Jumaat, 29 Julai 2011

Siapa Yang Perintah Negara Ni Sebenarnya?























Peguam-peguam PKR menayangkan rakaman video mereka sendiri, yang dirakamkan ketika 9 Julai lalu di kawasan terowong KL Sentral, sebagai respons kepada dakwaan polis kononnya peserta perhimpunan memprovokasi pasukan keselamatan sehingga memaksa menggunakan gas pemedih mata.

Polis menayangkan rakaman video mereka Khamis lalu dan kemudian disiarkan menerusi RTM sejak itu.

KL Sentral merupakan antara lokasi menjadi fokus pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat berhimpun sebelum cuba bergerak ke kawasan Stadium Merdeka.

Naib Presiden N. Surendran, Ahli Parlimen Subang Sivarasa Rasiah dan anggota Lawyers for Liberty Fadiah Nadwa Fikri menayangkan rakaman yang dirakamkan oleh Free Malaysia Today dan TV Selangor kepada media hari ini sambil menafikan satu demi satu dakwaan pihak polis.

Apa nak jadi? Pihak Polis yang bekerja keras menentang pengganas dan perusuh pula kini dijadikan bahan ejekan dan kecaman pihak haram jaddah! Apa dah jadi kepada kerajaan BN yang memerintah hari ini? mana pergi tindakan? mana pergi kata putus? mana hilangnya keberanian? mana? mana? mana?

Kerajaan yang memerintah perlu ada ketetapan dan ketegasan! perlu jelas meletakkan sempadan! bukan bermain selamat! bukan bermain cantik! ini bukan perlawanan bola sepak! ini pentadbiran yang menentukan kesejahteraan dan keamanan hidup rakyat bernegara!!!

Bertindak sebelum rakyat terbanyak bertindak! Bertegas sebelum rakyat terbanyak bertegas! hak rakyat terbanyak perlu dipertahan! rakyat terbanyak punya hak!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Najib dan Mahyudin bertungkus lumus memenangi hati rakyat

    Menteri lain buat apa ha ???????????

    Dalam Malaysia ni ada dua menteri aje ke ?????

    Jangan ingat rakyat selamanya boleh toleran dengan perangai menteri menteri

    jangan sampai rakyat menyeluk sampai kepangkal lengan ,,,,,

    jangan sampai rakyat mandi biar sampai basah ...

    Nak tunggu perang saudara??? !!!!!

    zaman pak lah dengan najib tak banyak bezanya !!!

    tunduk kepada minoriti !!!!
    rakyat majoriti diperbodohkan

    Go to hell to akta dan undang undang macam ni !!!

    Guna undang undang rimba lagi baik lah ...

    BalasPadam
  2. Kalau yang nombor satu tak boleh bertegas, jangan harap yang lain boleh. Yang rakyat nampak keras dan hebat sekarang ni hanya Bang Nuar. Itu sebabnya barangkali bini dia kata Bang Nuar anugerah Tuhan. Menteri yang jaga keselamatan pun yang panjang hanya hidungnya tapi kerisnya dah tak boleh dihunus lagi. Bagi Nasri Aziz potfolio KDN apacam? hidungnya aku nampak tak kurang panjangnya.

    BalasPadam