Khamis, 8 Jun 2023

Masturbate Berganti Ganti..!

 


Masa dia buat kenyataan ni agak agak tengah mabuk minyak tanah ke atau sedang khayal mimpi kan aso dan nyonya DApig..?

Tetiba hari ni dalam pau, demi nak menunjuk taring, nak menunjuk yang pemuda pemudi ameno ni bertelur maka tercetus la...

Lebih menggairahkan puak puak ni dalam pau tadi apabila cuba meraih sokongan dengan publisiti murahan ke atas Dato Najib. Kenapa tak buat bantahan dan demo satu negara mendesak pembebasan Najib? Kenapa tak desak Aljub campur tangan kerana di katakan Mahkamah tidak berlaku adil dalam kes Najib?

Tup tup..Anak burit cikgu terus sound..


Ini lah yang selalunya berlaku dalam ameno, apabila menghadapi pau maka si pemimpin cuba la nak menunjukkan bahawa mereka la hero dan panglima kepada isu yang membelit rakyat. Hakikat retorik sebegini la yang menyebabkan ameno terus di tolak bukan sahaja rakyat malah di kalangan ahli mereka sendiri.

Usaha lancapan murahan sebegini untuk memberahikan perwakilan sebenarnya sudah lama di lihat dan boleh di agak oleh ahli dan orang melayu di luar sana. Lancapan demi lancapan akan terus di buat oleh para pemimpin mereka hanya mahukan tepokkan di kalangan para perwakilan. Usai pau, maka selesai la urusan mereka.

Hakikatnya, baca dan fahamkan apa yang Redhuan Tee ni nukilkan.

Isu UMNO-DAP bukan soal minta maaf tapi perjuangan

Kenyataan ultra kiasu mengenai Melayu, Islam amat melukakan hati

Ketua Pemuda UMNO, Dr Muhamad Akmal Saleh dilihat masih mentah mengenai sejarah dan perjuangan parti itu, apabila hanya mendesak DAP memohon maaf terhadap segala tohmahan yang dilemparkan kepada UMNO selama ini.

Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata, isu utama UMNO dan DAP bukan mengenai minta maaf sebaliknya perjuangan mereka.

“Apabila pimpinan Ketua Pemuda UMNO mahu DAP membuat permohonan maaf secara terbuka atas ‘dosa-dosa’ yang dilakukan terhadap orang Melayu dan Islam, saya hanya menggelengkan kepala.

“Isu UMNO-DAP bukan soal minta DAP minta maaf, lebih besar daripadanya adalah soal perjuangan.

“Perjuangan UMNO dan DAP ternyata jauh bertentangan. UMNO mahukan hak Melayu Islam dipelihara atau diberikan keistimewaan, sedangkan ultra kiasu DAP memperjuangkan Malaysian Malaysia, sama rata sama rasa,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Rentetan itu, Prof Ridhuan Tee menasihatkan Pemuda UMNO ‘membaca’ sejarah dan perlembagaan serta perjuangan nenek moyang mereka ketika bersama UMNO.

“Ini soal perjuangan. Bukan soal minta maaf. Minta maaf, boleh dibuat bila-bila masa, kemudian minta maaf lagi. Inilah budaya politik hari ini.

“Masalah Melayu atau ahli UMNO dengan DAP adalah isu perjuangan. Sama juga ketika PAS bersama DAP dalam Pakatan Rakyat, isunya soal perjuangan. Sebab itu, PAS terpaksa membuat keputusan, meninggalkan parti ultra kiasu ini.

“Kenyataan ultra kiasu, mengenai Melayu dan Islam amat melukakan hati, terutama Melayu UMNO. Luka ini masih berdarah dan bernanah, sukar untuk disembuhkan dalam sekelip mata, meskipun pimpinan UMNO boleh memadamkan begitu sahaja,” katanya.

Beliau turut menyarankan sekiranya perjuangan UMNO yang mahu memartabatkan Islam dan Melayu, parti-parti yang mirip untuk didekati ialah PAS mahupun Bersatu.

“Kenapa PAS boleh bersama Bersatu sehingga ke hari ini? Begitu juga Proklamasi Melayu pimpinan Tun Dr Mahathir?

