Sabtu, 22 Mac 2014

MH 370 ~ Antara Harapan Baru Dan Harapan Palsu..!


Antara harapan baru dan harapan palsu..! Namun kita tidak seharusnya putus harapan…!

Kalau benar bahawa Diego Garcia bukan kawasan larangan dan terbuka boleh tak mereka menunjukkan video dan radar aktiviti yang mereka lakukan pada 7 dan 8 haribulan yang lalu?

Lu Fikir La Sendiri!!!

SYDNEY: Timbalan Perdana Menteri Australia Warren Truss pada Jumaat berkata imej objek yang dicerap satelit dan mencetuskan pencarian antarabangsa terhadap pesawat MH370 di selatan Lautan Hindi mungkin telah tenggelam.

Imej-imej tersebut dirakam satelit pada tarikh 16 Mac.

"Sesuatu yang sudah lama terapung di permukaan laut mungkin tidak lagi boleh terapung," katanya kepada pemberita di Perth.

"Ia mungkin telah tenggelam ke dasar."

warren berkata carian diteruskan di lautan dalam di kawasan yang terletak 2,500 km (1,500 batu) barat daya Perth.

Pesawat Australia, New Zealand dan Amerika Syarikat yang menjalankan operasi SAR di sana akan disertai pesawat China dan Jepun pada hujung minggu.

Tenggelam pulak..! kata dah campak boya sebagai penanda..!

PETALING JAYA: Ekoran laporan terkini Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia bahawa dua objek telah dikesan di selatan Lautan Hindi yang satu daripadanya dianggarkan bersaiz 24 meter, operasi mencari dan menyelamat akan diteruskan.

Wartawan ABC News, David Wright secara eksklusif dibenarkan mengikuti penerbangan pertama di kawasan carian dan beliau menyifatkan zon dengan keluasan 6,598 kilometer persegi itu lebih dekat dengan Antartika berbanding Australia.

"Anak kapal yang menjalankan usaha carian berteknologi tinggi ini menjelajah ke 4,100 batu persegi laut terbuka yang lebih hampir dengan Antartika berbanding Australia..." David menulis di Twitter mengenai pengalamannya.

"Malangnya perjalanan 9 jam kami di atas kapal P8, termasuk 3 jam pencarian intensif TIDAK menemui sebarang bukti serpihan."

David yang kecewa dengan pencarian itu tidak dapat membuat banyak laporan, secara kesimpulannya.

"Tiada apa-apa hasil hari ini - kecuali kapal pengangkut dan 2 kumpulan ikan lumba-lumba. Mereka akan keluar semula esok. Bersemangat untuk memberikan jawapan kepada keluarga yang terlibat."

Pencarian pesawat hilang memasuki hari ke-13 dengan usaha diarahkan semula ke lokasi yang terletak lebih kurang 2,500 kilometer di barat daya Perth selepas Australia mengumumkan bahawa dua objek telah dikesan.

Walaupun mendapat perkembangan terbaharu itu, pegawai penyiasat menekankan bahawa adalah sukar untuk menemui objek itu di Lautan Hindi yang luas dan ia mungkin tidak berkaitan dengan MH370.
Masih ada cahaya dihujung terowong

SEPANG: Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberi jaminan bahawa operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 tetap diteruskan walaupun selepas 30 hari, iaitu tempoh kotak hitam bertahan, kerana ada teknologi lain yang boleh digunakan untuk usaha itu.

Berdasarkan maklumat pasukan Perancis yang terlibat dalam pencarian pesawat Air France 447 yang mengambil masa dua tahun, beliau berkata ada teknologi yang boleh digunakan dalam operasi itu selepas 30 hari.

Beliau menegaskan bahawa pencarian pesawat itu adalah usaha yang berpanjangan. 
"Kita akan teruskan, kita masih bersemangat untuk mencari dan menyelamat (pesawat itu)," katanya dalam sidang media harian mengenai perkembangan terkini pencarian MH370 di sini, Jumaat.

Namun, beliau terus berharap dan berdoa agar dapat pesawat itu dapat ditemui sebelum tempoh 30 hari. 

Pesawat MH370 yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang semasa menuju ke Beijing selepas sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL di sini pada 12.41 pagi 8 Mac. 

Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Pasukan Agensi Keselamatan Penerbangan Perancis (BEA), yang diketuai Jean Paul Trodec, tiba di sini pada Isnin untuk membantu pasukan penyiasatan antarabangsa yang diketuai Malaysia mencari pesawat MH370 dengan tumpuan di dasar laut.

Menurut BEA kotak hitam pesawat Air France 447 yang terbabit dalam nahas udara pada 2009 hanya ditemui dua tahun selepas tragedi itu.

Kawasan pencarian MH370 kini diperluaskan meliputi kawasan di barat Malaysia termasuk Lautan Hindi setelah pesawat itu melencong dari laluan asal selepas seseorang dengan sengaja mematikan sistem komunikasi dalam pesawat itu.

Menurut satelit Inmarsat, pesawat itu dikesan terbang beberapa jam selepas itu.

Usaha pencarian kini ditumpukan kepada dua koridor iaitu koridor utara dari sempadan Kazakhstan dan Turkmenistan hingga ke bahagian utara Thailand serta koridor selatan yang meliputi kawasan dari Indonesia ke bahagian selatan Lautan Hindi.

