Isnin, 19 Mei 2014

CIna Ni Dakwa Kristianisasi Berlaku DI Sekolah Sekolah..!!!


Banyak kali dah kita melepaskan anjing tersepit..! bila nak belajar ni..!

Baca tulisan Dr Redhuan Tee ni…

Musuh sebenar di depan mata


Ketika menaiki pesawat Isnin lalu terbaca berita, ultra kiasu bukan sahaja mahu PAS tangguhkan hudud, tetapi mansuhkan terus. Kuburkan hudud, jangan menoleh lagi. Penegasan ultra kiasu sejak dahulu lagi. Apakah kita tidak faham kenyataan ini?

Ini bukan soal hudud bercanggah dengan perlembagaan persekutuan sebagaimana yang dicanangkan ultra kiasu dan disokong oleh PAS? Ini soal, ultra kiasu secara terang, menentang secara total hudud dan tidak mahu langsung ia dibentangkan atau dilaksanakan. Naif sangat kita kalau masih tidak faham.

Masihkah lagi PAS mahu bersangka baik dengan mengatakan, ultra kiasu lebih baik daripada MCA dan parti komponen BN lain yang menentang hudud? Pada saya, semua mereka yang menentang sama sahaja. Tinggal dalam negara majoriti Islam, tetapi menentang Islam. Musuh ini telah menunjukkan belangnya yang sebenar, apakah kita masih lagi tidak kenal?

Saya amat hairan kenapa mereka begitu benci dengan Islam. Berikan saya contoh, pernahkah negara Islam menganiaya bukan Islam, berbanding negara bukan Islam menganiaya orang Islam? Rata-rata kita lihat umat Islam kerap menjadi mangsa di negara bukan Islam.

Kenapa tidak berlaku sebaliknya? Kerana Islam sama sekali tidak membenarkan kita menganiayai orang bukan Islam. Allah akan menghumban pemimpin Islam ke neraka jika mereka menganiayai orang bukan Islam yang baik-baik, tetapi bukan ultra kiasu.  

Inilah keindahan Islam. Hak-hak bukan Islam mesti diberikan, seperti hak untuk hidup, mencari rezeki, beribadah dan sebagainya.

Persoalannya, kenapa mereka begitu kuat menentang hukum Islam yang tidak ada kaitan dengan mereka langsung. Jika sabitpun dengan kesalahan, mereka akan diberikan pilihan. Ikut undang-undang Islam atau undang-undang mereka yang setimpal. Jadi, apa masalahnya? Kenapa begitu benci dengan Islam, tetapi pada masa sama mengaut keuntungan dari orang Islam?

Saya cuba bersangka baik dengan andaian, bahawa penerangan Islam masih belum sampai kepada mereka. Tetapi tindak tanduk yang begitu agresif menjadikan saya sukar untuk berbaik sangka. Melainkan terpaksa mengatakan bahawa mereka adalah musuh yang sebenar.

Justeru, tidak perlu terlalu berhikmah lagi. Bincang sesama kita, umat Islam, bila dapat persetujuan, laksanakan sahaja. Lagipun, perlaksanaan ini bukan untuk satu Malaysia, tetapi negeri Kelantan sahaja. Kelantan adalah negeri hampir seratus peratus umat Islam berada di sana. Takkan mereka langsung tidak ada hak. Rakyat telah pilih PAS. Hormati keputusan itu, jika hudud itu adalah pilihannya. Berjaya atau tidak! Kita tunggu dan lihat.

Saya amat yakin, sekalipun hudud gagal di laksanakan di Kelantan, tidaklah sampai semua rakyat negeri Kelantan kudung tangannya. Undang-undang Islam bukan soal hudud semata-mata, tetapi ada Qisas, takzir, diyat dan lain-lain berkaitan.

Perundangan Islam hendak dilihat secara pakej, bukan dicabut satu-satu seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu. Sebab itu, hanya pakar sahaja yang dapat memahami sedalam-dalam. Mereka yang bukan pakar, bertanya dan berdiskusilah dengan pakar. Bukan memandai-mandai, seolah-olah kita pakar, wal hal bukan.

Saya fikir itulah juga tujuan seminar yang berlangsung diUniversiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam baru-baru ini, mengenai penggunaan kalimah Allah dan Kristologi. Perbincangan dibuat secara akademik. Mengambil kira pandangan pakar.

Tetapi, lihatlah bagaimana mereka begitu menyerang UiTM. Sedangkan semua tahu, seminar ini adalah tindakbalas kepada proses Kristianisasi yang sengaja dilakukan. UiTM begitu bersikap transperance daripada ultra kiasu yang baling batu sembunyi tangan.

Kecaman yang dilakukan tidaklah sedahsyat dengan ucapan paderi dalam sebuah gereja di Jalan Kelang Lama yang pernah saya dedahkan beberapa bulan lalu. Sayangnya umat Islam tidak pergi ke gereja melihat bagaimana mereka mengecam umat Islam. Kita dituduhkan akan melakukan penganiayaan dan kezaliman terhadap Kristian, dengan mengambil contoh ‘kezaliman orang Melayu melakukan pembersihan etnik Cina pada zaman kependudukan Jepun 1942-1945’. Fakta ini jauh meleset.

