Sabtu, 24 Ogos 2013

HOT- Innanillah... Al Fatihah Kepada Nik Aziz


Tiap tiap yang bernyawa pasti mati..itu pasti, malah yang sihat pun akan sakit, yang baru akan binasa, yang muda akan tua, yang banyak masa akan sebok, masa kaya sebelum miskin, yang tak sembahyang pun akan disembahyangkan.

Jangan salah faham..terutama kepada kuda belang hamPAS..! jangan salah faham atas kenyataan ini, kita bukan mendoakan Nik Najis mati, Nik Najis terus sakit..kita pun ada agama sama macam puak PAS yang mengaku diri mereka Islam tu..shahadat kita sama. 

Malah kita takkan tergamak pun nak mendoakan keburukan orang lain macam doa pecah perut, doa KO dan yang sewaktu dengannya..apa yang kita semua perlukan disini ialah kita doakan kesejahteraan dan kesihatan Nik Najis agar cepat pulih dan cepat sembuh agar boleh mendokan kita semula macam dolu dolu tu...huhuhu

innalillahiwainnailaihirojiun, mengandung arti bahwa "sesungguhnya kita semua adalah milik Allah dan kita semua akan berpulang kepadanya".


Dalam tulisan Arabnya adalah sebagai berikut :


إنّا لله وإنّا إليه راجعون


lafadz "innalillahiwainnailaihirojiun" ada dalam Surat Al-Baqoroh ayat 156 :


الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

artinya : (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa mushibah, mereka mengucapkan:` Innaalillaahi wa innaa ilaihi raajiuun `.(QS. 2:156)


Di dalam ayat ini Allah memerintahkan kepada Nabi Muhammad saw. supaya memberi kabar gembira kepada orang-orang yang sabar. Apabila mereka ditimpa sesuatu musibah mereka mengucapkan "innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji`uun", yang artinya "sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nyalah kami kembali".

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen