Isnin, 16 September 2019

1MDB ~ Kenapa Tak Lawan..!


Ingat lagi kenyataan di atas tu?

Kalau ikut kenyataan tu apa jua yang mendatang pasti akan di tentang dengan berani..!

1MDB: Wang RM369,662 Naza Quest Auto, MP Maran jadi hak kerajaan

KUALA LUMPUR - Wang berjumlah RM369,662 yang dibekukan daripada akaun bank milik Naza Quest Auto Sdn Bhd dan Ahli Parlimen Maran, Datuk Seri Dr Ismail Abd Muttalib berhubung penyiasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kini menjadi harta Kerajaan Malaysia.

Jumlah wang yang dipohon kerajaan untuk dilucut hak daripada Naza Quest Auto ialah RM269,662 dan Ismail berjumlah RM100,000.

Peguam, Md Yunos Sharif yang mewakili Naza Quest Auto memberitahu Hakim Mahkamah Tinggi, Mohd Nazlan Mohd Ghazali bahawa anak guamnya yang merupakan responden dalam permohonan itu bersetuju wang RM269,662 dalam akaun semasa Islamic Maybank atas nama responden dilucut hak kepada Kerajaan Malaysia.

Timbalan Pendakwa Raya, Allan Suman Pillay dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, pihaknya akan menarik balik permohonan lucut hak itu selepas SPRM memperoleh wang berkenaan daripada Naza Quest Auto.

Bagi Ismail pula, Allan berkata, persetujuan beliau (Ismail) untuk menyerahkan wang itu dikemukakan melalui surat bertarikh 24 Jun 2019.

"Yang Arif, dalam surat pada 24 Jun 2019, Ismail bersetuju untuk menyerahkan wang itu kepada Kerajaan Malaysia dan responden juga memohon pengecualian tidak hadir di mahkamah.

Oleh itu, saya memohon wang RM100,000 itu dilucutkan hak kepada Kerajaan Malaysia," katanya.
Hakim Mohd Nazlan membenarkan wang RM269,662 daripada akaun Naza Quest Auto dan RM100,000 daripada akaun Ismail dilucutkan hak kepada Kerajaan Malaysia.

Bagi tiga lagi entiti iaitu, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), UMNO Kedah dan Habib Jewels Sdn Bhd, Hakim Mohd Nazlan menetapkan masing-masing pada 22 November, 13 November dan 5 November untuk mendengar permohonan lucut hak oleh pendakwaan terhadap harta ketiga-tiga responden.

"Pihak pendakwaan sudah mewartakan untuk kehadiran pihak ketiga pada hari ini. Bagaimanapun tiada pihak ketiga yang hadir. Oleh itu, kami memohon supaya mahkamah menetapkan tarikh perbicaraan," katanya.

Sehingga hari ini, sebanyak lapan daripada 41 entiti telah menyerahkan wang daripada akaun masing-masing kepada Kerajaan Malaysia.

Permohonan melucut hak itu dibuat pendakwaan mengikut Seksyen 56 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001.

Pihak pendakwaan juga memfailkan permohonan pewartaan notis bagi pihak ketiga yang mempunyai kepentingan dalam harta yang disita untuk hadir ke mahkamah dan menyatakan tuntutan mengikut Seksyen 56(1) dan 61(2) AMLATFPUAA. - Bernama

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/47695/BERITA/Mahkamah/1MDB-Wang-RM369662-Naza-Quest-Auto-MP-Maran-jadi-hak-kerajaan

sumber

Macam tak berani jer..!
Siapa?

Lu Fikir La Sendiri..!


36 ulasan:

