Ahad, 18 November 2018

Johor Bakal Dapat MB Baru..?


Takde angin masakan pokok bergoyang? Di Johor kini riuh isu desakan supaya Menteri Besar di ganti..! 

Sok sek sok sek dari Blue House di katakan sudah bertemu dengan beberapa ADUN. Malah hanya perjumpaan dengan Tun M sahaja yang masih lagi belum kesampaian. Itu sebab ada yang terbang sampai ke Jepun meninjau jika dapat bertemu muka, rupanya Tun M masih lagi buat buat sebok tak nak jumpa..! ( ialah dah awak kata tua nyanyuk..kawan tu buat buat lupa la ).

Mesyuarat EXCO pun khbarnya panas dengan isu ini. Itu yang terpaksa la wakil EXCO buat kenyataan..
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Infrastruktur dan Pengangkutan Johor, Mazlan Bujang menafikan dakwaan kononnnya beliau ‘bergaduh’ dengan Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian.
“Itu tidak betul. Menteri Besar dan saya serta exco lain sentiasa bekerjasama, mana pernah bergaduh. Kita bermesyuarat dan biasalah akan melontarkan cadangan tetapi bukanlah bergaduh.
“Dalam mesyuarat, kita akan sentiasa membuat keputusan secara kolektif iaitu keputusan bersama exco, bukan macam kerajaan dulu yang mana ketua selalu betul. Dalam pentadbiran Pakatan Harapan, tiada lagi istilah ketua selalu betul,” katanya dalam sidang media hari ini.

Dia sendiri sebut tiada lagi istilah ketua selalu betul..bukan kita yang cakap..! Man Sapian pun satu...dah bini no 3 dan pertama jadi wakil MB apa hal? Bila pulak bini no 2 nak jadi wakil kata rakyat Johor menyindir.

Man ni pulak terkenal dengan masaalah menepati masa. Ada program yang MB lambat 1 jam katanya. Belum lagi peranan anak MB yang cukup seronok menjadi cakap cakap di kalangan rakyat di mana mana corner.

Kuat sangat dah angin menghembus selat Tebrau, rasanya bulan depan macam ada perubahan 'cuaca'. Kita tunggu yer...

Tak percaya?

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. BERSATU?...kesian matdey!!!

    BalasPadam
  2. Ok lah tu...masa ngentot pun boleh sampaikan masaalah rakyat marhaen, penggunaan masa yg bijak secara maksimum. Itu pun nak kecoh.....Hehehe..kikiki...hahaha.

    BalasPadam