Jumaat, 20 Jun 2014

Melayu Yang Ditunggang...!


Apabila ada Melayu yang boleh ditunggang..! boleh dibeli..! mahukan keseronokan dan membuang amanah yang dipikul maka tak heran selagi itu lah hasrat Kerajaan mahu melihat kemakmuran ekonomi antara kaum akan terus suram, muram dan kusam..! 

Yang kaya akan terus kaya..! yang papa kedana kan terus di hina dan di nista..!

Nasib yang sama menimpa peniaga Melayu di Suria KLCC, Alamanda, KLIA dan kini KLIA 2…

KUALA LUMPUR 18 Jun - Malaysia Airport Holdings Berhad (MAHB) didesak supaya mendedahkan kepada umum senarai syarikat yang diberi lesen untuk berniaga di kompleks beli-belah gateway@klia2.

Presiden Persatuan Orang Kota Bharu (POKB), Datuk Sheikh Ahmad Dusuki Sheikh Mohamad berkata, pihaknya memandang serius rungutan pelbagai pihak khususnya peniaga bumiputera yang mendakwa sukar mendapat tempat di klia2 dan langkah mendedahkan senarai syarikat yang diberi lesen berniaga di situ, dilihat mampu meredakan keresahan terbabit, selain menunjukkan ketelusan MAHB.

Beliau berkata, kenyataan MAHB bahawa terdapat 35 peratus peniaga runcit bumiputera di klia2 sekarang dilihat masih belum dapat meredakan rungutan yang ditimbulkan oleh banyak pihak.

"Kita ingin tahu penyertaan sebenar peniaga bumiputera, bukan bumiputera, syarikat milik kerajaan (GLC), tempatan, dan asing dalam setiap kategori iaitu runcit, makanan dan minuman, bebas cukai dan lain-lain.

"Kita nak MAHB pamer (senarai syarikat) kepada umum supaya ketelusan terbukti, tidak ada penyelewengan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas isu MAHB didakwa tidak mesra peniaga bumiputera berikutan kesukaran golongan berkenaan mendapatkan ruang niaga di pusat beli-belah berkenaan.

Antara syarikat yang menghadapi masalah tersebut ialah Estinwira Sdn. Bhd. yang memiliki 20 rangkaian francais kopitiam Killiney, namun permohonannya untuk membuka cawangan di klia2 masih belum mendapat kata putus daripada MAHB.

Turut berdepan masalah ialah Mydin Mohamed Holdings Bhd., (Mydin) yang berhasrat untuk membuka sebuah pasar raya bertaraf premium di klia2 tetapi terbantut setelah MAHB memberi alasan bahawa mereka ‘kurang pengalaman.’

Beliau turut meminta MAHB menyatakan asas pemilihan WCT Berhad sebagai rakan kongsi dalam syarikat Segi Astana Sdn. Bhd. yang diberi tanggungjawab mengurus pusat beli-belah di klia2. WCT menguasai 70 peratus kepentingan dalam Segi, manakala MAHB pula hanya 30 peratus.

WTC ni siapa?…cuba tengok dengan mata terjojol..! baru nampak keMELAYUannya…!

Nampak di http://www.wct.com.

Nampak keMELAYUan ke nampak keMALUan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Padan laaa.... melayu hantu yang membela hantu raya jua...

    2020? Melayu merempat lagi !

    BalasPadam
  2. APAPUN alasannya, majoriti konsumer adalah Melayu makanya Melayu berhak mengeluh dan mengomel kerana keperluan kepenggunaan mereka hanya dapat difahami dan dibekalkan oleh pengusaha Melayu jua tanpa kompromi.

    BalasPadam
  3. Semua bandar2 besar telah ditakluki oleh puak kiasu. Semua bisnes2 berskala besar telah dimonopoli oleh puak kiasu. Inilah kesan daripada corak pemikiran liberal pemimpin umno yang menyokong idea kesamarataan. Akhirnya, melayu akan terus merintih, menagih simpati, mengemis bantuan kerajaan dan terus merempat di tanah air sendiri.

    BalasPadam
  4. Salahkan melayu bangsat yg sanggup dibabikan dgn hanya dilantik sebagai pengerusi bingai oleh kaum babi sial

    BalasPadam
  5. re , Apabila ada Melayu yang bolih ditungang.

    Kebanyakan Melayu sedia sangup menjadi tungangan ,daripada sekechil-kechil Melayu (peon pejabat) sehinga sebesar-besar Melayu ( lu andaikanlah sendiri) memang siap sedia untuk ditungang .

    Mereka sedia maklum ( Cina ) akan pekara ini , Melayu akan berbuat apa sahaja untuk mereka walaupon akan mengugat keutohan bangsa dan Negara ,dan mereka tahu Melayu tidak sensitif akan hal-hal ini seperti mereka.

    Dari serendah -rendah peringkay cawangan ,hingalah bahgian dan majlis tertingi sentiasa didalam gengaman mereka.
    Tengok sahaja disekeliling kita ,sebelum kita marah menafikanya , yang menongang tentu matalamat dan halatujunya ,yang ditongang , nilaikanlah sendiri.

    Kalau Melayu tidak merelakan diri untok ditongang , mungkin Melayu lebih dihormati ,dan tidaklah Melayu / Islam dicaci dinegara sendiri ,yang mana mereka menjadi majority .
    Sedih sungoh keadaan Melayu , bila akan insaf tidak namapak penentu.
    Marahkan orang lain menafi diri , sedangkan sendiri menjadi punca tidak dikuatiri.

    BalasPadam
  6. Najib tak boleh pakai. Now both pro n oppositon want to throw him n his bloody advisors out of the government. Idiots get out please!!!

    BalasPadam