Rabu, 14 Jun 2023

Aljub ~ Itu Ini, Begitu Begini..!

 

Masa...! semua perlukan masa..! masa sebelum cakap itu, masa selepas cakap ini..! Sebelum 24 jam harga minyak begitu, selepas 24 jam harga minyak begini..! Pokoknya, jika kami gagal menunaikan janji maka kami akan cuba untuk berjanji lagi..!


Kalau kerajaan dulu flip flop, takde pendirian, lemah, gagal. Kalau Aljub demi rakyat..!?. Itu sebab lembu abang Mad pun boleh terbang.

Kalau dahulu, kerajaan kluster kayangan, kleptokrasi, penyamun..! Kini anak murid ziarah Najib dengan layanan istimewa di penjara sudah halal. Menteri sudah di maklumkan. Menteri dan Jabatan Penjara beri keizinan. Rakyat biasa pergi jahanam. Rakyat biasa takde status penyamun, tiada status perompak dan tidak di dakwa dengan wang bilion bilion atau pun berpuluh puluh pertuduhan so rakyat biasa kena beratur dan sekadar menjadi penonton. 

Rafizi bangkai dah muflis idea, tengah pegang punai kalau kalau pancutan berikutnya bakal memberikan idea untuk terus membohongi rakyat.

Apa yang penting, tuhan politik DApig terus mendapat laba. Kalau semalam bakuti dah jadi makanan warisan, hari ini MP DApig desak pulak pencerobohan haram ke atas tanah kerajaan di berikan hak kepada kaum mereka.


Bukan main gawat, satu ketika apabila pihak berkuasa negeri menebang dan merampas kembali sebahagian tanah yang puak mereka cerobohi, tapi hari ni cadangan bagi menjamin kepentingan dan keuntungan puak mereka telah mula bergema di Parlimen.

UMNO/BN buat apa?

Buat bodoh atau memang dah sedia jadi bodoh..!


Nampak? PRN ni rakyat perlu hukum pemimpin yang hanya tahu menipu dan menipu..! Pemimpin yang hanya tahu menjaga kepentingan puak tertentu..! Rakyat kena ajar puak jahanam ni..! 

Siapa? Lu Fikir La Sendiri..!


2 ulasan:

  1. Radio Klasik Mengamit Kenangan :

    Alangkah Indah Hidup ini kalau aku jadi Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya...

    Harap harap boleh ke udara dalam rancangan Radio klasik FM 83.1 rancangan Mengamit Kenangan.. kikikiki..!!

    Dari dolu lagi masa kecik aku impikan hidup senang dan morden di Kuala Lumpur. Kota metro yg impian menjanjikan kekayaan dan kemewahan penuh dengan gemerlapan.

    Teringat lagi hakak dan abang aku mentelaah buku sekolah dan home work ditemani satu pelita minyak tanah kongsi ramai ramai buat homework, masa tu api letrik pun tak ada lagi di kampung haku..!!

    Cuma berkongsi dan bertemankan radio transistor milik ayah dengar rancangan Mengamit Kenangan Radio RTM dengan lagu lagu yang sesuai dengan topik rancangan itu.

    Teringat lagi haku kongsi satu pelita tanah bersama abang dan hakak sambil buat kerja sekolah.Masa kecik haku nak ke KL pun 3 tahun baru sekali jejak kaki ke Kuala Lumpur itu pun nak ke Subang Airport hantar atok aku Tanah Suci Mekah.

    Sekarang dah beso.. ada rumah kereta keluarga dan bolelah dikira berjaya. Begitu jugak dng kakak dan abang saya suma berjaya mak dan ayah tumpang gembira hasil usaha nya berjaya melihat anakcucu berjaya ke menara gading..

    Dolu kampung aku cuma ada tiga saja parti di kampung haku iaitu Parti UMNO, United Malay National Organisation Party dan UMNo. Dah tentu sekali semestinya Perdana Mintri jugak dari UMNo juga..

    Dolu dolu kalau PRU bertanding UMNo letak lah tunggul kayu lawan calon PAS, Bebas seperti Boboi dan DAP percaya lah tunggul kayu itu yang menang..!! Kikikiki ..!!

    ... Sambung bawah ni hah..

    BalasPadam
  2. Sambung bawah ni hah..

    Proklaimanasi Pantek pulak dahh...Sejak akhir ini UMNo dah lingkup dan melingkup. Rasa nya lebih helok kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya..!!

    Deme suma lepas bebas kaya raya dengan wang curi masing masing.. Suma penguasa negara tak berani nak kacau deme. Suma goyang telo nak tangkap deme suma..!!