“Jawapan mudah, perjuangan yang mirip sama, saling tidak bertentangan, mahu memartabatkan Melayu dan Islam. Tetapi bukan bersama DAP dan PKR, kerana satu perjuangkan Malaysian Malaysia, satu lagi parti memperjuangkan liberalisme.

“Jika UMNO mahu lama bersama DAP dan PKR, minta mereka pinda buang jauh-jauh perjuangan Malaysian Malaysia dan perjuangan liberalnya. Itu sahaja resepi untuk UMNO berkahwin lama dengan DAP dan PKR. Jika tidak, kita tunggu dan lihat,” katanya sumber

Apabila dah hilang maruah dan harga diri, hilang jati diri, hilang roh dan arah perjuangan...begini lah hinanya bila merelakan diri menjadi macai barua@boneka kepada musuh dato nenek ibu bapa pejuang bangsa yang memerdekan negara serta mengisinya dengan nikmat kehidupan bernegara yang mereka lahap sehingga mereka lupa..!

Siapa? Lu Fikir La Sendiri..!

p.s jangan lupa undi DApig.


6 ulasan:

  1. Sindiran bawa rebah melingkup...!! Kah kah kah..

    Bila parti perasan dah hebat, bila Presiden perasan UMNo dah kuat... Mentaliti perasan bagus ini yang akan menyebabkan UMNo bungkus PRN June 2023 ini..

    Bekas ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata parti itu akan “bungkus” pada PRN di enam negeri.

    Tidak perlu pelawa ahli yang dibuang ke PAU secara menyindir dan sengaja berseloroh. Ini hanya menggambarkan mentaliti dan pemikiran semasa kepimpinan Umno, tidak membantu langsung usaha memulihkan kedudukan parti dalam memenangi hati ahli-ahli di akar umbi.

    “Yang dibuang tidak rugi kerana parti telah pun menetapkan hukuman, tidak memerlukan khidmat kami lagi. Yang rugi ialah Umno yang terkesan daripada pelawaan sinikal sedemikian.

    Ini mentaliti Presiden UMNo yang perasan UMNo dah cukup gah dan kuat. Sedangkan Timbalan Presiden UMNo Mat Asan pernah berkata UMNo bukan tuan rumah, UMNo sekarang sekadar menumpang kasih sayang DAP@ LeeKwanYew dalam Pakatan Harapan..

    Bahana perasan kuat ini yang akan melingkupkan UMNo lebih cepat lagi...!!

    Kah kah kah

    BalasPadam
  2. .Kalau diri rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik.

    Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang UMNo yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

    Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

    Wak Jahit nafikan ada barua barua suruan AlJubori pujuk Hadi sertai kerajaan campuran. Fitnah Wak Jahit Hadi beebohong ada walaun nya pujuk PAS sertai Kerajaan Campuran.

    Tapi Hari ini jengg jengg... Timbalan PAS pulak yang mengesahkan ada walaun barua PH pujuk PAS sertai Kerajaan Campuran DAP@ LeeKwanYew. Skg apa pulak Wak Jahit cakap pulak nnti..!!

    Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan ada beberapa pihak menghubungi dan menemuinya bagi membuat tawaran sama seperti yang didedahkan Presidennya, Tan Sri Abdul Hadi Awang sebelum ini.

    Dakwa Tuan Ibrahim, tawaran menyertai kerajaan perpaduan itu disampaikan wakil kerajaan yang bertemu dengannya sendiri.
    “Namun kami nyatakan pendirian kekal bersama Perikatan Nasional (PN) sebagaimana janji semasa kempen dan kami tidak akan berbohong dengan pengundi

    Kalau pemimpin UMNo utama rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik tapi bukan pada ahli marhaen UMNo hokeyyy..!!

    Saya Ulanggg..!!

    No UMno No DAP

    Kah kah kah

    BalasPadam
  3. Kah kah kah

    Padan muka pembenci DSAI dan DSZH.

    Kah kah kah

    BalasPadam
  4. Tunggu PRN Kasi ajar Zahid Dan Tok Mat..

    Kegagalan semakan kes SRC: Pertembungan kumpulan Najib dan Zahid akan beri kesan pada kerajaan

    Pertikaian dan serangan terhadap Zahid serta (Anwar) dalam forum atau kumpulan menyokong Najib. Di sinilah ia bermula. Memang ada perbincangan antara ahli Umno dan akar umbi (tidak bersetuju)

    Khairy, Shahril berkata, ada implikasi politik pada Zahid dan kerajaan perpaduan diterajui Anwar susulan keputusan Mahkamah Persekutuan itu.

    Perasaan tidak puas hati dikatakan semakin meningkat dalam Umno terhadap presidennya, Ahmad Zahid Hamidi dan Perdana Menteri Anwar Ibrahim, dakwa Shahril Hamdan dan Khairy Jamaluddin.

    Dua bekas pemimpin Umno itu, berkata keadaan itu berlaku susulan keputusan Mahkamah Persekutuan menolak permohonan bekas perdana menteri, Najib Tun Razak, menyemak semula sabitan dan hukuman dalam kes rasuah SRC International.

    https://my-tv.online/2023/04/04/siapa-yang-takut-najib-bebas/

    PRN June 2023 masa terbaik untuk mengajar UMNo yang sudah hilang talian hayat Melayu' Dan Isle bila bersama barua LeeKwanYew@DAP

    BalasPadam
  5. UMNo desak DAP mohon maaf tidak ada kena mengena Dan terkesan pada pengundi atas pagar terutama pada pengundi kaum Melayu.

    Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata DAP sebagai rakan sekutu dalam Kerajaan Perpaduan tidak perlu memohon maaf kepada parti itu.

    Pengundi atas pagar kaum melayu yang tidak menyokong Umno tiada kena mengena dengan parti DAP, melainkan kerana Umno sendiri.

    Sepatutnya para pemimpin Umno serta ahlinya perlu bertanya pada diri,mengapa pengundi atas pagar kaum melayu tidak menyokong.


    Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan menyambut baik seruan sayap pemuda Umno agar DAP meminta maaf daripada parti itu.

    Katanya, sebagai sebuah parti dalam kerajaan, DAP seharusnya berbesar hati menerima saranan berkenaan.

    Melihat pada PRU14, benar, pengundi atas kaum melayu menyokong PH, akan tetapi pada PRU15 sokongan pengundi golongan ini beralih ke PN/PAS.


    Akmal dalam ucapannya menuntut DAP supaya meminta maaf secara terbuka kepada Umno sekiranya ingin melembutkan hati mereka dng alasan, jika DAP boleh membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Gabungan Parti Sarawak (GPS) sebelum ini, mengapa tidak Umno.

    Sepatutnya para pemimpin Umno serta ahlinya perlu bertanya pada diri,mengapa pengundi atas pagar kaum melayu tidak menyokong.

    Saya Ulanggg..!!

    Samada parti DAP meminta maaf atau pun tidak relevan sama sekali dan hanya signifikan pada ahli Umno. Ini bukan lah faktor penarik pengundi atas pagar kaum melayu untuk mengundi UMNo pada parti itu dalam PRN June 2023 kali ini.

    BalasPadam
  6. Kerajaan Perpaduan dan Presiden UMNo mahu tolong ‘Bossku’ atau ahli UMNo tak bantu kempen PRN June 2023 Kali ini

    Satu perkara yang buat akar umbi UMNo kurang selesa dan kurang percaya dengan kerajaan perpaduan hari ini ialah perkataan “keadilan” ini sekadar satu lagi slogan politik sahaja.

    Sebahagian daripada kes RM42 juta SRC tetapi dibuatnya kes berasingan atas kesilapan Tommy Thomas

    Kes 1. Kenapa pula Najib didakwa dua kali bagi kes yang sama? Dah dipenjarakan sebab SRC dan masih mahu dipenjarakan lagi ke? Najib telah didakwa pada tahun 2018 dan 5 tahun kemudian dia masih menghadapi kes ini. Link bawah ni haah

    https://www.malaysiakini.com/news/666768

    Update terbaru ialah minggu lepas, pihak pendakwaan minta kes ini ditangguh lagi

    Kes - 2. Kes ini memang langsung tak ada lagi kes setelah kerajaan perpaduan telah menyelesaikan kes dengan IPIC. Dulu, kerajaan dakwa Najib akan menyebabkan negara kehilangan RM6.6b tetapi akhirnya, negara tidak kehilangan RM6.6b tetapi mendapat semula RM8.08b dan juga akan mendapat komitmen pelaburan bernilai RM7.5b lagi?

    link bawah ni hah..

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/agc-needs-more-time-study-mohd-irwans-second-representation-cbt-case-421628?fbclid=IwAR0tsNvU3Lmf9mLy4vTVOK5lilS08ImTGioIxD20Z2sOMS4ILJ42Cf8qKio

    KES 3: Kes jenayah 1MDB Audit

    – pendakwaan telah kalah kes ini setelah hakim membebaskan dan melepaskan Najib setelah mendapati bahawa Najib tidak pernah minta laporan audit diubah. Namun kerajaan merayu pula keputusan ini dan menyebabkan Najib masih perlu menghadapi kes ini.. Ni apa Kes..!?

    KES 4: Kes jenayah 1MDB-Tanore

    – Kes ini masih di peringkat mahkamah tinggi sejak Najib didakwa pada tahun 2018 dan telah dilanjutkan atas permintaan pendakwaan ke bulan November 2023 – iaitu 5 tahun selepas Najib didakwa.

    – Sehingga kini, Zeti Taufik masih belum dipanggil Jho Low bebas kaya raya, saksi kasan Jho Low balik 1 Bulan ke Malaysia tetiba mampos Strok haba – iaitu hampir 7 bulan selepas dia cuti sakit.

    KES 5: Kes muflis LHDN

    – Kes ini adalah paling mengarut. Kenapa pula RM2.6 bilion yang disahkan dipulangkan kepada penghantar asal 4 bulan boleh pulak dikatakan adalah pendapatan dan dikenakan cukai dan denda ke atas denda RM1.7 bilion?

    - Sehingga kini, LHDN masih tidak mahu mendedahkan pengiraan taksiran cukai Najib dan hanya salah gunakan undang-undang untuk paksa Najib bayar sebelum merayu.

    KES 6: Saman sivil SRC

    – SRC milik 100% kerajaan telah saman Najib dan mahu Najib bayar gantirugi RM42 juta. Najib telahpun didendakan RM210 juta (iaitu RM5 bagi setiap RM1 bagi RM42 juta berkenaan). SRC masih mahu Najib bayar lagi Dan kes ditundakan pada bulan Mei lepas untuk didengar pada tahun 2025 (iaitu hampir dua tahun lagi).

    “5 Mei 2023: Perbicaraan kes saman SRC
    https://www.malaysiakini.com/news/664077

    KES 7: Saman sivil 1MDB

    1MDB milik penuh kerajaan mahu Najib bayar gantirugi US$8 bilion (RM37 bilion biarpun kerajaan sudahpun mendapat balik hampir semua wang yang didakwa hilang.

    – Macam mana Najib mahu bayar RM37 bilion? Kamu pun sudah mufliskan dia melalui kes LHDN. Masih mahu bankrapkan dia yang sudah bankrap dan sudah dalam kerajaan?

    26 Mei 2023: 1MDB dakwa Najib tak dedah kesemua aset miliknya kepada mahkamah”
    https://www.malaysiakini.com/news/666555

    Rakyat sedia maklum bahawa Mahathir telah buat segala-galanya untuk bunuh Najib dan maklum bahawa ianya kuasa Peguam Negara Tommy .

    Sebab itu, rakyat Dan pengikut Bossku Dan ahli marhaen UMNo tidak mahu lagi membantu atau pertahankan kerajaan perpaduan PRN June 2023 Kali ini.

    "Najib adalah pemimpin lebih baik.Kepimpinan sekarang lebih tertumpu kepada diri sendiri, bukannya prinsip parti tidak seperti Najib yang menjaga semua orang.”

    6 bulan kerajaan perpaduan wujud, Najib tak dapat apa-apa keadilan pun. Dia masih dalam penjara sebab kesalahan yang begitu kejam iaitu bukan hak dia untuk sedekahkan RM42 juta duit SRC dan dia masih menghadapi semua kes-kes dimulakan Mahathir

    BalasPadam