Hishammuddin berkata Malaysia sedang berbincang dengan pakar dari Perancis tentang keperluan yang diperlukan bagi penggunaan teknologi selain dari kotak hitam.

Katanya beliau juga menghubungi pemimpin beberapa negara yang mempunyai teknologi 'pinger locator hydrophones' yang digunakan oleh pasukan penyiasatan Perancis bagi mengesan kotak hitam Air France 447.

"Hanya negara tertentu yang mempunyai keupayaan itu dan saya telah menghubungi pemimpin negara-negara berkenaan mengenai kemungkinan mendapat peluang dan kesempatan untuk menggunakan teknologi itu," kata beliau.

Mengenai perkembangan terbaharu imej satelit yang mencerap dua objek di selatan Lautan Hindi, Hishammuddin yang juga Menteri Pertahanan berkata setakat 5.40 petang tadi, tidak ada sebarang penemuan positif oleh pihak berkuasa Australia.

Sambil menggambarkan imej objek itu 'seperti tompokan di lautan', beliau bagaimanapun menjelaskan bahawa pakar-pakar dapat membezakan tompokan di lautan daripada yang lain.

1 ulasan:

  1. PENIPU punya rejim Australia ni!

    Yg. herannya kenapa MAS tak dikesan dr. awal, oleh satellite spy-kongsi Australia/CIA di Australia mahupun pengkalan US di Diego GarCIA, walaupun CIA dah yakin MAS melintasi atau terhempas di Lautan Hindi sebelum ini! Disyaki cebisan pesawat kalau jumpa, dibawa dr. Diego Garcia spt. yg. telah diramalkan Cabal Times dlm 'poll' dan artikelnya, dr. awal lagi!

    Lihat pengkalan tentera US di Diego GarCIA telah membatalkan semua penerbangan selama 3 HARI pd. hari MAS hilang (walau pengkalan Diego GarCIA ini juga ada 2,000 pekerja bukan tentera contohnya kontaktor dll – tapi latarbelakang dan pergerakan pekerja-pekerja ini dan pelawat -pelawat ditapis/dikawal dgn. ketat, dan kenderaan bermotor persendirian tak dibenarkan; lihat di http://www.militaryinstallations.dod.mil/pls/psgprod/f?p=132:CONTENT:0::NO::P4_INST_ID,P4_INST_TYPE:930%2CINSTALLATION )!

    Maka, K’jaan kita JANGANlah nak PERCAYA sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PEMBANGKANGPELIWATSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi! Dan pi MAMPOSlah si DALANG-DUA-MUKA White HouseZIONIS itu!

    Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego GarCIA ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS di RADARnya, kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke atas Kepulauan Andaman dari awal lagi!

    Sedgkn tentu pengkalan militari US ini akan memantau seluruh Lautan Hindi di RADARnya utk. kemungkinan ia disasarkan ‘teroris’ melaui laut atau udara, termasuk melalui peluru berpandu (yg. takkan ada radar pun). Tapi CIA/Pentagon sebelum ini tahu pula MAS dah ‘terhempas’ di Lautan Hindi – sekarg. dah nafi pula! Lihat di di http://maelpengerang.blogspot.com/2014/03/mh370-prayformh307-kenapa-satellite.html, Kenapa Satellite Amerika Gagal Kesan MH370? , March 15, 2014; dan https://www.facebook.com/PeopleForTrueRuleOfLaw/posts/10203269067105644, A MILITARY HIJACK BY AMERICAN AWACS PLANES (over patent rights owned by a Rothschild)?; http://www.mazidulakmal.com/2014/03/diego-garcia-satu-kebarangkalian.html, DIEGO GARCIA : SATU KEBARANGKALIAN, Mac 20, 2014; dan http://musramrakunman.blogspot.com/2014/03/mh370-masuk-hari-ke-14-kehilangannya.html, MH370: Masuk Hari ke-14 Kehilangannya- Sebenarnya Amerika Tahu Di Mana Pesawat Itu, 20 March 2014; http://www.nst.com.my/nation/general/could-vital-info-be-down-under-1.520539, Could vital info be Down Under?, By HARIS HUSSAIN AND FARRAH NAZ KARIM, 19 March 2014 !

    Lihat di http://beforeitsnews.com/global-unrest/2014/03/flight-mh370-mystery-diego-garcia-suspended-all-flights-on-march-8th-for-72-hrs-2458394.html:

    Flight MH370 Mystery. Diego Garcia Suspended All Flights On March 8th for 72 hrs.

    March 19, 2014
    (Before It's News)

    By now, it should be obvious to people they are hiding something in Diego Garcia. The latest info just piles on top of a mountain of evidence that flight 370 is in a hangar in Diego Garcia.

    ….Notice they have completely erased all posts between March 6th, and March 9th. There is some very weird stuff going on down in creepy Diego Garcia, a place where the US operates completely independant of the constitution.

    Edit to add, here is a link to the Diego Garcia Passenger facebook page with the March 8th flight schedule. Notice all other flight schedules throughout the month all had several flights schedules. The fact that no flight were scheduled for 3 days during the time MH370 went missing, all maintenance crew most likely were off on leave. Great time to sneak in an aircraft.

    https://www.facebook.com/pages/Diego-Garcia-Passenger-Terminal/242934902443795

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam