Jumaat, 22 April 2011

Imam Besar Masjidil Haram Tolak Nik Najis & PAS...


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kunjungan Imam Besar Masjidil Haram Sheikh Dr Abdul Rahman Abdul Aziz As-Sudais ke Malaysia merupakan pengiktirafan terhadap usaha kerajaan bagi menegakkan Islam di negara ini.

"Saya percaya kalau dia (Sheikh Abdul Rahman) melihat di sini ada banyak kepincangan dari segi kita mengamalkan Islam, saya percaya dia tidak akan datang ke Malaysia.

"Keputusan dia datang itu dengan sendirinya merupakan satu pengiktirafan atas apa yang telah dilakukan oleh kita selama ini untuk umat Islam dan untuk menegakkan Islam di Malaysia," kata Najib ketika menerima kunjungan Sheikh Abdul Rahman di sini.

Imam Besar Masjidil Haram Sheikh Dr Abdul Rahman Ibn Abdul Aziz As-Sudais menggesa umat Islam agar berpegang teguh kepada Al-Quran dan As-Sunnah demi memastikan mereka kekal bersatu padu.

"Anda semua harus berpegang pada hadis Rasulullah S.A.W. mengenai pentingnya berpegang teguh dengan Al-Quran dan As-Sunnah, jika tidak inilah (perpecahan) jadinya kepada umat kita (Islam)," katanya dalam khutbah Jumaat yang diikuti oleh lebih 3,000 jemaah, di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, di sini.

Al Sheikh Dr Abdul Rahman Ibn Abdul Aziz As-Sudais tak pulak datang bawa janji syurga! tak pulak datang bawa doa ahzab! tak pulak kata boleh kawan dengan setan! tak pulak kata tuhan mencarut!

Apa yang beliau sebutkan ialah berpegang teguh dengan 2 perkara yang ditinggalkan oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad saw. Tak pulak beliau kata boleh berbaiah! boleh jadi wali selipar! boleh pahala tengok gambar beliau!

Boleh la disimpulkan kat sini bahawa beliau menolak PAS yang diasaskan oleh Hj Ahmad Fuad yang keluar dari UMNO dengan menubuhkan PAS. Keluar dari Jemaah Islam yang besar dengan menubuhkan kumpulan kecil dan menentang Jemaah asal tersebut.


Kerana apa? kerana Hj Ahmad Fuad kalah dalam pertandingan menentang Almarhum Tunku Abdul Rahman. Maknanya asas penubuhan PAS ialah keluar dari Jemaah dan menentangnya dengan perasaan kecewa, marah, dendam dan khianat yang membara...


Diulang...Asas penubuhan PAS ialah lari dari Jemaah yang besar dengan perasaan KECEWA, MARAH, DENDAM DAN KHIANAT kepada perjuangan yang mereka sendiri junjung diawalnya..

Islam apa nya?


Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. ahli pas mana nak fikir semua tu
    tulislah apa pun dia orang tetap nampak bulan
    sebab hati semua dah gelap
    dah ditanamkan dengan perasaan dendam dengan
    umno. walaupun mereka baca Quran tetapi tidak
    mendatang kesan kerana tidak mengikuti apa yang difirmankan oleh tuhan. nak ikut hadis jauh sekali kerana tak selari dengan perjuangan politik mereka. mereka membuat taksiran hadis yang ada kepentingan politik mereka... itulah parti PAS yang dah sesat lagi menyesatkan.

    BalasPadam
  2. Dlm komen saya yg lalu diGAP yg lain ada mengatakan islam yg di amalkan oleh pas masa kini telah tersasar jauh dari perjuangan asal..penyokong Pas sendiri mengatakan ahli Pas bukan lagi ahli sunah waljamah..tetapi tergolong dlm ahli punah walpukah....di mana boleh menerima fahaman komunis.....jadi x hairanlah Nik Aziz boleh menghalalkan apa2 saja fatwa yg di rekacipta seiring dgn kehendak politik PAS...

    BalasPadam
  3. nik aziz ni kan wali songo. kenapa as-sudais terlepas pandang tak pegi ziarah wali songo ni. dah datang dari jauh. mungkin ranking nik aziz lebih tinggi....

    kalau ikutkan juga, tentu as-sudais kepingin nak jumpa dan join ahli-ahli dari parti yang dah confirm masuk syurga.

    BalasPadam
  4. Pemimpin jgn jd beban kpd rakyat...masing2 dah dewasa,fikir2kanlah...tidak kira siapa pemimpin(Muslim),asalkan dia pandu kita ke jalan yg baik,zuhud dan contoh yg baik,kita ikut...ikuti pengajaran dr kisah Rasulullah menahan lapar...Subhanallah..wassalam.
    http://harubiru75.blogspot.com/2010/07/rasulullah-ikat-batu-di-perut-tahan.html

    dan sebagai tambahan...

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150165780152592&set=a.10150165779117592.301294.358919387591&type=1&theater

    BalasPadam
  5. sy pasti awk akan delete komen sy. Saya pun tak kisah. Hanya Allah SWT yang tahu niat saya. Cuma saya nak nyatakan yang kamu ni sependapatan sy adalah seorang yang pendek akal. Orang yang you cerca adalah orang islam juga. Sy tidak berpegang pada mana2 politik sebab saya tahu politik Malaysia dah rosak dari dahulu lagi. Kita kena cuba memikirkan macamana nak satukan perpaduan, dan ianya tidak melibatkan politik, baik PAS mahupun UMNO. Islam bukannya politik. Ianya adalah agama. Yang selebihnya berada di dalam Islam sendiri termasuk 'politik', 'bangsa melayu', 'sukan', 'hiburan' dan lain2 nikmat dunia. Lu pikir la sendiri.

    BalasPadam
  6. bodoh dan jahil bdol penulis artikl ni. ko xsedar ke si ajib tu munafik????? tgk bini dya pun dah tau.. Sheikh Abdul Rahman dtg ke malaysia sbb beliau tau kat malaysia pempunyai pemimpin yg munafik(PM sekarang) thats why la dya bagi nasihat macam tu. btw,, segala kata2 buruk daripada TG Nik Aziz itu adalah fitnah.. ko ni mesti tgk vdio potong kat ytube.. ape bangang ko p percaya...

    BalasPadam