Isnin, 9 Jun 2014

Video Bung Bikin Panas..!


Bung memang cekap dalam membuat panas..! Namun dalam perjuangan memang sentiasa panas..! lebih lagi apabila menegakkan kebenaran Agama, Bangsa dan Negara..!


9 JUN:  Sidang hari pertama sidang Dewan Rakyat kecoh apabila ahli parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokhtar Radin menggesa rakyat negara ini belajar di sekolah kebangsaan sekiranya berasa diri mereka sebagai rakyat Malaysia.
Malah katanya, rakyat patut bersyukur kerana orang Melayu tidak menganggu gugat kelebihan yang diberikan kerajaan dengan mewujudkan sekolah kebangsaan.
Bung Sokong Takziah MH370
Ketika membahaskan usul Rang Undang-undang Yayasan Guru Tun Hussein Onn berkata, Bung Mohtar berkata, rakyat Malaysia seharusnya rasa bertuah kerana kerajaan Barisan Nasional yang memerintah membenarkan penubuhan sekolah jenis kebangsaan berbahasa Cina dan Tamil.

“Tiada mana-mana negara di dunia lakukan macam Malaysia, membenarkan kewujudan sekolah jenis kebangsaan. Kalau kita rasa kita rakyat Malaysia, kita pergi sekolah kebangsaan,” katanya.
Menurut Bung Mokhtar isu peruntukan kepada sekolah kebangsaan seharusnya tidak timbul ekoran sekolah itu merupakan institusi yang melambangkan rakyat Malaysia pelbagai kaum.
“Di Malaysia sahaja kerajaan benarkan pengamal sekolah jenis kebangsaan. Kita perlu bersyukur orang Melayu tidak mengganggu-gugat kelebihan ini,” katanya.
Bung kemudiannya membidas Ahli Parlimen Kapar G Manivanan yang bangun membidas kenyataan beliau, dan berkata ahli Parlimen PKR itu sebagai “lawya.”
“Ini lawya, lawya buruk … duduk!” kata Bung Mokhtar sambil meminta Manivanan untuk duduk.
“Kalau tidak jadi wakil rakyat, ini jadi perompak mungkin,” katanya, menujukan kenyataan itu kepada Manivanan.
Sebelum itu, Bung Mokhtar turut bertelagah dengan Ahli Parlimen Batu Kawan Kasturi Pato dan ahli Parlimen Batu Gajah V Sivakumar berhubung perkara itu. – bnbbc.my
'Hidup merupakan perjuangan, dalam perjuangan pasti memerlukan pengorbanan, tapi kepada siapa yang takut berkorban dalam berjuang…lebih baik jangan hidup…!'

Dah tak ramai pejuang sekarang ni…!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. YB Datuk Bung Mokhtar -yg. BERANI (bukan mcm. si Islam/Melayu LIBERAL) tolong selesaikan isu amat PENTING ini!

    Malangnya Sabah/Sarawak disyaki, makin diKRISTIANkan oleh puak EvangeliSS Kristian ZIONIS yg. diketuai PAPJAHANAM-DAPBANGKAI/PKRSODOM dan penaja mereka, si Barat-ZIONIS/Israel (fahaman Kristian ZIONIS ialah fahaman Kristian yg. bercampur-aduk dgn. fahaman Yahudi ZIONIS - maka mereka juga menjadi penyokong kuat Israel dan amat benci ISLAM/umatnya)! Bahkan PENDATANG Cina- Kristian ZIONIS ini termasuk PATI China, disyaki makin berkahwin dg. BUMIPUTERA Sabah/Sarawak termasuk di pendalaman sekarang - untuk mendapat taraf dan hak BUMIPUTERA utk. anak-anak mereka, di samping MENGKRISTIANkan mereka - dan seterusnya MENGHASUT mereka utk. MEMISAHkan Sabah-Sarawak (yg. amat kaya minyak-gas-minerals-tanah subur), dari Malaysia; dan kemudian BERSATU dgn. Singapura (kerana Singapura adalah pusat MOSSAD-Israel/CIA-MI6 terbesar di Asia - lihat di -http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009)!

    Lihatlah rejim PENDATANG Cina PAPJAHANAM yg. disyaki ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan Temasik dari TANAH MELAYU kita ini; juga telah disyaki beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Cina Bukan Islam dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu Singapura, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html di atas)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam