Sabtu, 20 Februari 2010

Sister In Islam...Menyalak Lagi!!!


TIGA pesalah syariah wanita (membelakangkan kamera) yang menerima hukuman sebat dalam kesalahan syariah di Penjara Wanita Kajang ditemubual media, semalam.
Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria hari ini membidas Sisters in Islam (Sis) yang menyifatkan tindakan merotan tiga wanita Islam atas kesalahan melakukan persetubuhan haram sebagai diskriminasi terhadap wanita.

Tegas beliau, mana-mana pihak yang mempunyai tanggapan sedemikian bermakna mereka tidak mempercayai hukum Allah dan boleh dianggap terkeluar daripada Islam. ''Orang seperti ini tidak faham hukum Islam, mereka menentang dan membenci hukum Islam kerana terpengaruh dengan orientalis Barat yang menentang Islam.

Komen

Diharap pihak Kerajaan perlu tegas dalam isu sebat ini, Jangan sampai Islam dihina dengan mengatakan undang-undang yang dilaksanakan mengikut syariat agama itu zalim dan tidak berperikemanusiaan.

Sis selama ini menayalak dengan pelbagai hujah bagi menegakkan benang basah agama baru anutan mereka iaitu hak asasi manusia. Malangnya pihak kerajaan seakan tidak berani untuk mengambil tindakan terhadap kumpulan yang sengaja mencemar kesucian agama dengan menentang hukum yang telah ditetapkan.

Puak Sis ini mesti diharamkan dari menggunakan perkataan Islam dalam kumpulan mereka, Jakim perlu merumuskan status kumpulan wanita ini. Jakim perlu mengesyorkan kepada Suruhanjaya Pendaftaran agar nama Islam perlu dibuang dari identiti Sis ini.

Majlis Agama negeri-negeri dan WP mungkin boleh melabelkan kumpulan ini sebagai kumpulan sesat yang mampu menyesatkan akidah umat Islam. Tindakan mesti diambil! Siapa jua yang terlibat didalam kumpulan ini mesti disenaraikan serta dihantar untuk diberikan nasihat, kaunseling dan bertaubat.

Kerajaan mesti berani! biarpun terpaksa mengambil tindakan keras dan tegas keatas saudara perempuan mereka sendiri....!!! Masa Amaran dah habis!!!

sendiri mau ingat!!!

11 ulasan:

  1. Sister in Islam kalau di biarkan akan menjadi satu ugama baru.

    Kalau mereka tak suka Islam ada banyak ugama lagi yang sesuai dengan nafsu mereka.

    Jangan bertopengkan persatuan ugama untuk melepaskan geram jahil masing masing.

    BalasPadam
  2. Nak haram kan SIS? X tau ke siapa ahli2 nye?

    BalasPadam
  3. Haramkan ajer SIS tue... tak kisah lah sapa pun ahlinya... akidah lebih penting...

    BalasPadam
  4. Hukum berzina nie sebat berapa kali bro..bukan 100 kali ker.. kalau yang dh berkahwin berzina hukumnya rejam sampai mati... betulkan..Kalau hukum sebat semua diskriminasi terhadap wanita.. susahla.. pandai2 nak ubah hukum plak.. kalau hukum hudud mencuri potong tangan tu.... nak cakap macam mana plak... zalim ker sebab potong tangan.... hukum islam tetap hukum islam...

    BalasPadam
  5. Bro, Ada sahabat gua namanya AMARAN nak berkenalan dengan Sisters in Islam (Sis)nie... katanya nak bayar bil air tertunggakkk.. ada kenal2 ker.....

    BalasPadam
  6. Nama baru SIS ...... 'SISTER IN SELAM'

    BalasPadam
  7. salam bro hahn,
    beginilah jadinya bila manusia jahil dan menolak syariat agama berlakun untuk merebranding agama mengikut nafsu serakah mereka sendiri
    terima kasih

    BalasPadam
  8. salam anon 0353,
    disinilah letaknya keadilan, keikhlasan dan keberanian pemimpin dalam memperjuangkan kebenaran!
    terima kasih

    BalasPadam
  9. salam miakbujat,
    setuju tuan
    terima kasih

    BalasPadam
  10. salam hero kecik,
    benar! hukum tetap hukum!
    terima kasih
    ps- isu bil air tak pandai nak ulas..hehe

    BalasPadam
  11. salam anon1352,
    kalimat baru tuh..!
    terima kasih

    BalasPadam