Selasa, 24 Jun 2014

Utusan Tak Nak Keluarkan Kenyataan Aziz Babi Ni Ker..!


Dalam isu Enakmen LPHJ baru baru ini bukan main lagi Utusan memberikan ruang yang seluas luasnya kepada pengkhianat Agama dan Raja Raja si Aziz Bari@Babi mengemukakan teori busuknya untuk menghina Sultan dan Kerajaan Melayu Johor…!

Boleh baca di sini.

Kini tak sampai 24 jam keputusan Mahkamah semalam si Aziz Babi tetap istiqamah dengan kebiadapan dan kebodohannya memperlekeh dan mempersoal keputusan Mahkamah yang berpihak kepada umat dan Agama Islam dalam menjaga kesucian kalimah Allah..! Dasar lidah kapir..! lidah iblis..!

Utusan tak nak bagi ruang ke? Kalau Tanya Aziz Ishak, Zaini dan Hassan mesti ada jawapannya…!

Aziz Bari cuba hina keputusan mahkamah?
23 JUN: Belum 24 jam Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Gereja Katolik terhadap keputusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam mingguan The Herald, sudah ada yang cuba menghina keputusan tersebut.
Lebih malang, antaranya datang daripada individu yang mendakwa pakar perlembagaan, Abdul Aziz Bari yang sebelum ini mempunyai banyak sisi dalam hal berkaitan perundangan termasuk dengan institusi Sultan.
Memetik laporan portal pro pembangkang, Malaysiakini, Abdul Aziz dikatakan bimbang keputusan Mahkamah Persekutuan terhadap kes penerbitan The Herald akan memberi petunjuk bahawa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhak menyita naskhah Bible dalam bahasa Melayu dan bahasa Iban.
Dr ABDUL disifatkan mengeluarkan kenyataan tanpa memahami konteks titah Sultan Selangor serta peruntukan undang-undang di bawah Enakmen
Aziz Bari
Katanya, keputusan Mahkamah Persekutuan yang tidak membenarkan rayuan itu sangat “mengecewakan” kerana ia memberi maksud bahawa keputusan Mahkamah Rayuan sebelum itu adalah muktamad.
“Pada masa ini, pihak berkuasa agama yang menentukan cara pengamalan agama lain selain agama Islam, walaupun tidak ada bukti jelas (bahawa agama lain) memudaratkan ketenteraman awam,” katanya kepada Malaysiakini, hari ini.
Beliau dikatakan mengulas kenyataan bekas naib presiden PERKASA, Zulkifli Noordin, yang berpendapat keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini bermakna Majlis Agama Islam Selangor bertindak dengan betul dalam kes rampasan Bible.
Zulkifli juga berpendapat, kesan daripada keputusan Mahkamah Persekutuan itu tidak hanya terhad ke atas pengunaan kalimah “Allah” dalam penerbitan The Herald.
Abdul Aziz berpendapat, keputusan Mahkamah Rayuan sebelum ini bertujuan agar semua pelbagai agama dalam wujud bersama adalam keadaan aman, tetapi ia dilakukan “dengan menjejaskan” orang bukan Islam.
“Tiada undang-undang mutlak yang menetapkan bahawa hanya orang Islam boleh gunakan kalimah Allah seperti dibuktikan melalui persoalan yang dibangkitkan oleh ulama terkemuka dari negara Islam lain,” katanya.
“Salah satu aspek yang saya rasa sukar tentang keputusan itu ialah, apabila larangan dibuat dengan alasan doktrin Kristian. Adakah mahkamah layak berbuat demikian,?” soalnya.
Pelik juga dengan kenyataan Aziz Bari yang pernah bertanding tiket PKR dan tewas di Parlimen Sabak Bernam pada PRU 13.
Adakah beliau ingin menunjukkan dirinya benar-benar pakar perlembangaan,  menyokong rayuan majalah itu atau cuba menghina mahkamah? –bnbbc.my
Lu fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. org kristian pun ramai tak kisah dengan keputusan mahkamah tuuu..alih alih si Najis Babi ni meroyan..kenapa ye??Cuba tanya dia ..sembahyang subuh tu ada 3 atau 4 rakaat...buat tak pagi tadi....anak anak prof ni semuanya tau sembahyang ke...bukan apa,aku cuma nak tau agama si Najis ni..Kalau dia kafir..ulasan macam kat atas aku tak pelik...lain kali cakap dia ni dengar bole..pakai jangan.Tengok muka dia lebih kurang khalid gereja...tiada seri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ish. Dia x pyh semayang kot. Main niat jamak seminggu skali. Tu yg boleh ckp macam makan anjing

      Padam
  2. bayangkan jika kes ini diputuskan ketika UMNO/BN tidak berkuasa??????

    BalasPadam