Jumaat, 23 Jun 2023

Pimpinan Celaka ~ Rakyat Merana..!

 

Pemimpin bergelut dalam aircond dan sutera lembut untuk mengekalkan kuasa sementara rakyat bergelut di jalanan untuk mencari sesuap nasi untuk meneruskan hidup. Bezanya rakyat apabila melakukan sesuatu yang penting demi menjaga kepentingan negara langsung di hukum dan di ambil tindakan. Lebih malang langsung tiada pembelaan dari pimpinan keatas pemandu grab yang hilang mata pencarian di sebabkan pihak Grab memberhentikan khidmatnya kerana mempertahankan hasil negara dari di curi dan di ceroboh oleh warga asing. 


Apa pemimpin buat? Apa Anwar Aljuburi lakukan? Apa Rafizi sotong fikirkan? masih ada ke lagi pemimpin UMNO yang ke hadapan dalam membela nasib rakyat? Rafizi hanya komen...

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dalam nada sindiran berkata, blok tersebut mungkin mahu cuba meniru gayanya ketika pernah menjadi pembangkang sebelum ini.

“Betul ketika jadi pembangkang, saya cukup rajin kritik kerajaan tetapi sekarang kenalah fokus tugas Kabinet dan mereka pula ikut stail saya, ini semua cerita wayang,” katanya sinis.

Terdahulu, beliau yang juga Menteri Ekonomi hadir menyertai sesi libat urus Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Ke-12 bagi peringkat Wilayah Persekutuan, di sini hari ini. sumber

Itu yang dia salakkan.. Mat Maslan buat apa? pegang kotey? Zahid, Mad Hasan buat apa? Langsung tiada satu pun suara pembelaan ke atas pemandu grab yang di buang itu.

Cukup la rakyat semua untuk bergantung harap kepada kerajaan PH yang jelas gagal dalam membela nasib rakyat. Setakat ini sudah 7 bulan kerajaan Aljub mentadbir negara. Apa yang boleh di banggakan? APa yang boleh rakyat rasakan dengan menarik nafas lega nikmat dari pentadbiran kerajaan? Eelleek..poccit..!

Yang dia orang kecoh kan ialah pembahagian kerusi dalam PRN yang bakal tiba. UMNO seperti biasa sekarang ini sedang bergelut meminta sedekah untuk di berikan lebih kerusi bertanding. Khabarnya di Selangor, Penang, Nismilan dan Kedah UMNO sekadar penumpang. Sekadar longgokan sampah sarap di mata Anwar dan tuhan politik mereka DAPig. Nak kerusi lebih kena kowtow lebih la, kena jilat kasi bersih..! 


Kena la bersetuju dengan cakap Jelutong tu. Sekarang kan masa jadi barua bangsat, jadi macai, mana boleh angkat dagu. Kesian la ahli UMNO di ceruk kampung yang terus menerus di tipu oleh para pengkhianat yang melelong perjuangan mereka. Bodo lagi membodohkan..!

Akhirnya, penyelesaian sementara yang rakyat dapat ialah katering makanan segera. Kalau nak buat kenduri kawin atau apa jua majlis nampaknya rakyat kena bertukar selera. Kena bertukar rasa. Sebab itu sahaja kemampuan yang rakyat ada..! Lagi pun itu juga yang ahli UMNO dan rakyat mahu kerana memilih PH dalam PRU15 yang lalu. 

Nasih ko la labu..! 

Makanya nak mengadap PRN ni nanti, masih lagi ke nak kena tipu oleh PH? di tipu oleh PKR dan DAPig? Masih lagi ke nak berketua kan Anwar Aljuburi dan Zahid kaki wayang pekji?

Tunggu apa lagi? 


Lu Fikir La Sendiri..!


1 ulasan:

  1. PN DAH MENANG BILA SABOTAJ SESAMA SENDIRI ANTARA PH-BN AKAN JADI MANGSA DAN BOIKOT KEMPEN SENDIRI PRN JUN 2023 NANTI..

    Yess gaduh dan tembaklah kaki sesama sendiri..

    PN tak perlu kerja keras untuk Menang PRN 2023 kali ini...

    Kenyataan Pua dan Ronnie sudah pasti menimbulkan seribu satu persoalan di kalangan pengundi Cina, khususnya, mereka yang sudah sedia meluat dengan Pakatan Harapan kerana berdamping dengan puak yang sebelum ini dilabel oleh pemimpin gabungan itu sebagai ‘Kleptokrat’.

    Menurutnya, selepas 41 tahun bersama DAP, banyak perkara telah berlaku dan ada yang di luar jangkaannya.

    Sementara itu, bekas Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua secara ‘tiba-tiba’ menggelar Barisan Nasional yang kini bersama Pakatan Harapan Kerajaan sebagai ‘corrupt coalition’ atau pakatan ‘korup

    Jelas wujud rasa tidak puas hati dalam DAP berhubung keputusan Pakatan Harapan untuk bekerjasama dengan UMNO di bawah pimpinan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, seorang yang terpalit skandal LCS dan berdepan 47 pertuduhan jenayah.

    PN jelas sudah menang walaupun belum bubar DUN di 6 buah negeri lagi bila anggota DAP sabotaj hubungan PH - BN..

    #tepokdangaduhsampaihangus

    BalasPadam