Isnin, 1 Jun 2015

Nazri Kata Tak..!


Pulak..!

Tiada kata dua diberikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada anggota Kabinet Jumaat lepas supaya meletak jawatan sekiranya tidak bersetuju dengan usahanya memulihkan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.
Menteri Kebudayaan dan Pelancongan itu memberitahu The Malaysian Insider, Najib mengamalkan keterangkuman dan mahukan konsensus daripada rakan Kabinetnya.
"Dalam mesyuarat itu, perdana menteri kata: 'Jika sekiranya, ada antara anda yang tidak selesa dengan perkara ini, sila serahkan atau tulis (surat peletakan jawatan), dan saya akan faham.'
"Jika kamu berada di sana, tidak akan terasa seperti beliau memberi kata dua," kata Nazri.
Utusan Malaysia hari ini memetik sumber, mengatakan Najib membuat kenyataan itu sejurus selepas Menteri Kewangan II Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah selesai membentangkan pelan hala tuju 1MDB kepada anggota Kabinet pada mesyuarat Kabinet itu.
Akhbar berkenaan turut melaporkan tiada seorang pun anggota Kabinet berani tampil menyatakan pendirian mereka untuk tidak bersama Najib walaupun diberi peluang berbuat demikian.
Nazri berkata, Kabinet turut memutuskan Husni sebagai jurucakap rasmi dalam mana-mana isu yang berkaitan syarikat itu untuk menyelaraskan sebarang kenyataan yang dikeluarkan dan memastikan ia tepat.
Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Lu asyik2 Bodohkan diri sendiri..

    Luu pie sokong mamak tokang pecah mahathir al kutty haramjaddah babi tuu apsal?

    luu pie ikut dinharamjaddah turtle, outsyedthebox blogger mamak haramjaddah apa hal..

    luu pon macam babi laa wei

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu lagi tak ada otak lah. Berlagak macam pandai. Najib kaki rembat pun lu masih mau ikut kah? Bodoh tapi mau tunjuk pandai.

      Padam
  2. Pehh najib hebat wei...dia tak tau jawatan dia spt telur di hujung tanduk...rompin pun boleh kurang majoriti....pekan rasanya sama juga senarionya...tungguajelah..jatuh bedebuk baru tau langit tinggi ke rendah...

    BalasPadam
  3. Lepas dia rembat duit rakyat kaw2, dia suruh sapa yang setuju boleh letak jawatan.Ni memang sah itak lembu tahap gila. Lepas tu tak de sapa pulak yang nak letak jawatan. Maka habislah duit kita lagi akan dirembat sampai licin.

    BalasPadam