  1. PM terlampau obses 1MDB dan Najib. Bukalah mata pada keadaan sekarang. Negara makin hancur baik PH yg saudara bantu naikkan. Kini dah ada Penyatuan Ummah. Tolonglah kini baiki dosa dahulu naikkan PH. Dr Maza dan Dr Rozaimi yg dulu tegar PH pun kini dah nampak berubah.
    Syarikat akan melawan kes jika kos guaman dan pulangan berbaloi. Dlm kes yg harta beberatus ribu syarikat tak nak panjangkan kes dan kos. Dalam pada tu kes yg melibatkan berjuta akan dilawan. Dlm kes SRC baru ni saksi Ambank sahkan USD 800 juta masuk akaun DSN. Setelah DSN gunakan sebahagian duit USD 640 dipulangkan ke akaun penderma. Lu fikirlah sendiri - apakah pencuri akan pulangkan duit sebegitu besar? Lepas tu curi 42 juta dari SRC? Ada masuk akal?
    Jho Low memang bukan dari sebahagian pengurusan 1MDB. Beliau dibelakang tabir merasuah kakitangan PMO seperti Amhari untuk komplot jahatnya. Dlm kes ini semua mereka yg sekongkol dengan JL dilarang beritahu Najib. Bukankah bukti blackberry Joanna zahirkan ini?
    Sudahlah dengan obses benci Najib Putra. Biar kes berjalan hingga pihak pembelaan boleh kemuka bukti mereka. Kini pun dah nampak lubuk dalam kes. Bantu naikkan Ummah sebelum negara bangkrap gara gara orang seperti saudara yg obses cinta Tun dan obses benci Najib. Tun pun disahkan RCI terlibat dalam pelesapan Forex 32 billion.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul betul betul...tapi golongan pH ni mmg camtu Tak boleh trima kenyataan..

      Padam
    2. Siapa saja dalam PPBM yang berani membuatkan barah hati Dr. Mahathir semakin membusuk, pasti akan 'menderita dan mati kekeringan' dikerjakan oleh Dr. Mahathir...

      Padam
    3. Sudahlah obeses kepada Najib, BN, PAS dan pakatan tidak cerdik kamu itu - perpaduan umah. Kamu sudah terlalu jauh dikelitukan hingga tidak kenal yang mana betul yang mana salah. Sudahlah.

      Padam
    4. Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

      Padam
    5. Biarlah peguam jenayah handalan Dr Shafee dan pasukan membuat kerja2 mereka, InsyaAllah akan mencapai kemenangan. Yang penting sekarang dimana kerajaan DAP/PH menyorokkan Jolo? Anak cina ini perlu segera ditangkap dan dihadapkan kemuk pengadilan!

      Padam
    6. Mahacai PH mmg TETAP BODOH.. Itu yg Penting.. X perlu di beri penjelasan buat geng kunyit ni, otak mmg dh jem dgn penangan 'Semburit'..

      Padam
    7. Syarat utk jadi ahli PH kan PERLU ada Sijil Bodoh.. Kalau kurang bodoh tu kena lh belajar sampai jadi benar2 bodoh baru dpt join..

      Padam
  2. Naza Quest setakat RM 269,+++.00 ajer video boss Naza dah keluar pulak... alahai...!!

    Ada billion nak sakau setakat RM269,+++.00 apa ada hal... bagi sedekah kat kerajaan aje cukup... tak yah lucut hak.. kicik punya amount... silap ari bulan video boss Naza lagi hangat nanti.. i give you take..!! kicik punya amount..!!

    Saksi utama Jolo Nik bila mau tangkap la... dulu guling guling tengah jalan mau tangkap jolo dll..


    #buymuslimproduk



    BalasPadam
  3. Dah beribu2 dan memutih KL bukti dan fakta yg hadir melibihi perwakilan untuk saksikan majlis menandatangi piagam di pwtc...ini bukan program demo...bukan guling atas jalan raya...

    Dudah cukup untuk memberi isyarat kpd madey melayu sudah lupakan madey...

    Seblm pru ramai ahli pas masuk Amanah....dianggarkan 20% sahaja....lepas pru14 makin kurang yg lari dari Pas....ahli baru makin ramai masuk Pas...

    Pemilihan Amanah ramai pemimpin Amanah kecundang dan hampir kecundang kerana kepimpinan Amanah lesu. Hancur PAN Bersatu maka berkecai lah PH

    BalasPadam
  4. Piagam Muafakat Nasional yang menjanjikan hak setiap kaum dipelihara dan dihormati selaras dengan Perlembagaan Persekutuan, sepatutnya disambut baik oleh semua pihak tanpa mengira kaum dan fahaman ugama...

    Kegagalan kerajaan Pakatan Harapan menjalankan tugas, tanggungjawab dan amanah yang diberikan oleh rakyat untuk mentadbir urus negara dengan baik telah menyebabkan kegelisahan terlampau di kalangan rakyat marhaen...

