Sabtu, 7 September 2019

1MDB ~ Siapa Sebenarnya Boneka Jolok..?


Tuan Boneka???


Jho Low macam tuan boneka - Amhari

KUALA LUMPUR: Ahli perniagaan yang dikehendaki pihak berkuasa, Low Taek Jho atau Jho Low, disifatkan sebagai seorang ‘tuan boneka’ yang boleh menggunakan khidmat sesiapa saja yang dikehendakinya untuk mendapatkan apa yang diinginkan.
Jho Low juga digambarkan sebagai ‘tuan manipulasi’, mempunyai kebolehan untuk mencari orang berbeza di lokasi berlainan untuk ‘merayu’ bagi memenuhi hajatnya.
Gambaran itu diberikan bekas Pegawai Khas Datuk Seri Najib Razak, Datuk Amhari Efendi Nazaruddin, ketika menjawab soalan peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pada sesi pemeriksaan balas.
Muhammad Shafee kemudian bertanyakan saksi apa dimaksudkannya dengan tuan manipulasi, Amhari Efendi berkata;
“Dengan kemahiran yang tinggi, beliau berupaya meletakkan ‘orang’, bertemu dengan mereka dan memujuk pelbagai pihak yang berbeza kedudukan sama ada dalam negeri atau luar negara, supaya beliau boleh mendapat apa yang dimahukan.”
Muhammad Shafee: Kenapa kamu membuat kesimpulan begitu? Adakah beliau pada banyak masa menipu?
Amhari: Ya. Contohnya ketika mengadakan rundingan dengan The International Petroleum Investment Company (IPIC) berpangkalan di Abu Dhabi. Sebelum itu kami tidak tahu hujung pangkal (apakah rundingannya), begitu juga dengan apa yang berlaku di negara China. Bila sampai sana, semua agenda sudah tersusun.
Dia ada orang di pelbagai tempat dan ada banyak pasukan. Kalau ini permainan bola sepak, saya ditugaskan untuk berjumpa pengadil, dia pula kenal pengurus pasukan A dan pasukan B.
Muhammad Shafee: Jadi beliau adalah tuan boneka dan kamu dan yang lain-lain adalah bonekanya?
Amhari: Saya bersetuju dengan itu.
Muhammad Shafee: Beliau sentiasa lakukan ini tanpa etika?
Amhari: Beliau dapat apa yang dimahukan, bukan kali pertama tetapi dia akan dapat. Beretika atau tidak, saya tidak boleh jawab.
Betul punya harami lembu boneka ni..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. ROBERT MUGABE MATI SEMALAM UMOR DIA 95 TAHUN DI HOSPITAL SINGAPORE YANG BERSEBELAHAN MALAYSIA SALAM MALAIKAT MAUT KIRA DAH DEKAT SANGAT DAH TU...

    JANGAN JADI LIDAH BERCABANG TAUBAT LA....


    KIKIKIKI..


    Dulu Si-Lidah Bercabang Melayu Mudah Lupa hari ini mengatakan 'Melayu Tak Pernah Berubah' Pulak Dahh..!! - Sabotaj dan Spinn #HPU914 sedang dimainkan.

    Tun Melayu Mudah Lupa, apabila Tun dan Anwar melaksanakan Dasar Penswastaan, ada ramai Melayu mendapat keistimewaan dari dasar ini, mereka terus menjadi kaya raya dengan gaji yang besar, tidak perlu berusaha...kaya raya kroni anakcucu ratus berbillion. Bila rugi duit rakyat diguna KWSP, Amanah Pencen. TH, LTAT dll untuk Bailout syarikat anak cucu oleh Mudah Melayu Lupa .. oohh mungkin dah renta nyanyuk sebab itu cepat lupa.

    Serupa juga mereka diletakkan di zon selesa apabila Tun dan Anwar memberi Bumiputera Pink Form, satu polisi yang memberikan kekayaan “overnight“, adakah polisi-polisi ini mewujudkan bangsa yang berusaha?

    LAGI PENGHINAAN 'MELAYU TAK PERNAH BERUBAH'
    TUDUHAN DARI MULUT RENTA BAU LONGKANG USANG
    DULU 'MELAYU MUDAH LUPA' DIJAJA RENTA HARAMJADAH
    NAK SABOTAJ #HPU914 MINGGU DEPAN MULA DI DENDANG

    Sebelum Tun menjadi Perdana Menteri pada tahun 1981, polisi kerajaan membolehkan orang Melayu membuka ladang, bercucuk tanam dan nelayan, orang Melayu berusaha untuk meningkatkan diri bukan dengan cara senang, mereka terus membanting tulang empat kerat untuk hidup dan membesarkan anak-anak.

    Tun, semasa zaman itu, Tun telah gagal mewujudkan polisi agar orang Melayu menjadi peniaga, gagal mengekang bangsa Cina dari menipu kerajaan dalam tender-tender dan pelbagai dasar yang telah memberikan keuntungan kepada kaum Cina.

    ROBET MEGABE KAWAN BAIK SI LIDAH BERCABANG
    UMO 95 TAHUN MENINGGAL DOONIA PADA HARI INI
    ADE SEKO LAGI 94 TAHUN #HPU914 DIA NAK SAILANG
    INGAT LAH KAT KAWAN 95 YG MATI TUHH.. ESOK DIA DI KEBOMI.!

    KIKIKIKIKI...!!

    Sehingga hari ini Tun gagal dalam membuat polisi membina untuk mewujudkan perniagaan yang boleh di rebut oleh orang Melayu!!

    MACAI TERKESIMA MELAYU TAK PERNAH BERUBAH DIDENDANG
    KALIMAT KUNO DAN USANG DI RECYCLE NYA SEMULA
    #HPU914 SI RENTA MULA SABOTAJ CUBA DI SAILANG
    PEDULIKAN SAJA HINAAN & CERCAAN MELAYU MUDAH LUPA

    Tun, apabila Tun melancarkan Satelit Razaksat, siapa yang mendapat nikmat?

    Ananda Krisnan mendapat Maxis, mana ada orang Melayu mendapat keistimewaan begitu baik, mereka dimomokkan dengan Celcom yang mana ia adalah GLC.


    #BUYMUSLIMFIRST
    #HPU914ISLAMBERSATU

    BalasPadam
    Balasan
    1. FUUUUUcccccccKKKKkkkk....kikikiki

      Padam
  2. Mugabe mati umur 95.
    Atok skrg umur 94.
    Harap kita semua sempat bertaubat.

    BalasPadam
  3. Harap najib dok sg buloh cepat2. Kikiki..

    BalasPadam
  4. SRC dan 1MDB.satu kes kena 10 thn. Klu 20 kes jadi 200 thn. Keluar nnt blh taubat. Xpa.mesti sempat. Kura2 Galapagos pun umur 200 thn. Kikiki

    BalasPadam
  5. kes SRC & 1MDB tunggang langgang ada hati nk penjarakan najib. xpa. cari BUKTI KUKUH dahulu baru boleh SEMBANG KENCANG.. Cukur lah.. asal bodo je mesti MAHACAI PH.. pemimpin PH jgn kira lh.. pakej lg tu.. bodo, semburit, rogol, perampok, pencuri.. semua ada..

    BalasPadam
  6. Duit masuk akaun 2.6b. Sedih n terkejut tp x report polis. Hahaha. Tunggu lagi. Belanja sakan la. Dh kena pi court lg nk suruh cari bukti lg ka. Unta pdg pasir pn x la bodoh mcm hang. Hahaha

    BalasPadam