Jumaat, 16 November 2018

PANAS ~ Video Azmin Kutuk Anwar..!


Nampaknya perpecahan dalam PKR sudah tidak boleh di bendung..! Pergeseran antara team Anwar dan Azmin sebenarnya telah menyebabkan parti mata lebam ni dah terbelah dua..! pecah belah..! 

Walaupun episod baling kerusi sudah berlalu, namun kesan lebam dan bengkak di kalangan ahlul bahlul tetap panas dan mendidih..! Itu sebab satu team kata dah menang, satu team kata undi dia hilang berbelas riban..! Itu maknanya pecah teruk..! pecah berantakan..!

Setelah di 'warning' oleh Anwar, Azmin tampil dengan mengatakan...
Calon timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali menyalahkan media kerana silap melaporkan kemenangan beliau pada pengundian parti yang baru berakhir.
"Itu kerana kesilapan pihak media memberi laporan yang tidak tepat.
"Saya tidak pernah claim victory sehingga pihak JPP mengumumkan secara rasmi.
"Kalau saudara melihat tweet saya, saya sekadar menyatakan Alhamdulillah dan saya syukur saya berterima kasih kepada anggota parti yang berjaya meneruskan agenda reformasi tulen.
"Di mana yang saya claim victory, cuma mungkin ada pihak yang tersilap dalam buat laporan saya maafkan,” kata beliau pada sidang akhbar selepas merasmikan kongres pemuda dan wanita PKR yang ke-13 malam ini.
Pada Ahad lalu, Azmin membuat ciapan Twitter berikut:
"Alhamdulillah dan syukur. Terima kasih kepada semua anggota KEADILAN (PKR) yang bersama membingkai muafakat untuk meneruskan agenda reformasi tulen."
Azmin patuh peraturan JPP
Selanjutnya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail ketika diminta mengulas mengenai laporan berita mengenai pihak yang telah merayakan kemanangan dalam pemilihan, beliau menjawab: “Alhamdulillah, saya tak tahu la macam mana (tetapi) kita belum sampai ke penghujung pemilihan.”
“Ala kadang-kadang orang macam excited, seronokkan,” katanya.
Bagaimanapun, Azmin menegaskan beliau tetap mematuhi prosedur dan peraturan pemilihan parti.
"Saya berharap lain kali berhati-hati dalam membuat laporan. Kerana saya tetap mematuhi prosedur dan peraturan parti dan kita menyerahkan kepada Jawatankuasa Pemilihan PKR (JPP) untuk melaksanakan tugas mereka. 
"Selesai proses ini pasti JPP akan umumkan," jelasnya.
Teringat dulu dia orang edit video Azmin belasah Anwar kaw kaw..! Cer tengok kat bawah tu..!
Kelakar kan..! Dulu edit la...sekarang agak agak macam mana hubungan dia dua orang ni???
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Setelah jatuh tersungkurnya UMNO pada pru 14, ini sajalah yg berupaya mrk lakukan mengubah video kearah kelucahan dan mengundang perpecahan! Mmg patut pun UMNO tyersungkur begini...

    BalasPadam
  2. semoga Allah menghapuskan puak puak yg suka buat fitnah sesama islam...ammiinn.

    BalasPadam
  3. Masih belum terlambat untuk mengucapkan TAKZIAH kepada Rafizi!

    BalasPadam
  4. Takziah rafizi...lain kali cuba lagi. Menang kalah sudah jadi resam dunia. Ada masa kita menang. Ada masa kita kalah. Tough Fight. Kalah sikit jer...

    BalasPadam
  5. Dari segi moral, Rafizi adalah pemenang! Tanpa jawatan dalam kerajaan dan juga dalam parti, dari segi angka yang telah dikira setakat ini, kedudukannya terlalu rapat dengan Azmin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoss..xde istilah mng moral lah..piji xde jawatan tapi anwar sekeluarga berkempen utk beliau..azmin dh dekat sgt dgn nuar..

      Padam
  6. Setelah pertarungan sengit antara Kartel AA dan Kartel RR sampai kepenghujung pemilihan. Mudah lah buat TUN M mempercaturan......Hehehekikikihahahakahkahkah

    BalasPadam