Kenapa laporan polis tidak dibuat? Kerana kita tidak tahu apa yang berlaku digereja. Saya harap ada umat Islam yang boleh menyamar masuk ke gereja dan dengar apa yang dibincangkan.

Bulan lalu rakan Kristian saya mendakwa beliau mendapat aduan dari ibu bapa SMK Bukit Jalil bagaimana orang Kristian menyebarkan Kristian di sekolah tersebut.

Strategi baru sekarang ini, pihak gereja membuat lawatan sambil belajar. Setiap pelajar yang ingin melawat diminta dan diwajibkan untuk membawa rakan bukan Kristian bersama. Proses Kristianisasi berlaku secara terancang sekali. Sudah tentu kita belum lupa bagaimana guru Tuisyen Kristian mengajar anak murid Islam mengenai Kristian kira-kira 3 tahun lalu.

Saya memohon kepada guru-guru di seluruh sekolah agar memantau pelajar-pelajar Islam yang telah terpengaruh dengan ajaran ini. Bukan kita takut untuk diKristiankan. Saya tidak pernah takut jika mereka mahu mengajak saya kepada Kristian. Kita tengok siapa yang akan bersunat. Tetapi undang-undang tidak membenarkan mereka melakukan sedemikian. Kenapa hari ini undang-undang terus dilanggar dan kehendak serta hak kita ditentang? Kerana ultra kiasu tahu, walaupun kita tahu musuh sebenar, tetapi kita tidak mampu untuk bertindak, kerana takut kehilangan kuasa. 

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Woww..ghamainye Melayu, muka macam Cinapek cuma calun BN jer, dia Melayu jugak ker??? pompuan Calun DAP tu Cinapek eeerk?

    BalasPadam
  2. BAB HUDUD INI SOAL UNDANG2 ISLAM. MEMANG TIADA HAK PUN BUKAN ISLAM MENENTUKAN APA YANG ORANG ISLAM HARUS BUAT ATAU TIDAK TETAPI YANG BERKUASA BUAT BODOH ATAU MEMANG BENAR2 BODOH TAKUT UNTUK MEMBERHENTIKAN PERMAINAN MEREKA YANG BUKAN ISLAM... BUKAN KE BAB UGAMA INI YANG DIPERTUAN AGONG MEMPUNYAI KUASA?..........SEMOGA YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA2 MELAYU YANG MENGETUAI AGAMA ISLAM DIPERINGKAT NEGARA DAN NEGERI MENGAMBIL TINDAKAN SEGERA SEBELUM ISU INI MENJADI LEBIH MENGELIRUKAN

    BalasPadam
  3. Artikel yg. sungguh BERNAS dr. Dr. Redhuan - tapi jgn. haraplah si Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK baca, terutamanya dr. PEMUDA UMNO! Bayangkanlah si PEMBODEK-KAPIR-MUSUH-ISLAM-No-1, si LIBERALkairy-budak-mentah-berangan-nak-jadi-PM, yg. asyik dipuja EvangelisSStar, hanya sibuk nak menghentam PERKASA/ISMA atau mana-mana pejuang ISLAM/Melayu TULEN, sebagai 'extremis' atau 'berhaluan kanan’, serta cuba MANIPULASI dgn. liciknya, falsafah Islam ‘moderate’ (sederhana) YAB PM kita, seolah sama dgn. falsafah ‘liberal’ (yg. paling asas memperjuangkan budaya berdasarkan kebebasan-kesamaan mutlak si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS)! Lihat juga si PEMUDA liberal UMNO yg. sanggup sokong si Menteri lanun haritu yg. begitu galak nak hapuskan identiti 'kaum' yg. pelbagai - yg. sebenaqnya adalah perancangan jahat si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM, yg. mahu menghapuskan hak, sejarah dan identiti BUMIPUTERA Islam/Melayu (lihat di http://riziqin.blogspot.com/2014/05/naib-ketua-pemuda-umno-sebenarnya.html , Naib Ketua Pemuda #UMNO Sebenarnya #MrArrogant @azwanbro @khairykj, @NajibRazak , May 8, 2014)!

    Patutlah si KAPIRDAJAL makin berani PIJAK ISLAM/umatnya sebab KEBODOHAN dan si PENAKUT pemimpin Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK, yg. asyik takut nak ambil tindakan! Sibuk cakap pasl. "demokrasi-hak asasi" SAMPAH si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS! Tapi kalau umat Islam/Melayu nak bebas bercakap tapi kononnya tak menjaga 'SENSITIVITI' kaum KAPIRDAJAL, cepat benar PDRM nak menyiasat; nak GERTAK - cthnya ISMA!

    Dan tengok Israel – sekutu kuat si Barat, yg. asyik melalak psl. HAK ASASI “KESAMAAN/KEBEBASAN" kat Dunia Islam – boleh bunuh/penjarakan dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin, termasuk penajarakan beribu kanak-kanak setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS)! Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon BANGSAT tu!

    Tapi akibat si Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK, maka pulau Temasik pun boleh TERGADAI kat PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS dan penaja Barat-Zionis mereka (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)! Dan tak lama lagi, seluruh Tanah Melayu ISLAM kita ni!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam