Selasa, 24 September 2019

1MDB ~ Shahrol Kasi Panas..!


Lepas AMhari buka, nampaknya sampai giliran Shahrol pulak kopek..!

Seorang saksi memberitahu Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini bahawa hubungan ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau Jho Low dilihat amat rapat dengan Najib Razak dan beliau meminta dihidangkan milo ais semasa tiba di kediaman rasmi Najib.
Bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan juga Terengganu Investment Authority Berhad (TIA), Shahrol Azral Ibrahim Halmi, 49, berkata beliau berpendapat sedemikian setelah Jho Low membawanya ke Sri Satria, Putrajaya, yang merupakan kediaman rasmi Najib. 
Beliau berkata demikian ketika pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Kanan Gopal Sri Ram pada hari ke-11 perbicaraan Najib yang didakwa atas empat pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk memperoleh suapan berjumlah RM2.3 bilion dalam dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah wang sama.
"Ketika itu Najib sudah menjawat jawatan sebagai perdana menteri tetapi kediaman yang dibawa oleh Jho Low adalah kediaman rasmi timbalan perdana menteri kerana beliau belum berpindah.
“Berdasarkan pemerhatian saya pada ketika itu, Jho Low membawa saya masuk ke dalam rumahNajib dan kelihatannya dia seperti sudah biasa dengan selok-belok kediaman Najib," katanya.
Beliau berkata, sejurus tiba di pagar kediaman rasmi itu, Jho Low terus mendapat akses untuk masuk ke dalam kawasan kediaman berkenaan. 
Malah ketika berada di dalam kediaman rasmi Najib, Jho Low terus meminta pekerja di kediaman itu menyediakan minuman milo ais untuknya sebelum kami bertemu Najib.
Ketika kejadian itu, Jho Low membawanya ke kediaman Najib bagi satu pertemuan bersama Ketua Pegawai Eksekutif Mubadala Petroleum, Maurizio La Noche.
Najib, 66, menghadapi empat pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk memperoleh suapan berjumlah RM2.3 bilion dalam dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah wang yang sama.
Ahli Parlimen Pekan itu didakwa melakukan empat kesalahan rasuah di Cawangan AmIslamic Bank Berhad, Jalan Raja Chulan, Bukit Ceylon di Kuala Lumpur antara 24 Feb 2011 dan 19 Dis 2014 manakala bagi semua pertuduhan pengubahan haram antara 22 Mac 2013 dan 30 Ogos 2013, di tempat sama.
Patut la para pendokong wanemdibi tak habis habis kecoh milo ais dari semalam..! Bukan isu air tu bro..baca dan tunggu lagi perbicaraan hari ini..
Ketua pegawai eksekutif (CEO), yang kemudiannya menjadi 1MDB, Shahrol Azral Ibrahim Halmi berkata dia perlu menumpang di pejabat Utama Banking Group (UBG) di KLCC ketika tempoh awal syarikat itu beroperasi.
Dalam keterangannya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini, Shahrol berkata dia perlu menggunakan bilik mesyuarat UBG di menara itu. Ia merupakan pejabat sama yang digunakan ahli perniagaan Low Taek Jho - lebih dikenali sebagai Jho Low - yang ketika itu merupakan pengarah urusan UBG.
Jho Low juga menjadi penasihat tidak rasmi TIA ketika tempoh awal syarikat itu sehinggalah dilantik secara rasmi oleh lembaga pengarah TIA pada 8 April 2009, kata Shahrol lagi.
"Di peringkat awal pengoperasian TIA, saya terpaksa menumpang di bilik mesyuarat pejabat UBG di KLCC.
"Jho Low sebagai pegawai kanan di UBG hampir setiap hari bertanyakan tentang proses program IMTN (Islamic Medium Term Notes, oleh TIA).
"Saya beranggapan beliau sebagai penasihat kepada TIA telah mendapat arahan daripada stakeholders untuk mempercepat terbitan ITMN ini," katanya yang merupakan saksi kesembilan pendakwaan dalam perbicaraan terhadap bekas perdana menteri Najib Razak berkaitan dana 1MDB.
UBG pada mulanya dikawal oleh keluarga bekas ketua menteri Sarawak Abdul Taib Mahmud melalui syarikat mereka, Cahaya Mata Sarawak Bhd (CMS).
Pada 2007, UBG mengaut RM2.23 bilion ketika menjual pegangannya dalam RHB Bank/RHB Capital Bhd kepada Kumpulan Simpanan Wang Pekerja (KWSP).
Selepas itu Jho Low berhubung dengan syarikat itu dan meyakinkannya untuk menjual sejumlah pegangan dalam UBG kepadanya.
Bagaimanapun, hubungan Jho Low dengan keluarga Taib menjadi tegang ekoran tindakannya yang didakwa "menjual beli" (flipping) saham untuk mendapat keuntungan.
Ketika itu dia dilaporkan menggunakan wang 1MDB untuk Petrosaudi untuk membeli UBG secara keseluruhan - dikatakan ia untuk memujuk Taib.
Terbitan bon TIA dipercepat untuk pelaburan Mubadala
Ketika perbicaraan hari ini, Shahrol juga berkata dia mempercepaat proses terbitan bon IMTN TIA atas beberapa sebab.
Menurutnya, ia termasuk rancangan UBG untuk membangunkan sebuah projek di Pulau Bidong, Terengganu, dalam usaha sama dengan Mubadala Real Estate, di mana pelaburan untuk projek itu akan datang dari TIA dan syarikat pelaburan Emiriah Arab Bersatu (UAE).
"Ada tekanan dari Jho Low sebagai penasihat TIA untuk memastikan (terbitan) ITMN ini, menggunakan alasan Tuanku Mizan (Sultan Terengganu dan Yang di-Pertuan Agong ketika itu) dan Najib Razak sebagai pemegang taruh telah meminta saya mempercepatkan program meraih dana ini.
"Ini kerana TIA bermula tanpa sebarang dana," katanya lagi.
Siapa suruh lu orang berkawan dengan penyamun? Malah ada yang sanggup membela penyamun..!
Apa cerita Shahrol hari ini di Mahkamah?
Lu Fikir La Sendiri..!

42 ulasan:

  1. Nii semua pitnah kata machaii..kikikiki..😛😶

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahh.. milo ais pun boleh jadi bukti. itu baru terbaekk cai.. hari tu pun aku ada nampak ted & tun faktimah minum milo ais kat rumah lid gereja. mesti ted & fuckimah rapat dgn lid ni.. haha

      Padam
  2. rupanya jauh disudtu hati membusuk putrameredeka kuttyparia ialah agenda mendewakan madey dan mematikan nama DS Najib mesti diteruskan kepada PRU15

    kah kah kah

    begitu panjang artikel ko putrapria rupanya nak summarize ko ialah macai setia mahazalim kuttytaik.

    so bg penganut ajaran mahazalim kuttytaik, 'ibadah' paling afdal skg ialah memastikan Najib Razak dituduh pencuri (spt yg dizikirkan almarhom sohibol sumaah sir mahadey mohamed kuttynajis) dan dimatikan namanya dr persada politik negara

    aku dah paham dan kewujudkan semula blog purtapariah, sbb blog kd dah hap2 nak mampos xde org waras nak singgah lagi.

    kekekeek

    BalasPadam
  3. Bawa bersabarlah Putra Merdeka. Tiap kali ada orang cerita negatif pasal Najib melompat suka. Tiap kali ada cerita positif Najib langsung tiada suara. Kini masa Pendakwa. Segala yg dicerita masih hearsay. Jho Low yg patut dibawa untuk didakwa tak timbul timbul. Kata dulu PH akan bawa dia balik sejurus peroleh kuasa. Masih menunggu...
    Najib difitnah berbagai isu. Dari bunuh Altantuya, Najadi, Beng Hock yg disahkan sebagai dusta oleh Polis. Begitu juga pink diamond dan derma Saudi. Rupanya tiada pink diamond Rosmah dan Arab memang derma duit. Bila Allah dah tunjuk kepalsuan berbagai tuduhan tak tergerakkah hati untuk lebih waspada? Mereka yg sebarkan fitnah palsu ini dulu akan terima habuan akhirat. Putra terlebih obses benci Najib. Sebagaimana Kluangman obses puja Tun. Kencing Atuk tu pun dia nampak sebagai suci....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tepat bro. pemuja pendewa mahakutty seolah-olah seperti penganut Syiah
      biarkan mereka terus menikmati air kencing mahakutty bernajis itu
      yang pasti semakin lama perbicaraan terdedah wayang mereka

      Main plot ialah rasuah merasuah antara satu sama lain melalui kepala penyamun cinapek dap jho low yang sangat disayangi dap dan dilindungi madey

      pernah kita dengar tak dapig maki jho low?
      tak pernah kan?
      yg mereka maki caci ialah Najib dan UMNO?
      tolol mana yang masih anggap Najib pencuri dan dalang kes 1mdb?

