Rabu, 4 November 2015

Gani OK..!


Percubaan pertama..! langkah awal..!

Bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail membuat kemunculan terbuka di majlis awam untuk kali pertama sejak dipecat baru-baru ini.
Bagaimanapun, selain daripada soalan hadirin menenai keadaan kesihatannya, Abdul Gani berkali-kali menolak sebarang pertanyaan yang tiada kaitan dengan topik majlis berkenaan.
Abdul Gani hadir untuk menyertai perbincangan mengenai Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2015 atau lebih dikenali sebagai Sosma.
"Mengenai isu lain tentang keadaan saya, saya OK. Saya menjalani dialisis tiga kali seminggu, saya masih perlu membaca, saya masih buat 'kerja' - bukan di pejabat tapi menjaga cucu.
"Saya sihat tetapi sila faham ini: Apabila saya masih bertuga di pejabat (sebagai peguam negara), saya memang sudah menjalani rawatan dialisis.
"Saya rasa saya ada berurusan dengan beberapa presiden dan beberapa presiden lalu walaupun saya menjalani rawatan dialisis.
"Sekarang saya di sini. Anda nampak saya? Saya sihat, terima kasih," katanya.
Majlis itu dianjurkan Majlis Peguam di Kuala Lumpur malam ini.
Pertama Gani dah bagi tau yang dia OK..! Gani sihat..! cerita dia sakit dan kerananya diberhentikan tidak berbangkit kerana Gani telah pun menjalani dialisis sejak dalam tugas lagi..!
Maknanya Gani pun seakan tidak berpuashati dengan sebab pemberhentian beliau..!
Apakah ada lagi langkah ke dua..! langkah seterusnya dari Gani?
Tunggu..!
Ada yang sakit perut ke?
Lu FIkir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Segalanya berkemungkinan termasuk tindakan mencabar pemecatan dan pelantikan Peguam Negara yang menggantikan yang dipecat. Implikasi perundangan juga amat luas jika mahkamah isytiharkan pemecatan dan pelantikan tidak sah. Beliau berjanji untuk menerangkan punca pemecatannya dalam majlis lain. Ada kemungkinan di mahkamah. Dalam video yang dirakam oleh startv,disorot gambar seorang peguam yang terlibat dalam beberapa kes mencabar kerajaan dan pm. Mungkin sorotan itu membawa maksud tersirat.

    BalasPadam
  2. Gani Patail Ok? Ni semua salah madey. Najib sorang ja suci bersih dan murni tak lupa juga kepada Jho low. - macai pemakan dedak pejuang kerajaan Najib al maksum

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru kau tau ke macaiiii.. madet pariah tu busuk hati.. khianat.. kau makan dedak kotor yg ditabur si tua kutuk tu?? gani tu sapa? kau selidik lah kerjanya.. geng khianat negara!

      Padam
    2. Danial dah tak boleh buat apa dah...la ni kena support membabai buta Tun M...kalau dulu kucing tak makan pun salahkan najib

      Ingat ya Danial jgn menetang walau sepatah kata2 Tun M..kalau berani mebantah tahu la Abu Bakar seligi kepala kau danial...

      Padam
  3. Pernah dengar perkataan "kifarah" tak?
    Sendiri mau ingat aa..

    BalasPadam
  4. Najib orang malaya. Pandikar, salleh, rahman, anifah orang sabah. Nancy shukri orang sarawak.

    Kalau diteliti, jelas sekali orang malaya guna orang sarawak dan sabah untuk melepaskan diri dari kes 1MDB dan RM2.6 bil dan sekarang sekarang terkena balasan "sumpah laknat" dibuat semasa beliau dituduh terlibat kes pembunuhan altantuya.

    Mangsa yang teruk sekali adalah orang sabah gani patail, yang jelas sihat tapi diberhentikan kerana kertas pertuduhan. Zahid tak berani jawab sosma dan sangka nancy boleh jawab. Nancy tak jawab dan lebih parah kata gani sekarang sihat tapi masa diberhentikan sakit. Saya nak tanya berapa ramai sakit buah pinggang sekarang yang masih bertugas dalam kerajaan?

    BalasPadam
  5. Teringat kt seseorang bernama salleh abbas.
    Teringat juga kt Lingam correct..correct..correct.
    Menarik citer 2 orang ni kalo admin tuliskan.

    BalasPadam
  6. Elok lah pecat PARASIT sekor ni.. talibarut asing dan pakatan haram.. dalam diam membusuk...!

    BalasPadam
  7. Sakit pun masih nak jadi pengkhianat... opss lupa yg umor 90 nak mampos pun lupa diri tak ingat kubur.. sbb tu keje nk tikam manusia lain.. jenis xde pegangan punye geng...

    eloklah Najib clear up geng2 6-jahaham ni yg berkara umbi dlm kerajaan selama 22 tahun!!

    BalasPadam
  8. "Saya sihat tetapi sila faham ini: Apabila saya masih bertuga di pejabat (sebagai peguam negara), saya memang sudah menjalani rawatan dialisis.

    Alahai, yang dalam kabinet rejim Najib yang zalim tu pon ada yang menjalani rawatan dialisis.

    Tetapi itulah alasan yang digunakan oleh rejim Najib yang zalim menamatkan perkhidmatan ghani patail.

    Nampak tak kezaliman rejim Najib?

    Padahal ada dikalangan kabinet rejim Najib ni yang menjalani rawatan dialisis.

    Tak percaya kah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alasan kesihatan tu adalah kaedah paling bersopan digunakan untuk gani patail. Hakikatnya dia ni lah macai yg tolong cover byk perkara di zmn tun. Duri dlm daging. Patut dipecat.

      Padam
    2. 3.56,

      "Hakikatnya dia ni lah macai yg tolong cover byk perkara di zmn tun."

      Cer citer?

      Padam
  9. Mari semua pakat doa agar geng Tun M kne penyakit buah pinggang dan dialisis 3x seminggu..Masa itu agaknya baru faham kot ok ke tak?

    Aku cadangkan ada masa pi la lawat hodpital tengok sendiri pesakit yg kena dialisis..tahu la.......... korang bodoh tak diajar,,,

    BalasPadam
  10. Betul, dialisis memang teruk tapi kenapa ramai pegawai kerajaan yg menjalani dialisis tdk di berhentikan. Kerajaan kena adil supaya orang sakit di rehatkan. Dulu pun dia sakit juga, tapi di teruskan tugasnya, bila terbabit kes najib, di buang terus. Malaysia oh Malaysia, kau terkenal sekarang kerana
    Kes kes yg cukup memalukan.

    BalasPadam
  11. Alasan......untuk pecat,gani harus berani bersuara.Apa yg Dato Hamid Bador minta gani tunjukkan sikap anak jantan mesti berkokok untuk negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo gani bersuara bermakna melondehkan seluar sndri. Mcm2 hal dia kantoi nnt. Berdiam diri adalah terbaik.

      Padam
    2. Macam Najib lah....membisu... Yg melalak macai macai Yg kurang daya fikiran....membodek membabi buta...tun relax je...Yg sakit jiwa penjilat najib
      .

      Padam
    3. 9:49
      Salah bacaan awk tu. Yg pegang kuasa Najib. Yg dh melepas kuasa tun. Yg buat road tour keliling msia siape? Yg hantar macai ke luar negeri buat aduan sape? Yg menggunakan media asing sape? Tu lah org yg btul2 sakit jiwa.

      Padam