Khamis, 14 Jun 2012

Nizar Perlu Minta Maaf Seluruh Rakyat Johor - Sultan Johor


'Dia Kena Minta Maaf Dengan Seluruh Rakyat Johor' - Titah Sultan Johor. Sultan Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Sultan Iskandar semasa merasmikan pembukaan Dewan Undangan Negeri Johor pagi ini.

Sultan Johor berkata adalah tidak perlu untuk memberi publisiti kepada semua apa yang baginda telah lakukan untuk kebajikan. Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkata baginda sentiasa menggunakan saluran yang betul untuk melakukan sesuatu.

Oleh itu, baginda berkata, orang-orang seperti bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin tidak perlu mengulas mengenai tentang perkara yang beliau tidak tahu.
 .
Sambil menyatakan kemarahan terhadap komen Nizar, Sultan berkata adalah lebih baik Nizar berdiam diri daripada membuat kenyataan.
"Adakah dia lupa adat istiadat Melayu kita atau dia memang jahil dan berfikiran cetek?

"Beliau tidak harus bertindak seperti bijak jika dia tidak mempunyai pengetahuan tentang apa yang berlaku dan membuat kenyataan apabila tidak tahu perkara sebenar," titah Sultan.

Nizar bercakap bagi pihak DAPig komunis yang gagal membida no WWW1 ke? mungkin jugak Nizar bercakap begitu kerana membela taukey cina komunis DAPig yang mahukan nombor tersebut! Bagi cina komunis DAPig, nombor tersebut sebagai tuah dalam berniaga dan mahu membuktikan bahawa tiada Melayu yang mampu mendapatkannya!

Tapi apabuila Sultan Johor pulak yang dapat dengan bidaan yang tinggi..pasti kawan cina komunis DAPig nizar tu marah dan kecewa, lebih kecewa lagi apabila Sultan Johor meletakkan nombor tersebut di kereta buatan negara kita sendiri! Ini semua kerana apa? kerana Sultan Johor ialah Melayu malah berstatus seorang Raja...maknanya cina komunis DAPig melepas..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Berbangga jadi Rakyat Johor punya seorang Sultan yang tegas dan berjiwa rakyat. Daulat Tuanku

    BalasPadam
  2. Disyorkan Tuanku Sultan Johor haramkan Nizar tu daripada memijak kaki ditanah negeri Johor walaupun seinci..Mohon juga kepada Sultan yang menganugerahkan gelaran darjah kebesaran yang disandang Nizar ditarik balik atau dikembalikan. Seseorang rakyat yang di anugerahkan darjah kebesaran oleh Sultan atau ketua Negara / negeri haruslah menyokong kepimpinan pemberi anugerah bukan mempertikaikan atau dianggap DERHAKA..Saya bukan rakyat Johor tetapi saya amat menghormati kesultanan Johor. oleh Mat Bond.

    BalasPadam
  3. Saya amat berbangga menjadi anak Johor walau pun saya duduk merantau. Saya juga bangga dengan NGO-NGO pada tempoh hari yang taat sedia kepada rajanya sehingga beliau sebak dengan sokongan rakyat jelata terhadap baginda. Saya yakin Negeri Johor akan bertambah maju di bawah pemerintahan baginda. MAJU JOHOR DAULAT TUANKU

    BalasPadam
  4. DAULAT TUANKU! WE ARE PROUD TO BE JOHOREANS.

    NIZAR FAHAMKE APA TITAH SULTAN ....NIZAR TU SIAPA DIA? KALAU TAK FAHAM JUGA NI RAKYAT JOHOR BAGI TAU LU SIAPA EK?

    MOGA SULTAN DAN KERABAT2 BAGINDA DIBERKATI ALLAH AMIN!.MAJU JOHOR MENYUJUNG KASIH TUANKU.

    BalasPadam