      Padam
  4. Tuan Putra, panas Shahrul mengaku terima RM 70000 dari Jho Low. Sebagaimana Amhari mengaku 'pinjam' tanpa bayar dan juga akaun peribadinya yg penuh duit Jho Low. Rupanya kedua mereka penerima duit Jho Low. Tak heranlah kalau Jho Low boleh tipu kalau dua orang 'besar' ini makan duitnya. Ada kredibilitikah saksi ini?

    BalasPadam
  5. Engko sembang kencang la lahnat PHDAPig.. konon berpuluh2 dakwaan bserta bukti salah laku 1MDB nak dkaitkan Tapi sampai skrg satu kes pun tak lekat kat DSNR..

    Baik engko post ilmu agama, dpd jadi BADUT KUTTY n seterusnya d SUMPAH LAHNAT rakyat

    BalasPadam
  6. Pasti viral lepaih nih MILO AIS JO LOK
    milo AIS pun boleh dijadikan saksi dan
    Bukti kes.Mau tidaknya bila loyar cabuk yg mampu buat sales & purchase
    aggrement dilantik jdi ketua. Hancur
    musnah semuanya seperti KERA-jaan la
    nih BEROK MONYET dan Luton segala ya.

    BalasPadam
  7. Bye bye Tealive..

    lingkupkan bsness tealive mata sepet penipu

    buble jadi guli bila dikeringkan

    lingkupkan terus produk produk mata sepet...

    BUY MUSLIM FIRST

    Tealive TELAH DISAHKAN HARAM! Oleh JAKIM Jabatan Kemajuan Islam Malaysia. Semua Chocolate, Vanilla Dan Coffee Drinks Kat Tealive Contains E471 (Emulsifier 471), Mono Diglycefi Deswhich Dr Animal Origin (Pork/BABI).

    Respberry Frap Guna Cherries Yang Dicelop Dalam Arak Amp;

    The Tiramisu Ada RUM.

    Tolong Sebarkan Kat Umat Islam.

    Untk info lanjut hubungi JAKIM 03-8886 4000

    MESTI SEBARKAN. Assalamualaikum. Daripada Dr. Zahazan Mohammad (TBSB)

    #BUYMUSLIMFIRST

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya siang2 dah bagitau anak cucu jangan minum tealive, ianya TIADA nutrition.

      Katakan tidak kepada produk2 dan kedai2 DAP GRANDFATHER OF THE FAKE NEWS!

      Ayuh #BMF! Ianya tidak berhenti disini!

      Padam
  8. terkini paper Utusan Malaysia pula telah diambil alih diam2 olah proksi Mahathir
    Tiba2 pula topik harian ialah Mahahir berjaya, Bersatu berjaya.. PH berjaya.. wow
    aku ingat Media Prima BN tv3 suku saja yang mereka nak ampu madey
    utusan pun kena beli jugak

    hadoi la..skrg kena baca Harakah je la

    BalasPadam
  9. Sharol akan baca keterangan sebelah pihak 270 muka surat...mungkin 1 bulan....

    Keterangan shahrol dan amhari hanye mengenai cerita hubungan jho lo dan najib...mcm cerita nenek kebayan

    Kita nak dengar bukti wang 1 mdb masuk akaun najib 2.6 billion...

    Saksi pendakwa habihkan boreeh aje..

    BalasPadam
  10. Keterangan Shahrol mengenai Jho Low khabar angin, kata peguam Najib

    5:05 petang (Dikemaskini 5:05 petang)

    A A
    KES 1MDB NAJIB l Pasukan pembelaan Najib Razak menggesa supaya ahli perniagaan dalam buruan yang dikaitkan 1MDB Low Taek Jho atau Jho Low dibawa ke muka pengadilan secepat mungkin.

    Peguam Muhammad Shafee Abdullah berkata Jho Low hendaklah dibawa segera supaya mahkamah dapat menentukan kebenaran di sebalik kes bekas perdana menteri itu.

    “Kira-kira sebulan dahulu Ketua Polis Negara mengatakan bahawa mereka (polis) telah mendapat Jho Low dan mereka tahu di mana keberadaan beliau.

    “Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri berkata mereka mesti mendapatkan Jho Low.

    “Saya ingin agar Jho Low dibawa secepat mungkin agar kita dapat menentukan kebenaran,” katanya.

    Saksi gebang pasal jho lo tapi mana jho lo?...

    Cerita nenek kebayan lagi sedap

    BalasPadam
  11. Kenape madey tak mau dakwa jho lo dan Doj jugak tak mau dakwa jho lo?

    Aku dapat rasakan mcm ada udang disebalik batu madey...

    BalasPadam
  12. Apa kesudahan cerita yang mengatakan duit kertas Malaysia mengandungi lemak babi?

    Janganlah ada mufti melenting tak tentu pasal sehingga minta orang awam tunjukkan bukti. Sepatutnya sebagai pihak yang berauthoriti eloklah bersama2 JAKIM ke apa ke muesyuarat dengan BNM, minyak mereka jawab, minta mereka minta spec wang tersebut dari pengilang. Tak susah pun!

    Kalaulah benar ianya mengandungi lemak babi, carilah pengeluar, pencetak, pengilang wang kertas yang baru, kalau masih lagi muskil dan was2 carilah dimana orang Israel mencetak wang mereka, insyaAllah tiada BABI disana.

    Untuk pengetahuan orang2 Yahudi sangat sensitif dan sangat detail tentang hal2 berkenaan babi. Hal ehwal hidup dan hal ehwal pemakanan mereka sangat ketat. Spec tiada babi dalam KOSHER mereka sangat ketat!

    Susah sangat ke mufti2, BNM nak buat! BABI suatu yang SANGAT DILARANG DALAM ISLAM!!!

    Aku bagi idea saja!

    BalasPadam
  13. Cerita Jemin Jamban yang ada hubungan YANG SANGAT istimewa dengan Haziq SEHINGGA ADA YANG MENGATAKAN MEREKA BEJUBO? pun tiada dakwaan. Inikan pula cerita mesra nenek KEBAYAN minum MILO AIS Topping Milo Tabur?

    Apa kelas? He..he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey lindongi Jemin mcm madey lindongi rafidah Ajis...

      Madey bapak korupsi..

      Padam
    2. madey kapla taik kering.

      Padam
  14. Sharol akan baca keterangan sebelah pihak 270 muka surat...mungkin 1 bulan....

    Keterangan shahrol dan amhari hanye mengenai cerita hubungan jho lo dan najib...mcm cerita nenek kebayan

    Kita nak dengar bukti wang 1 mdb masuk akaun najib 2.6 billion...bukan cerita nenek kebayan...cerita nenek kebayan sikit2 cukup lah..kita nak tahu ikut tuduhan bagaimana wang 1 mdb 2.6 billion sampai ke akaun najib...,ape peranan jho lo dlm pengaliran wang 2.6 billion dari 1 mdb kedalm akaun najib...

    Cerita hubungan najib dgn jho lo panjang2 boring lah....ini bukan kes bunuh yg kena jelaskan hubungkait okt dgn mangsa untuk cari motif...

    Saksi pendakwa dan pendakwaraya habihkan boreeh aje..

    Akhir nye najib dan reza bebas sebab saksi dan pendakwa tak ade bukti kukuh....yg ada cerita nenek kebayan dlm mahkamah..

    BalasPadam
  15. Dah jadi macam kisah penglipurlara pulak kalau dengar cerita2 hearsay pihak pendakwaraya?

    Orang nak tengok bukti, bukti mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setakat ni madey tak komen pasal jho lo yg barada dlm jagaan putri bunian di pulau safe heaven...
      Kikikikik..

      Padam
    2. Hamid anak Bador yg cakap besar akan tangkap jho lo beberapa bulan lepas takut dgn putri bunian...putri bunian lagi power..

      Yg puji hamid dulu semua dah terduduk...

      Padam
  16. Cerita Amhari dengan cerita Shahrol sama saje, diulang2 diulang2 diulang2, macamana kes nak dipercepatkan, cepat selesai?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saja nak burokkan najib....bukti yileks...

      Padam
    2. Tahun 98 madey fitnah anwar liwat...hakim2 telah di cengkam oleh madey supaya sabitkan dan hukum anwar...konspirasi terbesar..

      Sekarang madey tak boleh cengkam hakim lagi....jadi burokkan najib dlm mahkamah lebih baik...
      Tanpa jho lo pendakwaraya tidak boleh buktikan dgn kukuh najib curi wang 1 mdb...

      Balaci2: yg buat cerita nenek kebayan sebelah pihak dlm mahkamah pon tiada bukti...

      Padam
  17. Rupanye kongres maruah melayu di taja oleh DAP...

    Melayu yg sokong konhress ini melayu tak ada maruah..

    Usai majlis menandatangani Piagam Penyatuan Ummah, DAP dengan pantas menyuruh lembu-lembu yang telah dicucuk hidung belaan mereka untuk merangka satu lagi program yang dinamakan Kongres Maruah Melayu yang juga berasaskan bangsa Melayu sebagai mengimbangi gelombang Penyatuan Ummah supaya sokongan orang Melayu akan terbahagi kepada dua...

    Walau pun DAP cuba bersikap baling batu sembunyi tangan tapi dengan kecekapan rakyat mencari maklumat telah mendedahkan segala-galanya (BACA DI SINI)...

    Ternyata program Kongres Maruah Melayu adalah saranan DAP dan mendapat tajaan kewangan sepenuhnya dari DAP (BACA DI SINI)...

    Kita tidak merasa hairan bila mendapat tahu DAP berhempas pulas mahu membangsatkan bangsa Melayu seperti yang terjadi pada kaum Red Indian di benua Amerika Utara tapi kita merasa hairan, marah dan malu bila ada bangsa Melayu sendiri yang bersekongkol dengan DAP untuk membangsatkan anak bangsa mereka di tanah air sendiri (BACA DI SINI)...

    BalasPadam
  18. UNDI ROSAK LAGI TINGGI MAJORITY
    PUDIN GUYUP PENGARAH PH STRATEGI
    FULL SWING ALL THE ISSUE KENA KASI
    BIAR TELO ATOK GOYANG MENARI NARI


    KIKIKIKIKIKI...

    BUBBLE TEALIVE VIRAL KRRAD MCM GULI
    HARAM DAN BOIKOT TEALIVE SUPPORT #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam
  19. Tak usahlah minum tealive, bagitahu anak2, cucu cicit, atuk opah, pak lang, mak lang, orang2 kampung, jiran tetangga, minuman yang tak berkhasiat, tiada nutrisi.

    Katakan tidak kepada produk2 dan kedai2 DAP. Katakan TIDAK KEPADA GRANDFATHER OF THE FAKE NEWS!!

    Sampaikan pesan ini kepada seluruh orang2 Muslim Malaysia!!!

    BalasPadam
  20. Normally hanya mahkamah kangaroo saje yang dengar bukti2 hearsay?

    BalasPadam
  21. madey bapak perompak negara bukti bersepah pun susah nak dakwa
    ini main cerita milo tabur engko nak suruh rakyat percaya?
    kapal mewah belum apa2 lagi sudah dilelong apa punya gila puak ni kencing rakyat?

    Najib akan terbebas dengan sendirinya

    BalasPadam
  22. MadeyKutty Paria kata kerajaan tahu dimana Jho Low berada, konon akan dibawa pulang dlm masa terdekat utk dibicarakan.

    Hamid Bador pun kata perkara yg sama, PDRM tahu lokasi Jho Low, konon akan di bawa pulang tak lama lagi.

    Memang bangsat2 diatas dah lama tahu dimana Jho Low berada malah mereka sebenarnya berusaha memastikan Jho Low tidak akan dibawa balik langsung KERANA sangat khuatir FITNAH2 DAN PENGANIAYAAN si tua kutuk MadeyKutty Paria terhadap DS Najib akan DIBONGKAR sehabis-habisnya kelak.

    Sekarang pun rakyat dah nampak DS Najib telah diFITNAH DAN DIANIAYA.

    Sama2 kita berdoa pada Allah selamatkan DS Najib dan keluarganya dan mohon Allah turunkan azab, bala dan mala petaka pd Malaysia dan mereka2 yg bersubahat menganiaya dan memfitnah DS Najib dan keluarganya.

    Allah Hu Akhbar! Allah Hu Akhbar ! Allah Hu Akhbar !

    BalasPadam
  23. Di UK, Boris Misled the Queen.

    Di Malaysia, T Tomas banyak berikan nasihat yang salah dalam banyak perkara kepada Agong, our King?

    Bila agak2nya PAS UMNO nak buat demonstrasi skala besar2an di KL untuk heret dia kemahkamah?

    BalasPadam
  24. 10.03

    FUYOOO RED BEAN ARMY MEMBATU API
    DEMONSTRASI PASUMNO ADU DOMBA KINI
    GULING JALAN RAYA NOT OUR TEASE BABI
    BANG NON TAK JADI PM KENCING KUTTY
    MASA TU MACAI BOLE GULING JALANRAYA LAGI


    KIKIKIKI.. ALAHAI BATU API RED BEAN ARMY CUKUP2 LA MEMBATU API

    #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ni mmg mangkok berayon,pork u

      Padam
  25. Haramjadah lu najib

    BalasPadam
  26. Kebabian apakah yang melanda penyokong2 UMNO yang masih menyokong Najib ni? Semakin banyak Najib bersuara semakin terbukalah akan penipuan dia selama ini. Aku dulu sokong dia, tapi bila dah tahu dia ni penipu dan pencuri, maka aku decide nak jauhkan diri.

    Pada mulanya aku malas nak usik dia tapi malaun terBANGSAT ni mulut banyak pulak sehinggakan aku hilang sabar dan terpaksa bukak mulut untuk menceritakan kebenaran. Najib kau tu dah la penipu, satu dunia tahu! Hari ini mulut kau mengakui kau juga adalah spesis paling bodoh dan bebal sebab boleh ditipu ileh budak cina hingusan macam Jho Low tu.



    Eh! Bukan ke hari tu babi2 hina tahap pelacur belaan kau kata kau tak pernah jumpa Jho Low? Sekarang kau kata nak guna dia untuk meniaga ngan Negara Arab? Lepas tu kau kata Jho Low tipu kau, kepala bana apa ni Najib? Kau kan Suci macam Nabi untuk penyokong2 kau especially yang dijaga bawah Akmar laknatullah dulu. Kenapa kau cakap macam ni? Mana Jalil dan Jebon nak letak muka ni?

    Lagi kau bercakap Najib lagi banyak kantoi keluar. Eh Zahid pantek jawa ponorogo upah blogger tua kaki pau untuk buat rusuhan pun tak akan menjadi punya sebab umat Melayu Malaysia semua tahu UMNO DAN PAS ADALAH PELACUR YANG MENJUAL BANGSA DAN AGAMA!

    Semoga sesiapa yang cuba merosakkan negara seperti UMNO dan PAS DILAKNAT akan mereka dari dunia sampai akhirat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blm ade bukti dlm mahkamah najib mencuri....

      Kenape madey tak mau dajwa cina jho lo...sblm pru14 madey marah sangat jho lo...dah lebih setahun madey diam pasal jho.lo...madey ada kira2 dgn jho.lo ker?...

      Padam
  27. 6.19

    KIKIKI KE LAUT SUDAH KE JAMBAN PUN SUDAH
    TULIS MENJELA FAKTA BOKTI HABUK PUN TAK ADE
    SKG KEPALA PENIPU DAN KEPALA PEROMPAK BERTELAGAH
    BAKAL PM KE 8 TAK SABAU NAK TUNJUK POWER


    KIKIKIKIKI.. TULISAN MENJELA FAKTA BUKTI KE LAUT DALAM..

    BODOSSS..!!

    #BMF

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak tu kepala masuk air...suka dengar ape yg orang cakap walhal tak de bukti pon...

      Padam
  28. Hari ni sharol akan sambong lagi cerita nenek kebayan supaya bodoh percaya ...kalo jho lo dlm mahkamah berani ker dia sebut nama jho lo?...

    BalasPadam
  29. Najib objects to ‘hearsay evidence’ by ex-1MDB chief….,.

    Najib Razak has filed an objection to stop former 1MDB CEO Shahrol Azral Ibrahim from linking him to fugitive businessman Low Taek Jho, saying this would amount to hearsay evidence.

    His lawyer Muhammad Shafee Abdullah said such evidence could only be given if the prosecution undertakes that Low, better known as Jho Low, appears in court.

    The former prime minister also said the police or Malaysian Anti-Corruption Commission should locate the businessman so that he can be produced in court.

    Shafee today urged the court not to accept evidence given by Shahrol as Jho Low had also been described as a “manipulator” by an earlier witness, Najib’s ex-aide Amhari Efendi Nazaruddin.

    He said the truth could only be revealed if Jho Low was put on the witness stand and cross-examined by the defence.

    “My client would be denied a fair trial if hearsay evidence was admitted in this case,” he said.

    He added that trial judge Collin Lawrence Sequerah could also be influenced by Shahrol’s evidence.

    Jho Low is not listed as one of the prosecution’s 60 witnesses, nor has ad hoc prosecutor Gopal Sri Ram indicated that he will testify in this trial.

    On May 31, top cop Abdul Hamid Bador said Jho Low’s location had been determined and that the businessman was expected to be detained.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bawak jho lo ke mahkamah...baru boleh cerita pasal jho lo...

      Duk cerita sorang2 mcm baca hikayat jho.lo..

      Padam