    Keadaan ekonomi yang semakin menekan kehidupan marhaen, kroni anak diutamakan semula, hutang menggunung, ketegangan antara kaum akibat permainan politik puak ultra kiasu, pencerobohan Kedaulatan Undang Undang yang dilakukan tanpa segan silu, penghinaan terhadap ugama Islam yang menjadi ugama rasmi Malaysia dilakukan tanpa tindakan susulan yang tegas, penghinaan terhadap Raja Raja Melayu yang menjadi payung negara, kedaulatan negara diperdagangkan dengan penjualan MyKad dan banyak lagi kalau nak disenaraikan...

    BalasPadam
  5. Lu pikir la sendiri....mana jho lo?...jho lo mana?....dah lebih 1 tahun....hamid dan madey tido...

    Kalo hamid tak reti tangkap jho lo panggil yusof haslam dgn pasukan gerakan khasnye....gerenti jho lo boleh ditangkap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jho Lo...awak kat mana...awak kat mana....apo cito ni Hamiddddd!!!!
      Letak Jawatan lah!!!

      Padam
  6. Duk sibok2 pasal jho lo mukeriz sakau 21.6 billion kerana daddy kasi...

    Ini matlamat sebenar madey...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak Kutty memang Rajin no.....

      Padam
  7. Pupus
    Bangganya penyamun najib

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg pupus!!!

      Padam
    2. Madey sedang kepupusan polariti kerana tipu rakyat dan kayerkan kroni...

      Padam
  8. Begitu terdesak penjilat Najib sekarang. Kahkahkah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

      Padam
  9. Tun Mahathir Mohamad seperti sedang membuka laluan untuk Azmin Ali menyertai Bersatu apabila mengatakan akan menimbangnya jika Timbalan Presiden PKR itu sedia berbuat demikian.

    “Dia tak ada buat permohonan, kalau dia buat permohonan, kita akan timbanglah,” kata Pengerusi Bersatu berhubung desas-desus Azmin akan melompat menyertai Bersatu.

    Kenyataan ini memberi gambaran seolah-olah Tun Mahathir memang memerlukan Azmin dalam partinya.


    .........KAHKAHKAHKAHKAHKAHAHAH.........

    SAYANG NYE MAMAK KUTTY SAMA INI JEMIN JAMBAN ....MELEPAS LE BANG NON.....

    .....KES SEMBURIT APA CITER HAAAAA....SUDAH TUTUP KA!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jemin masuk Bersatu kena duduk barisan belakang pemimpin2 sediada...tak boleh potong barisan dan tak boleh potong Mukeriz...kalo nak potong mukeriz masuk lubang kubor leer...

      Padam
  10. Cerita najib dgn 1 mdb sudah basi kerana najib tiada kuasa lagi dlm umno...pemimpin2 umno kena pikir baiki kesilapan yg lalu...

    BalasPadam
  11. Ape sudah jadi blog Cucu Tahik Sekampit....Dah meninggalkan dunia ker?...kecian cai2 tak boleh merapuu lagi..

    BalasPadam
  12. "UMNO tidak perlu mempertahankan saya" kata Bossku entry terbaru..

    Maksud Najib yakin fitnah jijik yg dilemparkan adalah fitnah jijik semara mata...

    Bossku yakin boleh pertahankan diri sendiri..

    Macai makin cemas.. macai makin gelabah Terbaik dari BOSSKU..!!


    #bmf

    BalasPadam
  13. Dulu Mungkin Ingat duit tu suci kot. Tapi bila Dah terbarai, benda haram, org ade otak takkan simpan benda haram. Jgn ikut perangai macai umno. Dia benda haram ni dah biase, Dah Jadi daging... Kalau tak, takkan la Dia lagi takuy najib Dari Takut tuhan... Fitnah tu Dah Jadi mcm makan. Tak buat tak bleh hidup. Saing2 Dia pun Dah senyap aku tgk, papagomo, Jamal, lagi tah sape2 tah. Senyap Langsung Sejak terbarai ni. Insaf kot. Tak sangka Aku bela pencuri rupanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

      Padam
    2. Skrg korang dah jadi kerajaan. Buatlah apa yg patut utk penjarakan najib. Jangan hanya retorik jer. Kata mampu bawak jho low dalang utama tapi masih gagal sampai skrg. Adakah takut retorik/fitnah tersebut akan terbongkar jika jho low dibicara?Kami peduli apa dgn najib jika dia bersalah tapi kami tetap berterima kasih dgnnya krn mampu mengutamakan rakyat sblm ini dan mampu meningkatkan ekonomi dan prasarana rakyat yg memerlukan.
      Mahdey ada?!!!
      Najib dipenjara pon krn fitnah dan semangat kami skrg utk keluar dari penjara yg berbau hancing dgn kencingan pemimpin2 puak semburit.

      Padam
  14. TAK PERLU TUNGGU PRU 15 YAA
    PERAK AKAN JATUH NEGERI PERTAMA
    LEPAS PERAK NRGRU KEDAH JATUH PULA
    ATOK ALJUBORI TOKONG CEMAS TERASA



    KIKIKIKIKI..TEPUKKKK POP CORN TAMBAH ..


    #BMF

    BalasPadam
  15. Mahdey pusing2 cerita asyik salahkan kerajaan lalu. Mcm lah dia tu bagus sangat...
    Dulu heboh dgn BERSIH, CEKAP DAN AMANAH tapi yg kaya krn rasuah dan salah guna kuasa adalah anak..proksi dan kroni mahdey.

    Skrg kita dididik pula dgn malaysia bersih tapi harta negara dijual dan ada yg dijarah oleh anak..proksi dan kroni. Kesian org terdahulu bersusah payah mengangkat ekonomi dan aset glc tapi kerajaan semburit menjarahnya.

    Skrg dia kutuk umat Islam yg cuba memgutamakan produk sendiri dgn helah dia tak ubah spt dulu utk meyakinkan setiap kata2nya.

    Selama ini dia mengutamakan ekonomi anak..proksi dan kroni ada rakyat bising. Mgkin yg bising pon sahabat2nya dlm pakatan semburit yg dah arwah.

    Maka klu kami mengutamakan produk muslim harap bangkai tua tak mati2 tu jangan bising dan buat keja dgn ikhlas utk rakyat. Bukan asyik menyalahkan org atas janji2 yg telah ko kencing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak cakap pulak Si Kutty ni pasal Melayu miskin....apa yg dia buat selama 22 tahun jadi Piem ....PUIH!!!!!!

      Padam
  16. PAGI SMLM NI ATOK NAIK MENGKUDAKAN LAGI KUDA NYA
    KARROT BERI MAKAN MACAI SEKELILING TEPUK TANGAN
    RAKYAT BREAKFAST ARI NI BISKUT KERING SAJA
    KUDA LAGI BERHARGA BROO ZAMAN ATOK KANN..!



    kikikiki...

    elok atok beli carrot kat kedai muslim lahhhh.. sekali kuda melantak carrot mcm bekalan kenduri tahlil...

    ZAMAN PH KUDA LEBIH BERHARGA DARI MANUSIA

    kalau 20 eko hari hari kuda melantak carrot mcm kenduri kahwin...


    #buymuslimfirstyaaatok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa nak buat...Melayu miskin...dapat naik kuda kepang je lah!!!

      Padam
  17. Kerajaan tak dapat bukti untuk rampas duit orang lain, dia gunakan AMLA.

    Dibawak AMLA, yg tertuduh pulak kena buktikan duit tu bukan duit curi.

    Mana ada org akan tanya duit yg org lain nk bagi ni dtg dari sumber mana..

    Naza jual van kepada umno.Dapat byran dari Umno. Manalah Naza tahu duit byrn tu dari sumber mana. Yg dia tahu, dia jual van dan dan dpt byran..

    Jahatnya kerajaan PH skrg.
    Ini namanya lanun zaman moden.
    Senang2 rampas duit org..

    Padahal kes 1MDB pun baru berjalan dam tak tahu kes tu kerajaan boleh menang atau tidak.
    Kalau di takdirkan kes tu pendakwa kalah, adakah duit2 yg dilucut taraf ni akan dipulangkan semula??

    BalasPadam
  18. Kes 1MDB dh berjalan.
    Tapi saksi2 utama masih bebas..
    Yg bercakap ialah saksi yg boleh dipertikai percakapannnya.
    Buat cerita, menipu dan tak boleh nk dibuktikan dan sekejap ckp lain dan tak konsisten..

    Mana Jho Low??
    KPN hamid bador kata akan ditangkap tak lama lagi.

    Semua org dh tahu siapa yg sembunyikan Jho Low.
    Dia perlu disorok, kalau tidak Najib akan lepas. Yg masuk penjara nnt ialah Jho Low, Amhari dan Faizal.

    Melainkan Jho Low berjanji utk menipu di mahkamah utk kenakan Najib, baru beliau boleh dibawa balik dan lepas dari dipenjara...

    Konspirasi terbesar Abad ini...

    BalasPadam