Khamis, 25 Disember 2014

Si Kurap Ni Menggaru Lagi..!


Makin teruk sakit Kurap ni..! Sebenarnya meletakkan Kurap sebagai Menteri yang kononnya menjaga keharmonian rakyat merupakan sesuatu yang bahaya untuk kesihatan rakyat Malaysia selama ini..!

Sejak Kurap ni diangkat menjadi Menteri, nampak sangat usaha jahatnya dirancang bagi meliberalkan semua perkara termasuk kesucian agama Islam..! Menggangu gugat kesucian agama Islam bermakna Kurap memporak perandakan keharmonian masyarakat Melayu, Bumiputera Islam serta umat Islam secara keseluruhan..!


Ditambah pula dengan kewujudan MKPN@NUCC makin menjadi jadi penyakit Kurap ni menghina dan mencabar kesabaran Umat Islam..! terbaru dalam kenyataan perayaan agama Kurapnya hari ini, Kurap menyebut...

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Joseph Kurup hari ini menyeru rakyat supaya mencontohi "kesederhanaan dalam beragama" yang menjadi amalan rakyat Sabah dan Sarawak bagi melindungi cara hidup rakyat Malaysia daripada menjadi mangsa serangan pelampau agama.
Kurup berkata rakyat perlu dipandu oleh sikap bertanggungjawab dan menghormati perkara yang betul.
"Ini akan menjamin negara kita membangun secara aman. Saya sangat yakin majoriti rakyat Malaysia - majoriti senyap - sentiasa bersikap terbuka dan bertolak ansur tentang isu berkaitan agama dan bangsa masing-masing serta amat menghormati amalan dan kepercayaan orang lain," kata Kurup dalam perutusan sambutan Krismasnya.
Ahli Parlimen Pensiangan itu berkata tindakan kumpulan pembela hak orang Melayu, Perkasa, dan Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) baru-baru ini adalah bercanggah dengan nilai utama yang menjadi asas pembentukan negara ini.
“Kita tidak boleh sekali-kali membiarkan dengan begitu saja apa yang disuarakan dan dilakukan puak pelampau. Masanya sudah bagi kita – kerajaan, masyarakat sivil dan rakyat - untuk melaksanakan tanggungjawab kita dalam memastikan kita tidak membantu mereka untuk berkembang,” katanya.
Kurup berkata penolakan terhadap sikap tidak bertolak ansur dan perbuatan menghasut agar keganasan dilakukan atas nama agama adalah asas penting dalam usaha memelihara perpaduan yang telah wujud sejak sekian lama di negara ini.
“Kita wajib pastikan golongan berfikiran taksub ini tidak mendapat tempat yang selesa di negara tercinta ini," katanya sambil menjelaskan majoriti senyap golongan sederhana perlu bangun dan bersuara untuk menentang pelampau agama serta mereka yang taksub terhadap kaum masing-masing di negara ini agar sentimen kebencian tidak mempunyai tapak untuk berkembang.
Sedangkan kita sebagai umat Islam didalam negara ini hanya memberikan reaksi atas penghinaan demi penghinaan yang dilakukan oleh pelampau@pembuli agama yang membenci Islam dan umatnya selama ini..!

Siapa yang tiba tiba mahu menggunakan Kalimah suci tuhan umat Islam walhal mereka sedikit pun tidak beriman kepadanya..! Siapa yang mahu menganjurkan sebarang bentuk perayaan liberal dimana semua ketua agama diletakkan dibawah satu bumbung hingga umat islam dipaksa mendengar doa puak kafir..!

Siapa yang beriya iya mahu keterbukaan tanpa batasan dengan kangkangan seluas luasnya agar umat Islam boleh murtad..! malah tulisan agamanya didalam kad pengenalan mahu ditukar apabila mereka murtad..! Siapa yang mahu menghapuskan ruangan agama dan bangsa didalam borang borang urusan kerajaan..!

Siapa yang mahu meminta wang negara halal dibelanjakan bagi tujuan keagamaan mereka sedangkan agama rasmi negara hanya Agama Islam..! Siapa yang mendesak pelbagai perkara karut marut yang berkaitan dengan umat Islam dan bangsa Melayu hingga memaksa orang Melayu dan umat Islam bangkit mempertahankan hak yang dicabar saban masa..!

Sebagai contoh Kurap telah mendesak kerajaan untuk menangkap dan mendakwa Ibrahim Ali atas kenyataan nya yang mahu membakar bible..! mahu dengan sudah bakar pun Kurap tak tahu beza..! Kurap juga la yang mengizinkan gerakan jahat diatas nama MKPN@NUCC untuk mencipta Akta Harmoni yang digubal oleh Majlis Peguam untuk mengatur cara hidup dan pemahaman kehidupan umat Islam agar sesuai dengan selera Kurap dan puaknya..!

Kan ke haram jadah namanya..! Kapir Kurap dan puaknya tidak akan berhenti selagi tidak melihat umat Islam dan Bangsa Melayu dibawah telapak kaki mereka..!

Tapi, barang diingat..! Umat Islam bukan bangsa pengganas yang mahu mencari cari musuh..! Tapi umat Islam juga bukan bacul dan pengecut yang lari apabila berdepan dan bertemu musuh..!

Lu FIkir La Sendiri!!!


patut ler...

2 ulasan:

  1. EH EH !! YG SPESIS MACAM NI LA PM SEKARANG NI PALING SUKA ,KALAU TAK CAYA TENGOK [EMUNAHSIHAT PEMUNAHSIHAT KELILING DIA MACAM MANA PUNYA ORANG.PASAI APA TAU? PASAL DIA PUN KAKI LIBERAL JUGA.

    BalasPadam
  2. Pukimak punya bloger bangang..kalu xde kurup n parti di serawak..parti umno celaka ni dh kalah.umno celaka hanya harapkan sedekah dr serawak untuk memerintah.nak harapkan umno semenanjung..hanya tahu makan rasuah dan lansung tiada berguna.nak harapkan bloger bangang, buat kerja mcm ahli umno yg makan tahi..tapi mahu gaji lebih..

    BalasPadam