Selasa, 16 September 2014

AG Bila Nak Tangkap..!

ISNIN, 15 SEPTEMBER 2014


HARI MAL:APETAKA UNTUK SABAH DAN SARAWAK







16 

SEPTEMBER


Iban, dayak, kadazan, melayu, india, cina x sedar2 mereka adalah paria bagi golongan bangsawan brahmin UMNO dan raja2. Segala undang2 dihempukkan keatas golongan paria.

 Manakala golongan brahmin bangsawan hidup senang lenang makan free berak cangkung jer. Punyer susah, golongan paria ni sayang akan agama. Lalu raja melantik diri mereka untuk menjaga agama. Kepala bana apa ini? 

Sedangkan mereka adalah pemilik segala apa yg dilarang agama. Kilang arak, pusat judi dan lendir.. masih tak sedar2 lagi melayu paria ni.
Sumber ~ tukartiub.
Sampai bila AG nak mendiamkan diri keatas mangkuk hayun komunis ni..! Bila AG nak ambil tindakan? Bangsat  ni memulakan dan yang lain mengikutinya...

Pulak tu si babiga terus menerus meyalak...
Penaung Negaraku, S. Ambiga marah dengan tindakan kerajaan yang mendakwa ramai pemimpin pembangkang ditangkap termasuk ahli Majlis Peguam dan didakwa di bawah Akta Hasutan.

Disebabkan itu, S. Ambiga mempersoalkan kedudukan Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi jika peguam juga tidak dibenarkan menyatakan pendapat mereka dengan bebas.

Ini merujuk kepada tindakan kerajaan yang mendakwa peguam Edmund Bon dengan menggunakan Akta Hasutan.

S.Ambiga mendakwa demokrasi apakah yang Putrajaya laung dan katakan jika peguam tidak boleh memberi pendapat mereka?

Kemarahan S. Ambiga memuncak apabila secara lantang terus menuduh kerajaan mengenakan seseorang pemimpin dengan Akta Hasutan.

"Putrajaya melayan rakyat biasa dengan teruk, dan orang-orang ini bukanlah penjenayah. Pada pandangan saya, tiada satu pun tuduhan hasutan perlu dibangkitkan."

Macam macam asakan datang dari kiri dan kanan, atas dan bawah..! 





AG stim ke tengok gambar kat atas ni???
Atau AG yang dulu patut ditangkap?

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Admin silap. TANGKAP orang bukan bidang kuasa AG, tapi pihak PDRM. Manakala tugas AG adalah LEPAS. So kebiasaanya bila ditangkap oleh polis, AG akan lepas. Di situ lah lahirnya perkataan "tangkap-lepas".

    BalasPadam
  2. Sekarang ni AG kita kerja dia tidur aje. jadi tak payahlah tanya mana AG.

    BalasPadam