Isnin, 11 Jun 2012

Apa Cerita Parlimen Hari Ini? Bubar Ke Tidak?

Hari pertama mesyuarat kedua, penggal kelima parlimen ke dua belas membuka tirainya hari ini.

Kelihatan wajah ceria Perdana Menteri yang hadir seawal jam 8.00 pagi bagi bertemu Ahli Ahli Parlimen Barisan Nasional dalam sessi tertutup yang dipanggil pre council.

Apa yang boleh kita kongsikan disini ialah YAB PM telah pun memberikan RM1.5  Juta kepada setiap MP BN sebagai 'touch point' sebagai peruntukan tambahan bagi memudahkan lagi urusan Ahli Parlimen menyelesaikan masaalah rakyat.

Dilihat pemberian touch point ini telah menutup isu kemungkinan pembubaran Parlimen akan dibuat dan PRU akan dilaksanakan pada bulan depan. Ini kerana perbelanjaan touch point ini akan mengambil masa.

Sessi soal jawab lisan juga dilihat panas apabila soalan Anwar yang mahu diwujudkan suruhanjaya bagi menyiasat salah laku Polis dalam kejadian rusuhan 28 April yang lalu ditolak oleh Kerajaan.

Menteri di JPM Dato Nazri Aziz menyatakan tiada keperluan untuk menubuhkan satu lagi suruhanjaya kerana kewujudan suruhanjaya yang ada cukup dan lengkap dalam menerima sebarang aduan mana mana pihak termasuk aduan keganasan yang dicipta oleh puak pembangkang.

Datuk Mohamad Aziz wakil Sri Gading pula mengecam Anwar yang telah memulakan rusuhan dengan memberikan signal kepada Gombak untuk melanggar pagar larangan.

Datuk Mohamad Aziz juga menempelak Anwar apabila tidak bertanggungjawab dengan melarikan diri setelah mencetuskan huru hara.

Permatang Pauh juga memang mahukan pertumpahan darah berlaku dan kalau boleh hingga mengakibatkan kematian. Ujar beliau lagi.

Majlis peguam juga disifatkan sebagai anjing suruhan pembangkang apabila hanya tahu menyalak mengikut rentak pembangkang.

Seperti biasa Dewan riuh dan kecoh dengan hujah wakil Sri Gading tersebut.

Anwar dan puak pembangkang pun hanya boleh terus menyalak la beb..


Lu Fikir La Sendiri!!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 ulasan:

  1. Jenis Anjing gian menyalak ni kalau kat kampong kita akan tangkap dan ikatkan MERCUN di ekornya dan Bakar....tengok lah betapa macam mana nanti anjing tersebut lari......sambil melihat ekornya..Si anwar pun patut kita kena buat macam tuuuu.Oleh Mat Bond

    BalasPadam
  2. ANUWAR PANDIKUTTI NI SKET2 RCI..SKET2 RCI..CUBA TUBUH RCI SIASAT AKAUN RM3 BILION PLAK ADE BRAN. TAK PAYAH NK SPIN CITER MTK ORG LAIN DEDAH ITU INI LER PLAKKK NUAR WEIIII KEHKEHKEH

    BalasPadam