Ahad, 8 Jun 2014

Utusan & Aziz Bari Kuda Siapa?


Bagaimana 2 puak yang saling bermusuh dan saman menyaman boleh bersatu…!!!

Bukan main lagi akhbar utusan membelasah Tuanku Sultan, Menteri Besar dan Kerajaan Johor dalam isu Enakmen negeri LPHJ yang bakal dibentang esok.

Tak cukup dengan menghantar kuda tunggangannya Puad, kini utusan melalui awang selamat 'nya' turut mempertikai enakmen yang sebenarnya mereka sendiri tidak pasti kerana tidak jelas dan tidak pernah membacanya..!

Apa yang lebih malang utusan pula turut sanggup bersekongkol dengan Aziz Bari yang utusan sendiri belasah sebelum PRU yang lalu. Semua tahu bahawa Aziz Bari ialah kuda tunggangan Anwar dalam mendepani isu Raja Raja dan isu umat Melayu sehingga tercampak keluar dari UIA.

Waktu itu takde rupa Aziz Bari dibelasah di utusan begitu juga la Aziz Bari membalun utusan kerana mahu mengegakkan benang basahnya. 

Tapi kini??? mereka bersekongkol..! mereka cium mulut..! mereka bahu membahu berpegang tangan menghentam Sultan dan Kerajaan Melayu Johor..!

Hari ini utusan memberi ruang yang seluas luasnya kepada Aziz Bari membalun di akhbar mingguanya, siap bersambung esok lagi..! Apa cerita..! orang mengantuk di sorongkan bantal..! tak cukup kertas la si Aziz Bari menyantak..!

Sebagai contoh pada Febuari 2012…

KUALA LUMPUR - Bekas pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Prof Dr Abdul Aziz Bari memfailkan saman terhadap Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Noordin dan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad berhubung dakwaan menerbitkan kata-kata fitnah.
Dalam saman itu Abdul Aziz menamakan Zulkifili, yang juga seorang peguambela dan peguamcara, Ketua Pengarang kumpulan akhbar Utusan Malaysia dan juga akhbar Mingguan Malaysia Datuk Abdul Aziz Ishak dan Utusan Melayu sebagai defendan.
Beliau memfailkan saman itu melalui Tetuan Mohamed Hanipa & Associates pada 22 Dis tahun lepas. Media memperoleh salinan pernyataan tuntutan itu hari ini. 

Agak agak apa muslihatnya..!!!

Mesti Anwar senyum ajer membaca pojok Awang Selamat dan kupasan berjela Aziz Bari hari ini..!

Siapa kuda siapa??? 

Lu Fikir La Sendiri!!!


3 ulasan:

  1. awat Utusan Melayu....takut ke???? Teloq mana tarok??? Kalau Sultan dah panggil nak bagi penerangan, awat yang tak nak pi????

    BalasPadam
  2. Haramkan Utusan dari masuk Johor.

    BalasPadam
  3. JANGAN PAKAI NAMA UTUSAN MALAYSIA LAGI LER ,LEBIH BAIK GUNA UTUSAN PENCACAI LAGI ELOK ,NAMPAK GAYA ,NAK KENA BOIKOT,UTUSAN NI !! KENA AJAR SUPAYA JGN KURANG AJAR ,SAYA SOKONG BOIKOT UTUSAN SELAGI MEREKA TAK MENGHENTIKAN TINDAKAN MENGUPAH MANUSIA DURJANA AZIZ BARI NI MENULIS DIUTUSAN,

    BalasPadam