Isnin, 4 Jun 2012

Gempar..Ahli Politik Bunuh Diri!

Memang kalau melihat kepada sikap dan budaya berpolitik yang wujud setelah disemai benih persundalan oleh Anwar, Nik Aziz dan pemimpin pembangkang di negara ini jelas ramai pengikut@kuda belang yang mengamalkan budaya politik bunuh diri!

Dibarisan kepimpinan pembangkang yang diketuai oleh Anwar, Hadi, Nik Aziz, Karpal dan Lim Kit Siang kalau pun mereka tak bersikap membunuh diri dalam politik tapi politik mereka juga sudah semakin hampir mati!

Oleh kerananya mereka akan menarik seberapa ramai kuda belang untuk sama sama mati dalam perjuangan politik sempit dan sonsang mereka!

Maka tak heran la hari ini budaya politik kamekazi, budaya politik jumud, beku dan tertutup lagi taksub sahajalah merupakan modal ampuh pemimpin pembangkang dalan mengawal kuda belang mereka!

Kesannya halal haram sudah tidak bersempadan, sifat ketimuran yang penuh adab budaya tidak lagi diamalkan, malah politik rimba yang semakin menggila ini akan terus dipupuk hinggalah nanti apabila mereka tewas didalam PRU akan datang yang sewajarnya berlaku bagi puak pembangkang ialah rusuhan dan kekacauan.

Rakyat dan negara sebenarnya sedang berdepan dengan budaya politik paling kotor pernah wujud sejak negara mencapai kemerdekaan.

Satu sahaja cara bagi kita semua rakyat Malaysia yang masih sayang dan cinta kepada negara serta bertanggungjawab kepada generasi akan datang ialah hapuskan apa sahaja benih dan bibit politik membabi buta yang kuat dipegang, diimani dan diamalkan oleh puak pembangkang! Dek kerananya kita semua tak sabar nak mengadap pilihanraya!!!


PUTRAJAYA: Kadar bunuh diri semakin meningkat di Malaysia apabila mencatatkan lebih 1,000 orang membunuh diri dalam tempoh tiga tahun.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, nisbah semasa bagi bunuh diri dari tahun 2007 sehingga 2010 adalah 1.3 bagi setiap 100,000 orang, tetapi dipercayai kadar itu boleh menjadi lebih tinggi.

“Ia hanya perangkaan yang dikumpulkan kami daripada bedah siasat. Kami fikir kadar bunuh diri tidak banyak yang dilaporkan,” katanya pada sidang media di sini, Isnin.

Lu Fikir La Sendiri!!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 ulasan:

  1. "Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)

    BalasPadam
  2. KEHKEHKEH LOBAI2 PASRAEL YANG BERZINA TU HARAP2 JGN PLAK NAK BUNUH DIRI KLU KALAH PRU NANTI..ITU PUN KLU NAMA DIORANG TERCALON LERR HUHUHU

    BalasPadam