Sabtu, 19 November 2011

Babiga Tetap Nak Orang Asli Pakai Cawat..!


Majlis Peguam hari ini melancarkan tabung khas untuk menanggung kos mahkamah bagi kes melibatkan Orang Asli.

Bekas presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan berkata, tabung berkenaan bertujuan menanggung kos untuk memfailkan kes dan juga kos perundangan lain.

Binatang babiga dan majlis peguam nampaknya baru sedar kewujudan orang asli dalam negara ni! Kerajaan BN dah lama sedar dan mengambil tanggungjawab untuk membangunkan nasib kaum asli dalam negara ini! Sebuah Jabatan khusus dipertanggungjawabkan bagi menangani masaalah mereka! Dah lama dah..bukan baru sekarang! Orang asli pun ada wakil dalam Dewan Negara! Dilantik sebagai Senator!

Jadi bila babiga dan majlis peguam penyapu baru nak sebok sebok menjaga kepentingan orang asli ianya menjadi tanda tanya bukan sahaja kepada rakyat terbanyak malah yang lebih penting kepada warga orang asli! apa hal pulak ni! ada udang ke! ada unsur politik! maknanya tk ikhlas la.. bila tak ikhlas buat apa pun tak seronok..!

Orang Asli bukan bodoh! Orang Asli sekarang pun sama dengan rakyat yang lain menerima pendidikan yang sempurna oleh Kerajaan BN selama ini! Orang Asli hari ini dah tak pakai cawat la weii..! yang masih pakai cawat ialah babiga dan majlis peguam...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. MAJLIS PEGUAM & AMBABIGAU NK JAGA MUKE YG DH CALAR BALAR DEK PSL NAK DIRIKAN NEGARA SEKS SONGSANG BROO. SKANG NI TERPAKSA LER CARI SOKONGAN KT ORG ASLI PLAK..DASAR MAKHLUK KAKI 4!! HARKKK PTUIHHHHH!! KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam