Khamis, 13 November 2014

Jika Komunis Semua Boleh..!

Kepada komunis semuanya boleh..! mana ada peraturan..! mana ada merit..! mana ada ketelusan..! Peraturan ikut suka..! ikut tekak komunis..!

GEORGETOWN - Beberapa kakitangan Perbadanan Bukit Bendera yang berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat jawatan N41 dan N44 selepas ditawarkan kerja secara‘kontrak berdasarkan perkhidmatan’.

Muhammad Farid Saad (BN-Pulau Betong) berkata, langkah itu adalah tidak wajar kerana bukan semua yang ditawarkan jawatan terbabit mempunyai kemahiran atau kepakaran dalam bidang tertentu.

"Adakah wajar atau lojik seorang yang berkelulusan SPM diberi jawatan dengan gaji antara RM5,000 hingga RM6,000 sebulan sedangkan ramai kakitangan tetap yang lebih layak dan berkemahiran.

"Tindakan ini juga menyebabkan moral dan semangat kerja kakitangan bawahan merosot kerana peluang kenaikan pangkat disekat sebaliknya diberikan kepada orang luar," katanya pada sidang media di pejabat ketua pembangkang Dun semalam.

Beliau kesal kerana masalah itu sudah dibangkitkan dalam sidang Dun sebelum ini tetapi tiada apa-apa tindakan dari kerajaan negeri sebaliknya amalan itu diteruskan oleh perbadanan yang dipengerusikan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Menurutnya, perbadanan itu mempunyai 85 kakitangan dengan perbelanjaan bayaran gaji mencecah RM686,442 sebulan.

"Daripada jumlah itu, 58 adalah kakitangan kontrak dan 17 kontrak berdasarkan perkhidmatan," katanya.

Muhammad Farid berkata, ada juga beberapa kakitangan yang bertugas dengan perbadanan itu turut mendapat bayaran bagi kerja juru perunding.

"Ini tidak wajar dan membazir. Mengapa perlu bayar bagi khidmat perunding sedangkan dia adalah kakitangan.

"Ia juga menimbulkan konflik kepentingan kepada kakitangan terbabit yang mungkin lebih berminat dengan kerja perunding kerana mendapat imbuhan lebihan," katanya.


Istilah adil dan telus bagi komunis..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Lagi senang la nak merompak.....bangsa khinzir sememangnya tamak!!!!!!

    BalasPadam
  2. bangsa melayu bertopeng khinzir mcm mana plak?!........

    BalasPadam
  3. negara dah merdeka pun org melayu tetap hidup tak aman...
    inilah harga yg perlu dibayar apabila mendapat kemerdekaan dengan cara yg mudah.. senang tercapai.dengan bersyarat.
    terima jelah pendatang dari cina dan india tu...

    BalasPadam
  4. WA TOLONG LU....LU TOLONG WA. WA PUN NO5 BOLIH JADI NO 1. APA ADA HAT ? MANYAK SYOK OOO. WA PUN MAU TILU SAMA LOSMAH. WA CIAKAP AR....WA TOKONG PUNYA OLANG. SAPA MAU LAWAN SAMA WA.

    BalasPadam
  5. Akibat melantik orang yg difikirkan tidak jahat:-

    FDi merosot teruk, Expensed meningkat 4x ganda, staff tambah berpuluh2, gaji naik beribu2., kes bunuh naik, LGE tetap sombong..

    BN jahat/ Pakatan pun jahat lagi

    BalasPadam