    Jho Low lepas bebas kaya raya berbillion duit 1MDB di sakau sambil bersorak tepuk tangan bersama kaum mata sepet nya tengok barua pemimpin Melayu' mereka berantakan berbunuhan angkara sekor babi bernama Jho Low.. Jho Low ada super yaht, pesta dng superstar Hollywood Paris Hilton manakala orang Melayu berbunuhan sesama sndri...!!

    Begitu juga dengan keluarga penyamun Zety Taufik Ayman dan anak anak penyamun mereka. Curi duit AMLA Kes 1MDB sebanyak RM700 juta sampai sekarang lepas bebas boleh ambil cuti sakit beratus hari tapi tidak pada ' Bossku' satu hari cuti sakit pasti kena kecam berjemaah 44 hari..!!

    Mana ada PDRM, SPRM AG berani heret Zety Taufik ke mahkamah walaun semua ada depan lobang hidung penguasa. Lain lah Jho Low lesap dengan alasan Cina Merah lah, Cina Biru lah Cina tongsan lah dan memacam lagi..!!

    Yang paling kelakar lagi bekas IGP lantikan Tun Mahathir kata Jho Low dah jadi beruang.. itu pun orang Melayu' UMNo terkinja kinja percaya..!!

    Babi mustahil boleh bertukar wajah jadi beruang.. ohh .. sungguh mustahil tapi itu lah reality nya suma penguasa jadi setan bisu..!! Yer betul suma penguasa jadi buta pekak badak dan jadi setan bisu..!!

    Aku tersentak dari lamunan yang aku sekarang sudah ada anak bini dan keluarga tak kan aku nak timpakan nasib anak cucu dan bangsaku seperti apa yang aku rasa masa aku di kampung dolu dolu..!!

    Aarghh..!! PRN Kali ini pasti aku kempen pada anak anak aku yang balik dari menara gading supaya berubah jangan jadi seperti diri aku yang puluhan tahun mampos kering ditipu hidup hidup oleh pemimpin acah acah power Melayu' islamik, dalam diam pejuang G25, LGBT, Plurlaisma Agama, Gay, COMANGO, lidah bercabang, Mesra gereja, dosa peribadi Syiah dan memacam lagi lah sambil dng selamber gentel gentel telo labuh nya bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew lagi ...

    Sekarang nak buat Proklaimasi Melayu pulakkk... Hurmmm... Pantek la kau...Puiii...!!

    Bagi aku cukup lah kali ini aku ditipu dan mungkin orang Melayu' merasai ditipu hidup hidup oleh pemimpin seperti ini sanggup jadi barua DAP@ LeeKwanYew asalkan dapat dana wang ringgit dari Kartel Judi, Kartel bapak ayam jackpot.

    Kita Melayu harus bangkit dari sekarang ujudkan kapitalis kapitalis Melayu, billionaire Melayu', Kartel Kartel Melayu' Dan rangkaian Kartel mafia mafia Melayu' bagi menyaingi Kartel mata sepet yang menguasai nagara ini lebih 60 tahun lama nya. Lupakan UMNo yang layu dah expired date..!!

    Enough is enough Melayu' dibodoh bangang kan oleh Jho Low dan kaumnya sedang bertepok tangan lihat barua barua Melayu' mereka sedang berbunuhan dan bercakaran sekarang ini.

    Sambil itu terdetik dalam hati aku "Seronok juga kalau aku jadi Jho Low dan keluarga penyamun Zety Dan Taufik Ayman walau pun tak ada jasa pada negara.. penguasa negara tak berani tangkap mereka semua, penguasa dah jadi setan bisu ...jerit dlm hati aku lagi "yer semua penguasa jadi setan bisu..!!

    "Alangkah helok juga rasanya aku jadi seperti Jho Low Dan Zety bersama keluarga pemyamun suma", kata hati ku lagi..Kikiki..!!

    Ini lah yang aku akan kempen pada anak anak aku menjelang PRN June 2023 ini dan aku pasti orang Melayu' yang lain akan turut berkempen pada anak cucu mereka jangan kena tipu lagi oleh pemimpin barua bertuankan DAP@ LeeKwanYew ini.

    Aku berjanji kali ini lingkupkan semua saki Baki barua DAP@@LeeKwanYew dari persada kuasa negara, sambil diputarkan lagu lagu yang mengamit nostalgia kenangan lalu di saluran Radio Klasik 87.9 Mengamit Kenangan lagu dari Flybaits berjudul "Kenangan Lalu".

    https://youtu.be/W5oXqTxvGQc

    #alangkahindahjadiJhoLowZetyTaufikPencuri

    BalasPadam