUR: Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said telah meletakkan jawatannya  berkuatkuasa hari ini.

Perkara ini disahkan oleh Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor kepada The Star Online.


Tengku Adnan berkata Menteri Besar baru akan mengangkat sumpah di Istana Syarqiyyah, Terengganu, pada pukul 8 malam ini.


Walaupun tiada nama pengganti diberikan, Ahmad Said diwar-warkan bakal diggantikan oleh ADUN Seberang Takir, Ahmad Razif Abdul Rahman.


Topik penggantian Menteri Besar ini sebelum ini tersebar dengan luas ekoran penulisan Awang Selamat menerusi ruangan pojoknya Bisik-Bisik Awang Selamat, yang mendakwa dua Menteri Besar di negeri yang ditadbir Barisan Nasional akan ditukar tidak lama lagi.


Bagaimanapun Awang Selamat tidak menamakan Menteri Besar mana dan dari negeri mana yang dimaksudkan dalam tulisannya yang disiarkan di Mingguan Malaysia pada 20 April lalu.


Ahmad pula telah menyifatkankhabar anginitu sebagai sengaja dihebohkan oleh pihak tidak bertanggungjawab yang mahu memecahbelahkan perpaduan UMNO di negeri itu.


Katanya, desas-desus itu bukan satu perkara baru sebaliknya tidak pernah berhenti sejak beliau menerajui negeri itu selepas pilihan raya umum 2008.


Turut menegaskan perkara itu adalah Ketua Penerangan Badan Perhubungan UMNO Terengganu Datuk Abdul Rahman Bakar yang berkata Ahmad akan kekal sebagai Menteri Besar Terengganu seperti mana dimaklumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO, 25 April lepas.


Abdul Rahman mendakwa Najib telah memaklumkan pada mesyuarat itu bahawa tiada pertukaran mana-mana Menteri Besar di negeri-negeri di bawah Barisan Nasional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan