Isnin, 1 Jun 2015

Kapir Mana Yang Kawal MAB Ni..!

MAB ni kepunyaan kapir ke? Kalau ianya benar kepunyaan dan hak kerajaan Malaysia pasti pengurusan didalam MAB membawa sama semangat didalam Perlembagaan negara..! Kata negara kita negara Islam..!

Hanya 27 daripada 128 kafe di lapangan Terbang Antarabangasa Kuala Lumpur yang mempunyai sijil Halal yang diiktiraf oleh Jakim.

“Sijil pengesahan halal perlu dipamerkan, untuk rekod di KLIA terdapat 62 outlet keseluruhan, namun hanya 15 ada sijil halal dan di KLIA2 terdapat 66 outlet dan hanya 12 yang telah dapat sijil halal,” kata Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom ketika menjawab soalan Datuk Abdul Ghapur Salleh (Kalabakan-BN).

Ahli Parlimen Kalabakan bertanya adakah semua restoran dan kafe di KLIA dan KLIA2 sudah memperoleh sijil halal daripada Jakim di Dewan Rakyat hari ini.

Namunpun begitu, jelas Jamil lagi hampir keseluruhan restoran berangkai di KLIA dan KLIA2 mempunyai sijil halal yang diiktiraf Jakim.

“Status restoran beroperasi di KLIA dan KLIA2 kini kebanyakan kafe telah mempunyai sijil halal Malaysia dan kafe restoran berangkai seperti Kenny Rogers, Chicken Rice, Nandos , McD, KFC, Marry Brown, Starbuck, Burger King, sudah mempunyai sijil halal Jakim,” katanya.

Oleh itu, Jamil berkata beliau berharap pengguna Muslim agar bijak memilih kafe dan restoran yang mempunyai sijil pengesahan halal Jakim.

“Pengguna diajak memilih kafe yang mempunyai sijil halal yang diiktiraf Jakim,” katanya.


Dah la boleh dikira pakai jari kaki berapa ramai pengusaha Melayu Islam yang mampu dan dibenarkan berniaga mengambil peluang dan berkongsi nikmat pembangunan negara didalam airport yang kerajaan Melayu Islam bina..!

Yang  kita tahu pun pengurusan tertinggi didalam tu penuh dnegan bin dan binti..! tapi nampaknya luaran jer la..!

Kot kot didalam..roh dan semangatnya dah kapir..! Nak diapakan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Kesalahan yang tidak perlu wujud di sini.

    Kenapa lah semakin teruk pentadbir2 Melayu ?

    BalasPadam
  2. bagi melayu islam dah banyak kali dah. hasil yilleks......apa lagi? ada cadangan? kena tanggung hutang lagi ke?

    BalasPadam