Ahad, 12 Ogos 2012

Father PAS Sudah Buat Keputusan..!

Apa jua keputusan dalam menentukan asas perjalanan politik pembangkang mesti mendapat izin dan perkenan DAPig@tuhan politik PAS. Dari memperjuangkan hukum hudud PAS beralih kepada negara berkebajikan...hari ini PAS diminta melepaskan terus ikatan Islam dalam gerakan kepartian mereka jika mhu terus mendapat laba dan keuntungan politik!

Dan sehingga kini juga lah PAS yang diketuai oleh Hj Hadi dan Nik Aziz terus tunduk menyembah Karpal @ DAP bagi kelangsungan secebis kuasa yang sementara dalam hubungan sonsang mereka..Demi politik Agama pasti akan terus dijual beli dan digadai oleh PAS...Nauzubillaahhh!!!

Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan, pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam oleh Pas adalah perkara yang paling tidak dipersetujui parti tersebut.
Katanya, DAP konsisten berhubung perkara itu dan pendirian mereka tidak pernah berubah sejak sekian lama malahan akan terus mempertahankannya.

"Jika mereka (Pas) terus berniat untuk melaksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam, bagi pihak DAP, saya mengatakan bahawa kami juga mempunyai pendirian yang sama seperti sebelum ini iaitu tidak menerimanya.

"Bantahan DAP terhadap cita-cita Pas itu adalah demi kepentingan negara ini dan ia akan terus kekal," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa dirinya selaku orang nombor satu DAP tidak akan bersetuju dengan perjuangan Pas menubuhkan sebuah negara Islam sehingga pernah berkata langkah mayatnya dahulu jika Pas mahu berbuat demikian.

Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, bantahan beliau yang mewakili DAP itu adalah berdasarkan peruntukan dalam Perlembagaan yang tidak membenarkan perkara itu dilaksanakan.

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Lim Kit Siang
    Utusan’s “Haram Sokong DAP” campaign conceived by Umno anti-national extremists who are prepared to repudiate the legacy of the first three Prime Ministers
    48 minutes ago

    LKS - sapa tak kenal. Dialah antara penyebab utama berlakunya 13may. Ada yg tak ingat ke? Atau ada yg buat2 lupa? Kini PAS (Parti Ajaran Sesat) da mula jadi pak kaduk, ikut telunjuk dia. Sapa yg menyokong "kapir harbi" memang itulah hukumnya..HARAM. Kalau da tau HARAM - KAPIR HARBI TU YG MEMANG TERANG2 MENENTANG PENUBUHAN NEGARA ISLAM DAN DA TENTU MENENTANG ORG ISLAM, masih lagi nak bekerjasama ngan setan2 ni. Apa punya banggang lah PAS da pengikut2 setianya. Mengikut membabi buta, tak mengguna akal fikiran yang Allah beri. Yang terang2 haram masih lagi nak menegakkan benang basah. Dan ada jgak mangkuk ayun dari MP teemerloh mempersoalkan pengharaman tersebut. Kalau da nyata kafir harbi tu menang dalam dalam politik @ menang pilihan raya, ISLAM tu nak ditegakkan cara mana? Mintak LKS luluskan atau karpal singh oku tu angguk dulu baru boleh tegakkan. Tengok, apa berlaku kat PPinang dan Slangor. Kalau da ilmu agama tu kurang, tak usah lah nak pertikaikan hukum undi dap tu haram..jgn nak jadi juara yang da memang tentu kalah. Apa punya bingai MP temerloh tu. Ni nak berbaik sangka ngan kafir harbilah konon..kononnya! Ptuui..

    BalasPadam