Sabtu, 13 September 2014

Malaysia Tawar U.S. Navy Base? Gila Apa Ni..!!!


Pihak Kementerian kena nafikan kenyataan tak berasas ini..! semalam pihak kementerian sudah memberitahu bahawa...

Kehadiran sekumpulan anggota tentera Amerika Syarikat (AS) di Terengganu dan Kelantan adalah untuk menjalani latihan Eksesais Keris Strike Siri 18/2014 bersama dengan Tentera Darat Malaysia.

Kementerian Pertahanan dalam satu kenyataan hari ini berkata anggota tentera AS itu adalah dari pasukan United States Army Pacific Command (USARPAC) yang berpangkalan di Hawaii.

"Tujuan utama eksesais bilateral ini dijalankan adalah untuk meningkatkan tahap pengetahuan dan pengalaman kepada peserta khususnya dalam pengurusan bencana alam dan pelaksanaan Operasi Pengaman Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB)," kata kenyataan itu.

Seramai 540 anggota USARPAC dan 638 anggota Tentera Darat akan menyertai Eksesais Keris Strike kali ini yang bermula esok hingga 26 Sept.

Namun kerisauan tetap berlaku kerana kenyataan dari The Wall Street Journal dibawah ni...


Kementah ada apa apa pencerahan???

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Cuba tanya askar yang dah pencen...tentera US ni..siang ikut latihan keris strike...malam ada yang jogging dalam kem sampai 3 pagi...bawa kamera pulak tu....penat abang MP perhatikan mereka...yg di tangkap oleh MP pun ada...niat mereka nak tau kekuatan dan kelemahan kita...
    Perang dalam hutan bukan terrer sangat...askar melayu duduk dalam kubu bawah daun depan mata pun mereka tak bole cari....alat semua canggih...kodinit semua dah bagi tau...Tang aku heran mereka ni akan guna streamyx Telekom masa latihan dalam kem...Bila mereka balik semua modem di buka dan configure sampai rosak...takut rahsia mereka kita tau....

    BalasPadam
  2. Hishamuddin mulut berbuih tolong bagi pencerahan sikit

    BalasPadam
  3. Hishamudin...
    Pencerahan di dlm kegelapan...
    Yg penting pujian kena ada

    BalasPadam
  4. Itulah akibatnya lantik Anwar Ibrahim Agent US jadi Pemimpin

    BalasPadam
  5. Singapork dah lama hantar dron round langit kita. tak perlu askar US. Tak caye tanya kadir jasin... dia pernah ngomong dulu2.

    Benda nk buat isu, lebih2 lagi kalau nk tutup isu selangor..

    BalasPadam
  6. US xpayah susah2 hantar askar utk mengintip...aljubs ada...gamvar askar mcm mana pon dia boleh ambil...askar tgh mencangkung buang air besar ke...askar tido monenggeng ke (opss yg ni bahaya sikit hihi)...pendek kata apa2 info nk semua aljubs boleh bagi...janji duit masuk buat modal huru harakan malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg us army tak dpt tengok aljub tengah berjub sbb kemera depan aljub buat belakang

      Padam
  7. PAS menyertai BN boleh selesai masalah kerana PAS dalam BN boleh dikawal tindak tanduk mereka dengan lebih mudah. Sekiranya US sudah hilang kebimbangan mereka, latihan tentera tidak diperlukan lagi.

    BalasPadam